Мобилно меню

С традиционни български мартеници изненада пътниците си националният авиопревозвач

България Еър за пореден път показа отношение към родните традиции и ценности
С традиционни български мартеници изненада пътниците си националният авиопревозвач
810

Навръх един от най-обичаните български фолклорни празници – Баба Марта, екипажите на националния превозвач “България Еър” зарадваха своите пътници по всички полети с любимия традиционен символ – мартеницата.

Преплетените бели и червени конци, символ на здравето, любовта и дълголетието, изненадаха и очароваха пасажерите на борда на националния превозвач. Повечето от тях веднага окичиха ръцете си с тях.

С този жест, екипът на “България Еър”, честити 1 март на своите пътници с пожелание за много вълнуващи полети и незабравими изживявания. Това е поредният комплимент, който авиокомпанията прави към пасажерите си, в унисон със стремежа си да се развива и предлага приятни и комфортни полети.

Националният авиопревозвач уважава българските традиции и обичаи. За най-големите български празници винаги се стреми да подготви комплимент към своите пътници, за да направи тяхното пътуване още по-позитивно и приятно. По този начин и чуждестранните пасажери имат възможност да се докоснат до българската националност и култура, което е и част от мисията на “България Еър.

2023 © Варна е / снимка: Пресцентър България Еър

Над 50% от българите предпочитат ваканция в България пред пътуване в чужбина

Близо 70% от анкетираните смятат, че туристическият ни продукт се подобрява през последните пет години
Над 50% от българите предпочитат ваканция в България пред пътуване в чужбина

Национално представително проучване за нагласите на българите към туризма и почивките в страната е реализирано по поръчка на ресорното ни министерство. Резултатите от него бяха представени навръх Световния ден на туризма. 

Данните показват, че България остава предпочитаната дестинация за нашите сънародници – 51% от анкетираните заявяват, че избират почивка у нас, докато едва 10% насочват интереса си към чужбина.

"България е водещият избор на българските туристи и това е най-голямото признание за нашите усилия. Достъпност, сигурност и преживяване са трите основни фактора, които определят българския туризъм. Задължение на държавата е да създава политики, които да насърчават развитието на сектора и да гарантират качествен продукт. Тези резултати са ясен знак, че вървим в правилната посока, но и отговорност да работим още по-усърдно. В Световния ден на туризма трябва да си припомним, че туризмът е повече от икономика – той е култура, идентичност и възможност да покажем България на света", заяви ресорният министър Мирослав Боршош.

През последната година най-голям дял от пътувалите са направили едно или две пътувания с туристическа цел, а 83% заявяват, че планират пътувания в България през следващите шест месеца. Сред основните причини за този избор се открояват по-ниските разходи спрямо пътуване в чужбина, кратките разстояния и по-лесната организация, познатият език и култура, както и природните дадености на страната. Изследването потвърждава положителните нагласи към развитието на туристическия продукт – 67% от анкетираните смятат, че той се подобрява през последните пет години.

Морските дестинации продължават да са най-популярни, но расте и интересът към планинския, СПА и културно-историческия туризъм.

Сред сферите, в които туристите очакват подобрения, са инфраструктурата, качеството на обслужването и чистотата на обектите и околната среда.

2025 © Варна е