Мобилно меню

С 57 000 лв. общината купува "зелени" контейнери за вилните зони

С интерактивна карта определят къде в града има нужда от допълнителни съдове за смет
С 57 000 лв. общината купува "зелени" контейнери за вилните зони

До края на септември с помощта на интерактивна карта ще бъдат определени местата в града, където има нужда от разполагане на допълнителни съдове за смет. Това поясни заместник-кметът по екологията и финансовите въпроси Христо Рафаилов в отговор на въпроси и сигнали за чистотата във Варна. По думите му, интерактивната карта е част от мерките за подобряване режима на сметопочистването.

Всеки сигнал, който се получава писмено, под формата на снимка или коментар в социалните мрежи, се отразява в интерактивната карта с точни координати. След натрупване на 10 сигнала за една и съща точка, тя сменя цвета си, което показва, че има нужда от допълнителни контейнери на мястото. Системата дава ясна индикация и добра проследимост за  концентрация на микросметища и недостиг на съдове, обясни Рафаилов и пред БНР. Той допълни, че в рамките на месец и половина, след края на активния туристически сезон, на базата на анализ, ще се вземе решение, къде и колко нови контейнери трябва да бъдат разположени.

Рафаилов допълни, че във връзка с натрупването на големи количества зелен отпадък във вилните зони, администрацията е предложила да бъдат закупени и поставени 20 броя 7-кубикови контейнери за зелена маса. По време на последната сесия на Общинския съвет той обясни, че Община Варна няма изградена система за този вид отпадък и той остава извън системата за събиране и извозване на битов отпадък. Проектът е пилотен и предвижда контейнерите да бъдат разполагани на места, различни от тези на съдовете за смесен битов отпадък и за разделно събиране. Целта е гражданите да привикнат да изхвърлят зелената маса в специалните контейнери и да не я смесват с останалите видове. Заместник-кметът по въпросите на екологията уточни, че сумата за закупуването им е в порядъка на 57 000 лв. и е най-ниска според пазарни проучвания и оферти на различни търговци и местни фирми-производители. Във връзка с опасенията на общински съветници, че пилотната система няма да сработи, Рафаилов обясни, че т.нар. "зелени" контейнери има как да бъдат оползотворени според най-високите стандарти. Въпреки положителното становище на финансовата комисия, Общинският съвет днес не допусна поставяне на контейнерите, като за предложението на администрацията гласуваха само 16 общински съветници.

2024 © Варна е / колажът е илюстративен

Обследват актуалното състояние на Аспаруховия мост

Община Варна търси съдействие от Университета по архитектура, строителство и геодезия за оказване на техническа помощ и изготвяне на задание за конкурс за концепция и инженерно решение за втори мост над Варненското езеро
Обследват актуалното състояние на Аспаруховия мост

Работна група ще изследва техническото състояние на Аспаруховия мост във Варна. Нейното създаване беше одобрено на заседание на комисията по транспорт към местния парламент.

В състава на новосформираната група влизат всички членове на ПК "Транспорт", представители на общинска администрация, експерти и членове на браншови организации.

Работната група ще работи в срок от три месеца, като след приключването на обследването ще бъде изготвен подробен доклад с резултати и конкретни предложения. В документа ще се акцентира върху експлоатационното състояние на моста, ще бъдат посочени потенциални рискове, необходимостта от ремонт и др., след което докладът ще бъде представен пред Общински съвет – Варна.

По време на заседанието на комисията стана ясно, че

състоянието на Аспаруховия мост не е аварийно, но е необходим основен ремонт.

Съоръжението на възраст почти 50 години е собственост на държавата и се управлява от Министерството на регионалното развитие и благоустройството чрез Агенция "Пътна инфраструктура". Община Варна има задължения по текущи ремонти и поддръжка на пътна и тротоарна настилка, парапети, осветление, контактна мрежа за тролейбусен транспорт и др.

Основният ремонт на Аспаруховия мост е в компетенциите на АПИ.

От администрацията заявиха, че са изпратили няколко писма до Агенцията и до МРРБ. Отговорът, който е получен в началото на годината, е, че през  2025 г. ще бъде възложено обследване на съоръжението. Към момента обаче няма яснота дали това обследване ще бъде направено през тази година.

Според експертите има фуги по съоръжението, които се нуждаят от спешен ремонт.

За да не се отлага повече, след края на летния сезон е взето управленско решение за извършване на частични ремонти със средства от общинския бюджет. Очаква се разходите да бъдат в размер между 50 и 100 хил. лева, бе заявено в зала "Пленарна".

На заседанието стана ясно, че Община Варна е подготвила писмо до Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ). С него официално търси съдействие за оказване на техническа помощ и изготвяне на задание за конкурс за

концепция и инженерно решение за втори мост над Варненското езеро.

Новото съоръжение трябва да осигури алтернативна връзка между северната и южната част на града и да облекчи трафика, който в момента преминава по Аспаруховия мост.

От администрацията уточниха, че инициативата е резултат от серия предварителни разговори с експерти в областта. В момента в Общия устройствен план (ОУП) на Варна съществуват идеи за втора транспортна връзка, но те са разработени преди повече от 15 години. Днес обаче съществуват и нови технологични възможности, както и други алтернативни предложения.

Със съдействието на УАСГ се очаква да бъде подготвено задание за конкурс с широко участие, в който проектантски екипи да предложат съвременни решения. Основната цел е удовлетворяване на транспортните и градоустройствените нужди на града, без да се обвързва с решенията на АПИ по отношение на националната магистрална мрежа.

Съветниците взеха също решение за изменение в маршрутните разписания на автобусни линии 209Б, 109, 22, 31А, 18 и 29. Става дума за актуализация на автобусни спирки от общинската транспортна схема и промени в разписанието с цел по-добро обслужване на пътниците.

2025 © Варна е