Мобилно меню

Провериха всички училищни автобуси преди началото на новата година

Не са констатирани сериозни нарушения
Провериха всички училищни автобуси преди началото на новата година
522

Преди началото на учебната година са проверени всички училищни автобуси и фирми, извършващи превоз на деца и ученици. Инспектирани са 1183 автобуса, които са регистрирани да извършват ученически превози. Съставен е един акт на водач, за липса на карта за квалификация за съответната категория и са дадени 35 предписания, като не са констатирани сериозни нарушения. Това съобщават от ИА "Автомобилна администрация".

Издадените предписания са свързани с обозначаването на автобусите с необходимите табели за превоз на деца, заверки на пожарогасителите, смяна на износени гуми, валидност на техническите прегледи и издадени удостоверения за допълнителен преглед за проверка на оборудването им.

Проверките стартираха в края на август по разпореждане на министъра на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова и са част от мерките за подобряване на пътната безопасност.

От 28 август до 12 септември 2024 г. инспекторите на "Автомобилна администрация" извършиха превантивен контрол във фирмите, които ще превозват деца и ученици. Преди началото на учебната година голяма част от автобусите не извършват ученически превози и поради това те са проверявани в предприятията, като при констатиране на пропуски са дадени предписания. Основната цел на тази част от инспекцията, е да бъде установено дали превозвачите отговарят на всички изисквания, както и да се обърне внимание на техническото състояние на автобусите и готовността им да превозват учениците през новата учебна година.

След началото на учебната година до края на септември проверките ще продължат, като ще бъде извършен повторен контрол на пътя за изпълнение на дадените предписания и спазването на всички нормативни изисквания за превоз на деца и ученици.

2024 © Варна е

Век по-късно: Възобновяват строителството на железопътната връзка между София и Скопие

България поема най-големия дял от трасето – както в километри, така и в инвестиции, и го правим, защото тази линия е стратегическа за региона, за Европейския съюз и за НАТО, подчерта министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов Караджов
Век по-късно: Възобновяват строителството на железопътната връзка между София и Скопие

Заместник министър-председателят и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов и заместник министър-председателят и министър на транспорта на Република Северна Македония Александър Николоски подписаха Споразумение за изграждане на железопътния тунел под Деве баир, който ще осигури физическата връзка между двете държави по оста София – Скопие.

Събитието се състоя в присъствието на посланиците на държавите от ЕС и НАТО, които пътуваха до Гюешево с влака “Корона експрес” заедно с българската правителствена делегация.

Вицепремиерът Караджов подчерта, че днешният ден „връща към живот повече от вековна идея – железопътната връзка между София и Скопие“, чиито първи проекти датират още от 1897 година.

Той припомни, че през 1942 г. линията достига до Гюешево, но остава прекъсната заради войните и политическите разделения, а “днес България и Северна Македония имат отговорността да завършат започнатото”.

Министър Караджов обясни, че железопътната част на Коридор VIII е с дължина около 1 350 км, от които 747 км са на българска територия, а в България остава да бъде построен само последният 2,4-километров граничен участък между Гюешево и Деве баир.

„България поема най-големия дял от трасето – както в километри, така и в инвестиции. И го правим, защото тази линия е стратегическа за региона, за Европейския съюз и за НАТО“, заяви Караджов.

Той напомни, че железницата по тази ос е част от транспортната сигурност на Югоизточна Европа и от свързаността на Алианса по югоизточния му фланг.

По време на събитието министър Караджов подчерта необходимостта двете държави да работят с уважение и взаимно доверие. Гара Гюешево, най-западната и най-високата гара в България беше определена от Караджов като „място, откъдето България гледа на запад с надежда, но и с очакване“. И допълни, че “хората ще ни съдят не по думите, а по делата. По това дали заедно ще завършим започнатото.“

Подписването на споразумението за тунела под Деве баир е историческа стъпка към пълното изграждане на Коридор № 8, който трябва да подсигури връзката между Черно море и Адриатика, и към реална железопътна свързаност между България и Северна Македония – проект, който има значение не само за двете държави, но и за стабилността, сигурността и икономическото развитие на целия регион.

Това е пътят, който двете държави трябва да извървят заедно в посока Западна Европа, изтъкна министър Гроздан Караджов. 

2025 © Варна е / снимка: Министерство на транспорта и съобщенията на Република България