Мобилно меню

Нов Airbus A220-300 извърши първия си полет между Варна и София

Националният авиопревозвач е сред първите в Европа, които обновяват флота си с новите самолети, които предлагат много повече удобство на пътниците
Нов Airbus A220-300 извърши първия си полет между Варна и София

 

"България Еър" е сред първите авиокомпании в Европа, която ще получи седем модерни пътнически самолета Airbus A220 с модификация A220-100 и A220-300. Националният превозвач ще използва новия модел за редовните си линии още през 2023 година, като пътниците съвсем скоро ще се възползват от най-високото ниво на комфорт.

Доставката на първият по-голям самолет Airbus A220-300 в България се състоя на 17 юни, а до края на годината се очаква да пристигнат още два аероплана от по-компактната модификация Airbus A220-100.

На 12 юли се проведе и демонстрационният полет на първия Airbus A220-300 от София до Варна и обратно. На борда на самолета бяха представители на ръководството на "България Еър", а при кацането си в столицата полетът бе посрещнат с красив воден салют на Летище София.

Изпълнителният директор на "България Еър" Христо Тодоров сподели, че новите седем самолета Airbus A220 заменят част от експлоатираните досега машини във флота на националния превозвач и ще се превърнат в гръбнака на авиокомпанията при изпълнението на редовни полети.

Авиопаркът на "България Еър" се обновява с по-модерни, по-екологични и икономични самолети, използващи 25% по-малко гориво и с намалени вредни емисии. Самолетите имат с 50% по-малък шумов отпечатък, подходящи за летища в градските зони.

Българската авиокомпания ще оперира с новите самолети за полети на къси и средни разстояния в международните си дестинации, предоставяйки изключителен комфорт и удобства на своите пасажери. Модерният Airbus А220 предлага най-големите прозорци, спрямо останалите в теснофюзелажния клас, по-широки седалки в икономична класа за повече лично пространство и изключително комфортно изживяване по време на целия полет.

Самолетът има просторен и тих пътнически салон с ново модулно осветление, адаптивна климатична система и оптимизирани отделения за ръчен багаж с най-големия капацитет в този клас.

В по-големия модел А220-300 пасажерите може да ползват 8 бр. седалки в бизнес класа и 135 бр. в икономична класа, а по-малката серия А220-100 предлага 8 бр. места в бизнес класа към 114 бр. места за икономичната.

2023 © Варна е / снимки: Пресцентър България Еър

БМФ с нов кораб: Вдигнаха флага на "Козница"

Той е деветият от поръчаната от Параходство БМФ серия от петнадесет 32 000-тонни кораба за насипни товари, до края на 2026 г. флотилията от новия тип лейкъри ще наброява общо 15 кораба
БМФ с нов кораб: Вдигнаха флага на "Козница"

Днес, 25 октомври 2024 г., в китайската корабостроителница Jiangsu New Yangzi Shipbuilding Co. бе вдигнат флагът на деветия от поръчаната от Параходство БМФ серия от петнадесет 32 000-тонни кораба за насипни товари. Кръстницата на кораба Дима Кръстева му даде името “КОЗНИЦА” (KOZNITZA), с което той стана трети в историята на компанията с това име. Госпожа Кръстева е служител в отдел “Застраховки и Рекламации” на Параходство БМФ. Първият капитан на новопостроения „Козница“ е к.д.п. Мартин Сотиров, а първи главен механик – инж. Георги Колев.

„Козница“, както и останалите кораби от серията, е тип лейкър (способен да плава и в Големите американски езера). С получаването на новия бълкер компанията изпълни планираната доставка на нови кораби и

записа настоящата 2024-та в своята 132-годишна история като годината с най-много новополучени кораби.

През 2025 г. се очакват още три от тази серия, а до края на 2026 г. флотилията от новия тип лейкъри ще наброява общо 15 кораба.

Преди 40 години – на 8 август 1984 г., във Варненската корабостроителница е вдигнат флагът на първия кораб в историята на Параходство БМФ с името "Козница" (KOZNITSA; ІМО 8325901). Той е от серията 25 000-тонни кораби (строителен № 158) за насипни товари. Кръстница на кораба е Веселина Стойкова от Михайловград (дн. Монтана). Под командването на к.д.п. Орлин Станчев „Козница” отплава за Мурманск, където приема пълен товар от апатит за Варна. Бълкерът е в експлоатация до 3 април 2013 г., когато е продаден в Аланг, Индия, за нарязване за скрап.

Вторият кораб на БМФ с името "Козница" е придобит на 21 октомври 2015 г. Той е бълкер (ex TESORO; ІМО 9575436) с дедуейт 32 600 т и е построен през 2010 г. в Китай. Корабът е приет от капитан далечно плаване Ивайло Пасков и от главния механик инж. Валентин Стойков. Вторият „Козница“ е изведен от състава на Параходството на 12 август 2020 г. и продаден на друг корабособственик.

2024 © Варна е / снимки: Параходство БМФ