Мобилно меню

Планират директна жп връзка между Варна и Букурещ за летния сезон

През лятото повече ще са и нощните влакове, които водят до морето
Планират директна жп връзка между Варна и Букурещ за летния сезон

Директна връзка по направлението Варна - Горна Оряховица - Букурещ - Горна Оряховица - Варна планират от БДЖ за летния сезон на 2023 година. Това обявиха от държавния оператор за железопътни превози в представянето на новия график за движение на влаковете, който влезе в сила от 11 декември.

В актуалното разписание е предвидено движението и на 14 международни бързи влака, като 2 от тях ще се движат само през летния сезон. Запазва се всекидневното движение на влаковете между България и Турция с нощния влак по маршрут София - Халкали - София, както и директните вагони между Букурещ и Халкали, влаковете между България и Сърбия с пътуване между София и първия граничен град Димитровград на територията на Сърбия, както и влаковете между България и Румъния чрез международната връзка по направлението София - Букурещ със сутрешния влак София - Варна с директни вагони за Русе и следобедния влак Русе - София с връзка в гара Русе за и от Букурещ. 

След проявения интерес към сезонните влакове през тази година и за следващия летен сезон е планирано да се движат нощни влакове между София и Бургас през Подбалканската железопътна линия, както и между Горна Оряховица и Бургас с директни вагони от София, Плевен и Русе с връзка за пътуващите от Видин и Враца за Бургас и в обратното направление.

В повечето региони на страната, където е осигурено оптимално целогодишно обслужване, настоящото положение се запазва и в разписанието за 2023-та. В новия График са гарантирани пове удобни връзки между влаковете с възможности за пътуване между повече населени места, уверяват от БДЖ.

През следващата година ще се запази обемът на превозите, заложен в сключения договор с държавата за извършване на обществени превозни услуги. Превозът на пътници ще се извършва с общо 575 влака, от които: 86 бързи влака (6 от тях ще се движат само през летния сезон), 127 пътнически влака и 362 крайградски пътнически влака, някои от които ще се движат само в определени дни от седмицата или определени периоди от годината.

С новото разписание ще бъдат въведени няколко съществени подобрения в различни региони, като ще бъде удължен маршрута на сутрешния влак от Кърджали за Димитровград, който вече ще пътува до Пловдив и следобед обратно от Пловдив за Кърджали. Удължава се маршрутът и на сутрешния влак от Велинград до Септември, който вече ще заминава от гара Аврамово с цел подобряване на обслужването във високопланинския регион. Ще бъде възстановено движението и на дневния влак по теснолинейката от Септември за Велинград и Аврамово, който ще има удобни връзки от и за София, Пловдив, Пазарджик и други. Нови два регионални влака ще пътуват между Самуил и Исперих, чрез които ще се предостави възможност за удобно вечерно пътуване от направления Русе, Варна и други до общинския център Исперих.

При разработването на новото разписание, транспортната схема и периодите на движение на влаковете са съобразени в максимална степен с обемите и структурата на превозите, както и с техническите възможности и капацитета на подвижния състав и железопътната инфраструктура, поясняват от БДЖ.

В Графика са взети предвид и планираните по-мащабни ремонти по железопътната инфраструктура, с оглед при тяхното стартиране, корекциите в маршрутите и разписанията на влаковете да бъдат минимални.

2022 © Варна е
Още по темата: Влак ЖП Букурещ БДЖ
Още по темата: Влак ЖП Букурещ БДЖ

Отбелязаха 50-годишнината на Пристанищния терминал Варна-Запад

Терминалът е ключов за варненския регион
Отбелязаха 50-годишнината на Пристанищния терминал Варна-Запад

Половинвековен юбилей от създаването на Пристанищния терминал Варна-Запад бе отбелязана с празнична церемония в Музея на мозайките в град Девня. На събитието присъстваха служебният министър на транспорта Красимира Стоянова, кметът на община Девня Свилен Шитов, заместник кметът на община Варна Илия Коев, както и представители на ръководството на терминала и негови настоящи и бивши служители.  

"Преди 50 години това е бил един от най-важните обекти в страната - изграждал се е в продължение на 5 години, инвестицията е приблизително 1 млрд. лв., работниците - над 25 000 души.

Едва ли у нас скоро ще се изгради такава огромна като мащаб инфраструктура...

Винаги съм казвал, че Девня е била и ще бъде от национално значение. Нашите предприятия, включително Пристанище Варна-Запад, са вратата ни към Европа и света. Те са гръбнакът на икономиката - и към онзи момент, и към днешна дата, и за в бъдеще!", отбеляза кметът на Девня Свилен Шитов.

По време на тържеството бе представено празничното издание на книга, разказваща развитието и дейността на терминала, както и юбилейна марка, създадена от доц. д-р Ненко Атанасов.  

Пристанище Варна - Запад е ключов терминал за целия регион Варна, водещ с технологична обезпеченост, капацитет и обработка на товари. 50% от товарите в региона преминават през терминала Варна-Запад.

2024 © Варна е / снимки: Пресцентър Община Девня