Стартира конкурс за детска рисунка "Професията на моята пчела"

До 5 октомври набират творби за конкурса за детска рисунка "Професията на моята пчела". Целта е децата да покажат с цвят и въображение света на пчелите през своята призма, избирайки за своята пчела разнообразни професии като готвач, учител, пожарникар, космонавт или каквото друго им хрумне. Кампанията е още един начин "Истински мед", заедно с партньорите си — издателства "Клет България", "Мармот" и платформата "Уча.се" — да промотира пчеларството и екологичното образование.
Пчелите са ключови за природата и човечеството, тъй като чрез опрашване поддържат биоразнообразието, земеделието и цветния живот около нас. Конкурсът цели да провокира любопитство и уважение у децата към пчелите, да насърчи творческото мислене и да подчертае важността на това да пазим природата и нашите опрашители.
Гласуването ще продължи от 6 до 19 октомври, а победителите ще бъдат обявени на 20 октомври. В конкурса имат право да участват деца до 14 години (включително), като те ще бъдат разделени в две възрастови групи - до 7 и от 8 до 14 години.
Как да подадете рисунка:
- Попълнете формата за участие на уебсайта на "Истински мед".
- Прикачете снимка (в добро качество) или сканирано копие на рисунката.
- Всеки участник може да се включи в конкурса с една рисунка.
- Крайният срок за изпращане е 5 октомври 2025 г.
Всички рисунки ще бъдат прегледани от екипа на "Истински мед". Одобрените творби ще бъдат публикувани в галерия "Детски рисунки" на сайта от 6 октомври 2025 г.
Всеки посетител на сайта може да гласува за неограничен брой рисунки, но само по един път за всяка творба.
По три творби с най-много гласове във всяка възрастова група (общо 6 рисунки) ще станат победители и ще получат награди от "Истински мед", издателство "Клет", издателство "Мармот" и "Уча.се".
Допълнително 20 рисунки с най-много гласове ще бъдат отпечатани като картички в рамките на кампанията "Картичка с кауза". Приходите от продажбата им ще подкрепят пчеларите от програмата "Осинови кошер".
Наградите са подбрани с внимание към възрастта на участниците и включват медени продукти, книги, абонаменти, креативни материали и др.