Мобилно меню

Засилени проверки по Великден стартира Агенцията по безопасност на храните

Ще се контролира качеството на предлаганите за продажба яйца, козунаци, бои за яйца, пресни зеленчуци и агнешко месо
Засилени проверки по Великден стартира Агенцията по безопасност на храните
640

Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) извършва засилени проверки в обектите за производство и търговия с храни, пакетиращи центрове за яйца, складове за търговия на едро с храни, заведения за обществено хранене и търговски обекти за търговия на дребно, пазари и борси, във връзка с предстоящите Великденски празници.

В периода до 17 април, включително, ще се извършва засилен контрол върху производството и търговията на традиционно предлаганите за празниците храни (агнешко месо, козунаци, яйца, включително боядисани яйца, пресни зеленчуци), както и на боята за яйца. Ще се следи за произхода и правилното съхранение на суровини и храни, за коректното етикетиране и маркировка.

По отношение на предлагането на трупно агнешко месо ще се контролира наличието и цветът на здравната маркировка (син цвят – месото е с произход България, червен цвят – с произход, различен от българския), коректното предоставяне на информация за потребителите за страната на произход на месото. Инспекторите ще следят и за предлагане на размразено като охладено агнешко месо.

Ще се съблюдава начинът на съхранение, етикетирането и маркирането на яйцата. С цел мониторинг ще се вземат проби от пратките с яйца, влизащи през границите.

По време на почивните дни и дните на официалните празници 01-02.04.2023 г. (събота и неделя),  08-09.04.2023 г. (събота и неделя), 16-17.04.2023 г., вкл., ще бъдат осигурени дежурни инспектори във всички ОДБХ, които да осигуряват дейността на контролния орган и да реагират на сигнали на граждани.

БАБХ припомня, че сигнали за нередности приема на Горещия телефон – 0700 122 99 и през онлайн формата на сайта.

2023 © Варна е

Век по-късно: Възобновяват строителството на железопътната връзка между София и Скопие

България поема най-големия дял от трасето – както в километри, така и в инвестиции, и го правим, защото тази линия е стратегическа за региона, за Европейския съюз и за НАТО, подчерта министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов Караджов
Век по-късно: Възобновяват строителството на железопътната връзка между София и Скопие

Заместник министър-председателят и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов и заместник министър-председателят и министър на транспорта на Република Северна Македония Александър Николоски подписаха Споразумение за изграждане на железопътния тунел под Деве баир, който ще осигури физическата връзка между двете държави по оста София – Скопие.

Събитието се състоя в присъствието на посланиците на държавите от ЕС и НАТО, които пътуваха до Гюешево с влака “Корона експрес” заедно с българската правителствена делегация.

Вицепремиерът Караджов подчерта, че днешният ден „връща към живот повече от вековна идея – железопътната връзка между София и Скопие“, чиито първи проекти датират още от 1897 година.

Той припомни, че през 1942 г. линията достига до Гюешево, но остава прекъсната заради войните и политическите разделения, а “днес България и Северна Македония имат отговорността да завършат започнатото”.

Министър Караджов обясни, че железопътната част на Коридор VIII е с дължина около 1 350 км, от които 747 км са на българска територия, а в България остава да бъде построен само последният 2,4-километров граничен участък между Гюешево и Деве баир.

„България поема най-големия дял от трасето – както в километри, така и в инвестиции. И го правим, защото тази линия е стратегическа за региона, за Европейския съюз и за НАТО“, заяви Караджов.

Той напомни, че железницата по тази ос е част от транспортната сигурност на Югоизточна Европа и от свързаността на Алианса по югоизточния му фланг.

По време на събитието министър Караджов подчерта необходимостта двете държави да работят с уважение и взаимно доверие. Гара Гюешево, най-западната и най-високата гара в България беше определена от Караджов като „място, откъдето България гледа на запад с надежда, но и с очакване“. И допълни, че “хората ще ни съдят не по думите, а по делата. По това дали заедно ще завършим започнатото.“

Подписването на споразумението за тунела под Деве баир е историческа стъпка към пълното изграждане на Коридор № 8, който трябва да подсигури връзката между Черно море и Адриатика, и към реална железопътна свързаност между България и Северна Македония – проект, който има значение не само за двете държави, но и за стабилността, сигурността и икономическото развитие на целия регион.

Това е пътят, който двете държави трябва да извървят заедно в посока Западна Европа, изтъкна министър Гроздан Караджов. 

2025 © Варна е / снимка: Министерство на транспорта и съобщенията на Република България