Мобилно меню

Планират директна жп връзка между Варна и Букурещ за летния сезон

През лятото повече ще са и нощните влакове, които водят до морето
Планират директна жп връзка между Варна и Букурещ за летния сезон
517

Директна връзка по направлението Варна - Горна Оряховица - Букурещ - Горна Оряховица - Варна планират от БДЖ за летния сезон на 2023 година. Това обявиха от държавния оператор за железопътни превози в представянето на новия график за движение на влаковете, който влезе в сила от 11 декември.

В актуалното разписание е предвидено движението и на 14 международни бързи влака, като 2 от тях ще се движат само през летния сезон. Запазва се всекидневното движение на влаковете между България и Турция с нощния влак по маршрут София - Халкали - София, както и директните вагони между Букурещ и Халкали, влаковете между България и Сърбия с пътуване между София и първия граничен град Димитровград на територията на Сърбия, както и влаковете между България и Румъния чрез международната връзка по направлението София - Букурещ със сутрешния влак София - Варна с директни вагони за Русе и следобедния влак Русе - София с връзка в гара Русе за и от Букурещ. 

След проявения интерес към сезонните влакове през тази година и за следващия летен сезон е планирано да се движат нощни влакове между София и Бургас през Подбалканската железопътна линия, както и между Горна Оряховица и Бургас с директни вагони от София, Плевен и Русе с връзка за пътуващите от Видин и Враца за Бургас и в обратното направление.

В повечето региони на страната, където е осигурено оптимално целогодишно обслужване, настоящото положение се запазва и в разписанието за 2023-та. В новия График са гарантирани пове удобни връзки между влаковете с възможности за пътуване между повече населени места, уверяват от БДЖ.

През следващата година ще се запази обемът на превозите, заложен в сключения договор с държавата за извършване на обществени превозни услуги. Превозът на пътници ще се извършва с общо 575 влака, от които: 86 бързи влака (6 от тях ще се движат само през летния сезон), 127 пътнически влака и 362 крайградски пътнически влака, някои от които ще се движат само в определени дни от седмицата или определени периоди от годината.

С новото разписание ще бъдат въведени няколко съществени подобрения в различни региони, като ще бъде удължен маршрута на сутрешния влак от Кърджали за Димитровград, който вече ще пътува до Пловдив и следобед обратно от Пловдив за Кърджали. Удължава се маршрутът и на сутрешния влак от Велинград до Септември, който вече ще заминава от гара Аврамово с цел подобряване на обслужването във високопланинския регион. Ще бъде възстановено движението и на дневния влак по теснолинейката от Септември за Велинград и Аврамово, който ще има удобни връзки от и за София, Пловдив, Пазарджик и други. Нови два регионални влака ще пътуват между Самуил и Исперих, чрез които ще се предостави възможност за удобно вечерно пътуване от направления Русе, Варна и други до общинския център Исперих.

При разработването на новото разписание, транспортната схема и периодите на движение на влаковете са съобразени в максимална степен с обемите и структурата на превозите, както и с техническите възможности и капацитета на подвижния състав и железопътната инфраструктура, поясняват от БДЖ.

В Графика са взети предвид и планираните по-мащабни ремонти по железопътната инфраструктура, с оглед при тяхното стартиране, корекциите в маршрутите и разписанията на влаковете да бъдат минимални.

2022 © Варна е
Още по темата: Влак ЖП Букурещ БДЖ
Още по темата: Влак ЖП Букурещ БДЖ

БМФ с нов кораб: Вдигнаха флага на "Козница"

Той е деветият от поръчаната от Параходство БМФ серия от петнадесет 32 000-тонни кораба за насипни товари, до края на 2026 г. флотилията от новия тип лейкъри ще наброява общо 15 кораба
БМФ с нов кораб: Вдигнаха флага на "Козница"

Днес, 25 октомври 2024 г., в китайската корабостроителница Jiangsu New Yangzi Shipbuilding Co. бе вдигнат флагът на деветия от поръчаната от Параходство БМФ серия от петнадесет 32 000-тонни кораба за насипни товари. Кръстницата на кораба Дима Кръстева му даде името “КОЗНИЦА” (KOZNITZA), с което той стана трети в историята на компанията с това име. Госпожа Кръстева е служител в отдел “Застраховки и Рекламации” на Параходство БМФ. Първият капитан на новопостроения „Козница“ е к.д.п. Мартин Сотиров, а първи главен механик – инж. Георги Колев.

„Козница“, както и останалите кораби от серията, е тип лейкър (способен да плава и в Големите американски езера). С получаването на новия бълкер компанията изпълни планираната доставка на нови кораби и

записа настоящата 2024-та в своята 132-годишна история като годината с най-много новополучени кораби.

През 2025 г. се очакват още три от тази серия, а до края на 2026 г. флотилията от новия тип лейкъри ще наброява общо 15 кораба.

Преди 40 години – на 8 август 1984 г., във Варненската корабостроителница е вдигнат флагът на първия кораб в историята на Параходство БМФ с името "Козница" (KOZNITSA; ІМО 8325901). Той е от серията 25 000-тонни кораби (строителен № 158) за насипни товари. Кръстница на кораба е Веселина Стойкова от Михайловград (дн. Монтана). Под командването на к.д.п. Орлин Станчев „Козница” отплава за Мурманск, където приема пълен товар от апатит за Варна. Бълкерът е в експлоатация до 3 април 2013 г., когато е продаден в Аланг, Индия, за нарязване за скрап.

Вторият кораб на БМФ с името "Козница" е придобит на 21 октомври 2015 г. Той е бълкер (ex TESORO; ІМО 9575436) с дедуейт 32 600 т и е построен през 2010 г. в Китай. Корабът е приет от капитан далечно плаване Ивайло Пасков и от главния механик инж. Валентин Стойков. Вторият „Козница“ е изведен от състава на Параходството на 12 август 2020 г. и продаден на друг корабособственик.

2024 © Варна е / снимки: Параходство БМФ