Мобилно меню

Представят туристическия потенциал на Варна в мащабно туристическо изложение в Дубай

Събитието посреща около 55 000 посетители от 161 държави
Представят туристическия потенциал на Варна в мащабно туристическо изложение в Дубай

В периода от 28 април до 1 май 2025 г., Община Варна участва в 32-рото издание на престижното международно туристическо изложение Arabian Travel Market (ATM) 2025, което се провежда в Дубай, Обединени арабски емирства.

Форумът е сред водещите световни събития в сферата на туризма и ежегодно привлича хиляди участници, както представители на бранша и специалисти, така и масовата публика. Arabian Travel Market (ATM) е едно от най-значимите изложения в индустрията, защото свързва туристически продукти и дестинации от всички континенти с купувачи и търговски посетители в световния търговски център на Дубай.

Участието на Община Варна е една от стъпките по пътя към популяризиране на морската столица като целогодишна туристическа дестинация, съчетаваща богато културно-историческо наследство, благоприятен климат и природни дадености, богата гама от възможности за отдих, бизнес и туризъм. В рамките на представянето на Варна в изложението са поставени акценти върху морския и развлекателния туризъм, балнео- и уелнес услугите, многоликия културен календар и стратегическото разположение на града, като вход към Черноморието.

Присъствието на Варна в Arabian Travel Market 2025 е заявка за засилено международно позициониране на града и последователни политики за привличане на нови партньорства в туристическия сектор, както и за утвърждаване на имиджа ѝ като модерен европейски туристически център.

Следваща стъпка в задълбочаването на сътрудничеството с региона на Близкия изток е организирането на рекламно опознавателно пътуване за водещи представители на туристическия сектор от Обединените арабски емирства. Обиколката ще се проведе от 2 до 6 май 2025 г. и ще включва над 30 участници – журналисти, туроператори и туристически агенти. Те ще имат възможност да се запознаят с културно-историческото наследство, съвременните туристически услуги и гостоприемството на Варна и да се убедят в нейните предимства като дестинация и маршрут за посетители от Близкия изток.

В 32-рото издание на Arabian Travel Market (ATM) 2025 се представят над 2800 компании изложители, като 17% от тях са от Близкия изток, а 83% – от различни части на света. Прогнозите са, че събитието ще посрещне 55 000 посетители от 161 държави в 14 изложбени зали. Тази година форумът е постигнал увеличение от близо 12% в участието на изложители, което превръща настоящото издание в най-мащабното досега.

2025 © Варна е / снимки: Arabian Travel Market; Пресцентър Община Варна

Отчитат ръст от 20% в записванията на немски туристи за ваканция в България

Пускането на чартърни полети до летищата във Варна и Бургас е един от факторите за повишения интерес, смятат експерти
Отчитат ръст от 20% в записванията на немски туристи за ваканция в България

Германските туристи ударно ще се завърнат по Българското Черноморие през летния сезон на 2025 г. През последните години имаше сериозен отлив заради липсата на полети до Варна и Бургас, войната в Украйна и повишените цени у нас.

Записванията към момента показват ръст от около 20% спрямо миналата година.

Това обяви за TravelNews председателят на Асоциацията на инкаминг агенциите (AIA) Иван Грошев. Според него интересът от една страна е заради увеличената реклама на българския туризъм на германския пазар. От друга пускането на чартърни полети до летищата в Бургас и Варна по общата програма на SunExpress – съвместно дружество между Lufthansa и Turkish Airlines, и българската авиокомпания Electra Airways, насочена към свързването на ключови германски градове с Българското Черноморие. Грошев се надява Министерството на туризма да продължи да организира събитието "Изживей България" (Erlebe Bulgarien), което се провежда в Златни пясъци от 11 до 15 юни, и посреща над 200 туроператори, агенти и журналисти от немскоговорящите пазари.

"Противно на нашите общи възприятия, България все още не е позната в мащаба, който ние искаме на германския пазар. Тя се продава основно чрез препоръката на пътнически агенции, а не онлайн през интернет и резервационните платформи", каза Иван Грошев.

Затова България има нужда от още по-добре обмислена, стратегическа комуникационна политика по отношение на туризма. 

При германския туроператор Alltours ръстът на записванията за България е 41.5% за летния сезон, заяви Венцислав Танчев, представител на концерна у нас и управител на "Сънтурс". Той подчерта, че страната ни все още не се е върнала на нивата от 2018 г., когато са дошли най-много туристи от Германия по Черноморието ни. "Едва сме на 50% от тогава, но вървим нагоре. Все още не сме влезли в топ 10 на предпочитаните дестинации в Германия, докато преди пандемията сме били част от водещите страни", коментира Танчев.

Германският туроператор DER Touristik, който води най-много туристи по Българското Черноморие, отчита ръст от 25% в записванията за летния сезон, обяви Калин Сутев, представител на концерна, управител на "Дестинейшън Туристик Сървисис". Той обясни пред TravelNews, че интересът към т. нар. крила на сезона е слаб и трябва усилена реклама на германския пазар. Туроператорът водеше най-много германски туристи у нас преди пандемията – над 150 000 човека, но нивата няма да се възстановят и тази година.

Илия Илиев, управител на SLR holiday service и представител на германския туроператор Schauinsland Reisen, заяви наскоро, че отчитат почти 50% ръст на записванията. "Сезонът ще бъде добър и сме оптимистично настроени", коментира той. Илиев подчерта, че са доволни от планираните чартърни полети от Германия до Варна и Бургас през този сезон и през следващите години, тъй като през последните години липсваха авиокомпании, които оперират. Според Илиев засега се очертава проблем, че все още е слаб интересът от германците към началото на летния сезон - месеците май и юни. Докато преди пандемията те започваха да идват от края на април, а някои дори още в края на март, и оставаха до октомври.

"Германия остава стратегически партньор на България в туризма. Нашето послание е ясно – България е модерна, достъпна и все по-разпознаваема дестинация, отворена за партньорства целогодишно. Вярвам, че с иновации, по-добра свързаност и целенасочени послания към публиката можем да постигнем устойчив ръст във всички сезони", заяви министърът на туризма Мирослав Боршош по време на откриването на форума "Изживей България", насочен към немскоезичния пазар. 

2025 © Варна е