Мобилно меню

Разясниха как се определя таксата за зарядните станции за електромобили

22 са зарядните станции във Варна
Разясниха как се определя таксата за зарядните станции за електромобили
856

Икономическата обосновка, на базата на която е определена цената за ползване на зарядните станции за електрически автомобили в града в размер на 0.70 лв. с ДДС за 1 кВтч. бе представена на последното заседание на варненския общински съвет. 

На територията на общината са разположени 22 зарядни станции 2x11kW за обществено ползване. Средномесечната консумация на електрическа енергия от тях е 16 000 kWh. Средната цена на ел. енергия, която ОП „Общински паркинги и синя зона“ плаща след приспадане на компенсациите, е 0,41 лв. с ДДС за 1 kW/h, т.е. разходите за електрическа енергия са в размер на 6 560 лв. с ДДС.

За обслужване на зарядните станции се изразходват средно на месец по около 4 640 лева. Това са разходи за поддръжка, почистване, резервни части, обслужване на плащания и персонал.

Общата сума за ел. енергия и обслужване на съоръженията е в размер на 11 200 лева с ДДС.

2023 © Варна е

Извънредни мерки във влаковете за морето

С композициите ще пътува по един допълнителен вагон, в който да се местят пътниците в случай на повреда
Извънредни мерки във влаковете за морето

След зачестилите инциденти в БДЖ министърът на транспорта Гроздан Караджов въвежда извънредни мерки в железопътния сектор. Кризисен щаб ще решава проблема с неработещите климатици във влаковете по основните линии от София към морето. Мярката се налага след инцидента, при който климатиците в един от вагоните във влака Бургас - София спряха да работят.

"Ние вече застрашаваме здравето на хората", категоричен е министър Караджов.

Прозорците във влаковете, които се движат по тези линии, не могат да се отварят. В случай на повреда с климатиците, хората трябва да пътуват в непоносима жега. Министърът предвижда да бъде пуснат по един допълнителен вагон, в който да бъдат преместени пътуващите в случай на повреда. Това е временна мярка докато бъде намерено трайно решение на проблема.

По думите на министъра влаковете тръгват в изрядно състояние от началните гари, но се развалят по време на пътя. А инженерите от "БДЖ - Пътнически превози" не са в състояние да посочат техническата причина, поради която не може да се рестартира климатика по време на движение, коментира той.

Транспортният министър заяви, че работата на "БДЖ - Пътнически превози" е незадоволителна.

"Цялото им ръководство е получило жълт картон. В случай, че не се подобри ситуацията мисля, че ще имаме първите уволнени точно там", заяви Караджов.

На брифинга бяха обсъдени също проектите, които ще бъдат финансирани по Плана за възстановяване и устойчивост. Част от парите по този план ще бъдат използвани за модернизация на железопътни участъци и гари.

2025 © Варна е / източник: БНТ