Мобилно меню

Избират изпълнител на техническия проект за обходния път на Провадия

Оферти по обществената поръчка може да се подават до 24 август
Избират изпълнител на техническия проект за обходния път на Провадия

До 24 август 2023 г. се подават оферти в обществената поръчка за избор на изпълнител за изработване на технически проект и проект на ПУП – Парцеларен план на обходен път на гр. Провадия. Трасето ще се отделя при 17-и км на третокласния път ІІІ-208 Провадия – Дългопол – Айтос, преди навлизане в Провадия, и ще обхожда източно града, след което ще се връща на третокласния път. Изграждането на обходния път ще изведе транзитния трафик извън чертите на града и ще осигури безопасно и комфортно пътуване в района, съобщават от Агенция пътна инфраструктура.

Целта на обявената обществена поръчка е да се осигури проектна готовност за доизграждане на започналия през 80-те години на миналия век обходен път на града. През 1984 г. е изготвен работен проект за обходен път на Провадия с дължина 4,6 км, разделен на 4 участъка. На първите два участъка не е извършвано строителство. В третия и в четвъртия участък са изпълнени големи съоръжения и дейности по пътната настилка, но поради ограничен финансов ресурс строителните работи са прекратени през периода 1991 – 1992 г.

Бъдещият изпълнител трябва да извърши геодезическо заснемане на изградената вече част от пътя и обследване на съществуващата пътна конструкция. Ще бъдат разработени вариантни решения за доизграждане на обходния път, там където не са извършени строителни работи.

Изработването на техническия проект е първата и задължителна стъпка преди предприемането на качествени строителни работи. Въз основа на готовия проект ще се определят конкретните строително-монтажни работи, стойността, срокът им за реализиране и ще се пристъпи към избора на изпълнител на строителството и на строителния надзор.

Прогнозната стойност на обществената поръчка е 250 хил. лв. без ДДС.  Индикативният срок за изпълнение е 440 календарни дни, от които 120 календарни дни за изработване на технически проект и проект на ПУП и 320 календарни дни за процедиране, обявяване и одобряване на проект на ПУП - Парцеларен план.

2023 © Варна е

БМФ с нов кораб: Вдигнаха флага на "Козница"

Той е деветият от поръчаната от Параходство БМФ серия от петнадесет 32 000-тонни кораба за насипни товари, до края на 2026 г. флотилията от новия тип лейкъри ще наброява общо 15 кораба
БМФ с нов кораб: Вдигнаха флага на "Козница"

Днес, 25 октомври 2024 г., в китайската корабостроителница Jiangsu New Yangzi Shipbuilding Co. бе вдигнат флагът на деветия от поръчаната от Параходство БМФ серия от петнадесет 32 000-тонни кораба за насипни товари. Кръстницата на кораба Дима Кръстева му даде името “КОЗНИЦА” (KOZNITZA), с което той стана трети в историята на компанията с това име. Госпожа Кръстева е служител в отдел “Застраховки и Рекламации” на Параходство БМФ. Първият капитан на новопостроения „Козница“ е к.д.п. Мартин Сотиров, а първи главен механик – инж. Георги Колев.

„Козница“, както и останалите кораби от серията, е тип лейкър (способен да плава и в Големите американски езера). С получаването на новия бълкер компанията изпълни планираната доставка на нови кораби и

записа настоящата 2024-та в своята 132-годишна история като годината с най-много новополучени кораби.

През 2025 г. се очакват още три от тази серия, а до края на 2026 г. флотилията от новия тип лейкъри ще наброява общо 15 кораба.

Преди 40 години – на 8 август 1984 г., във Варненската корабостроителница е вдигнат флагът на първия кораб в историята на Параходство БМФ с името "Козница" (KOZNITSA; ІМО 8325901). Той е от серията 25 000-тонни кораби (строителен № 158) за насипни товари. Кръстница на кораба е Веселина Стойкова от Михайловград (дн. Монтана). Под командването на к.д.п. Орлин Станчев „Козница” отплава за Мурманск, където приема пълен товар от апатит за Варна. Бълкерът е в експлоатация до 3 април 2013 г., когато е продаден в Аланг, Индия, за нарязване за скрап.

Вторият кораб на БМФ с името "Козница" е придобит на 21 октомври 2015 г. Той е бълкер (ex TESORO; ІМО 9575436) с дедуейт 32 600 т и е построен през 2010 г. в Китай. Корабът е приет от капитан далечно плаване Ивайло Пасков и от главния механик инж. Валентин Стойков. Вторият „Козница“ е изведен от състава на Параходството на 12 август 2020 г. и продаден на друг корабособственик.

2024 © Варна е / снимки: Параходство БМФ