Мобилно меню

Отчитат ръст от 20% в записванията на немски туристи за ваканция в България

Пускането на чартърни полети до летищата във Варна и Бургас е един от факторите за повишения интерес, смятат експерти
Отчитат ръст от 20% в записванията на немски туристи за ваканция в България

Германските туристи ударно ще се завърнат по Българското Черноморие през летния сезон на 2025 г. През последните години имаше сериозен отлив заради липсата на полети до Варна и Бургас, войната в Украйна и повишените цени у нас.

Записванията към момента показват ръст от около 20% спрямо миналата година.

Това обяви за TravelNews председателят на Асоциацията на инкаминг агенциите (AIA) Иван Грошев. Според него интересът от една страна е заради увеличената реклама на българския туризъм на германския пазар. От друга пускането на чартърни полети до летищата в Бургас и Варна по общата програма на SunExpress – съвместно дружество между Lufthansa и Turkish Airlines, и българската авиокомпания Electra Airways, насочена към свързването на ключови германски градове с Българското Черноморие. Грошев се надява Министерството на туризма да продължи да организира събитието "Изживей България" (Erlebe Bulgarien), което се провежда в Златни пясъци от 11 до 15 юни, и посреща над 200 туроператори, агенти и журналисти от немскоговорящите пазари.

"Противно на нашите общи възприятия, България все още не е позната в мащаба, който ние искаме на германския пазар. Тя се продава основно чрез препоръката на пътнически агенции, а не онлайн през интернет и резервационните платформи", каза Иван Грошев.

Затова България има нужда от още по-добре обмислена, стратегическа комуникационна политика по отношение на туризма. 

При германския туроператор Alltours ръстът на записванията за България е 41.5% за летния сезон, заяви Венцислав Танчев, представител на концерна у нас и управител на "Сънтурс". Той подчерта, че страната ни все още не се е върнала на нивата от 2018 г., когато са дошли най-много туристи от Германия по Черноморието ни. "Едва сме на 50% от тогава, но вървим нагоре. Все още не сме влезли в топ 10 на предпочитаните дестинации в Германия, докато преди пандемията сме били част от водещите страни", коментира Танчев.

Германският туроператор DER Touristik, който води най-много туристи по Българското Черноморие, отчита ръст от 25% в записванията за летния сезон, обяви Калин Сутев, представител на концерна, управител на "Дестинейшън Туристик Сървисис". Той обясни пред TravelNews, че интересът към т. нар. крила на сезона е слаб и трябва усилена реклама на германския пазар. Туроператорът водеше най-много германски туристи у нас преди пандемията – над 150 000 човека, но нивата няма да се възстановят и тази година.

Илия Илиев, управител на SLR holiday service и представител на германския туроператор Schauinsland Reisen, заяви наскоро, че отчитат почти 50% ръст на записванията. "Сезонът ще бъде добър и сме оптимистично настроени", коментира той. Илиев подчерта, че са доволни от планираните чартърни полети от Германия до Варна и Бургас през този сезон и през следващите години, тъй като през последните години липсваха авиокомпании, които оперират. Според Илиев засега се очертава проблем, че все още е слаб интересът от германците към началото на летния сезон - месеците май и юни. Докато преди пандемията те започваха да идват от края на април, а някои дори още в края на март, и оставаха до октомври.

"Германия остава стратегически партньор на България в туризма. Нашето послание е ясно – България е модерна, достъпна и все по-разпознаваема дестинация, отворена за партньорства целогодишно. Вярвам, че с иновации, по-добра свързаност и целенасочени послания към публиката можем да постигнем устойчив ръст във всички сезони", заяви министърът на туризма Мирослав Боршош по време на откриването на форума "Изживей България", насочен към немскоезичния пазар. 

2025 © Варна е

Емил Радев: Черноморският регион е уязвим

Варненският евродепутат акцентира върху тревожната тенденция с увеличаващите се смущения в глобалната навигационна система и необходимостта от спешни мерки в ЕС
Емил Радев: Черноморският регион е уязвим

Смущенията в глобалната навигационна система се увеличиха лавинообразно след началото на войната в Украйна и Черноморският регион е особено уязвим. Това заяви евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП Емил Радев по време на дебатите в Европейския парламент относно новите заплахи за въздушния и морския транспорт и необходимостта от спешни мерки в ЕС.

"Част от руските системи за смущаване и нарушаване на сигналите като "Оптима–2.2", "Поле–21", "Мурманск–БН" са разположени на полуостров Крим", посочи Радев, подчертавайки рисковете за региона. Той цитира данни за България, които ясно показват тревожната тенденция. "От един през 2021 г., случаите са се увеличили до 183 през 2022 г., 199 през 2023 г., 312 през 2024 г., а до септември тази година са 128. В тази статистика попада и случаят с полета на председателя на Европейската комисия на 31 август", отбеляза българският евродепутат.

"Да, самолетите и корабите могат да се справят и без сателити. Но заплахите растат, а Европа не може да си позволи да бъде парализирана при атака", добави Емил Радев, като повдигна въпроса за готовността на ЕС да се защити при хибридни нападения.

При изказването си от трибуната на ЕП евродепутатът изтъкна три неотложни задачи пред държавите членки – "да гарантираме безопасността на гражданите, да защитим инфраструктурата и да укрепим стратегическата автономност на ЕС."

В рамките на дебатите Андрюс Кубилюс, еврокомисар с ресор "Отбрана и космическо пространство", започна изказването си с благодарност към пилотите, които въпреки заглушаването на сателитната система за навигация са приземили безопасно самолета при полета на председателя на ЕК Урсула фон дер Лайен за България. 40% от гражданските полети се извършват в зони, където има заглушавания, коментира Кубилюс. Той информира, че от юли европейската система "Галилео" разполага с нови възможности и осигурява защита от спуфинг атаки, която след 2027 г. ще бъде още по-усъвършенствана. Наред с устойчивостта на инфраструктурата, еврокомисарят изтъкна и ролята на криптираните навигационни сигнали. Предстои оборудване на сателитите с нови средства за наблюдение на радиочестотния спектър. Предвиждат се съвместни мерки с държавите членки за укрепване на гражданската и военната сигурност и развитие на националните наземни способности. Еврокомисарят обяви, че ЕК вече подготвя план за действие за авиацията и за създаването на експертна група, която заедно с държавите членки и Агенцията за морска безопасност да се бори с намесата по море.

2025 © Варна е / снимки: Пресцентър Емил Радев