Мобилно меню

20% ръст на немските туристи у нас очакват за летен сезон 2023

Български представители от туристическия бранш участваха в над 1200 бизнес срещи в Германия, за да промотират възможностите за ваканция у нас
20% ръст на немските туристи у нас очакват за летен сезон 2023

С 20% повече немски туристи може да очакваме у нас това лято, сочат данните на резервациите в най-големите туроператори в Германия. Това стана ясно по време тематично туристическо роудшоу в Германия, в което представители на 77 хотела, 6 туроператора и двете морски летища във Варна и Бургас, рекламираха заедно българското Черноморие.

Инициативата, организирана съвместно от Министерството на туризма и браншовото обединение Bulgarian Black Sea Alliance, премина през градовете Берлин, Лайпциг, Мюнхен, Франкфурт, Дюселдорф и Дуисбург. В рамките на петте дни бяха проведени близо 1200 двустранни срещи с 300 местни райзебюра и туристически агенти, с цел да бъде повишен интересът към морските ни курорти.

Сред официалните гости на отделните прояви бяха Н. Пр. г-жа Елена Шекерлетова – извънреден и пълномощен посланик на България в Германия, Тихомир Патарински – първи секретар в посолството ни в Берлин и представител на Министерството на туризма, генералният консул в Мюнхен Драгомир Димитров, почетният консул в Лайпциг Хайко Шмид, ръководителите на търговски мисии Анета Груйчева, Стефан Йонков и Румен Бонев.

Част от програмата бяха и две срещи с медиите – в градовете Берлин и Мюнхен, по време на които бяха представени най-новите тенденции в предлаганите туристически пакети, сигурността и устойчивостта на дестинацията, богатото културно, кулинарно, балнеологично и спортно разнообразие на продукта. В края на рекламната обиколка участниците се обединиха около становището, че подобен род съвместни представяния повишават доверието на местните партньори и са добра платформа за установяване на нови контакти

Германските туроператори отбелязаха също, че през последните няколко години българският туристически продукт е показал високо качество, отговарящо на стандартите, наложени от основни конкуренти от регион Средиземноморие и Близък Изток. Според тях е необходимо преформулиране на основното рекламно послание, показващо страната ни като евтина и достъпна дестинация, като бъде поставен акцент върху качеството.

Туроператорите в Германия изтъкнаха, че за богати провинции като Бавария, Баден-Вюртемберг и тези в Северозападната част на страната, ниската цена не е сред основните продажбени аргументи, тъй като местната публика на първо място търси качество, а след това цена. За да се надскочи търговското плато не са достатъчни единствено усилията на отделните субекти в сектора – хотелиери, ресторантьори и туроператори. Нужен е синергичният ефект от общите усилия на бранша, обединен от Министерството на туризма и браншови организации каквато е Bulgarian Black Sea Alliance, казаха още участниците от немска страна.

Сред присъстващите на срещите във Франкфурт бе и Маринела Холтфретер – рекламен специалист от български произход, работеща за голяма немска маркетингова агенция, която сподели, че за първи път в 30-годишния й опит България излиза извън рамките на туристическите изложения в усилията си да достигне до повече потенциални клиенти от Германия.

2023 © Варна е / снимки: Пресцентър КК Албена

Представят дестинация Варна на три международни изложения до края на ноември

Форумите са в Германия, Румъния и Полша
Представят дестинация Варна на три международни изложения до края на ноември

Възможностите за туризъм във Варна и региона ще бъдат промотирани по време на три международни туристически изложения в края на ноември, съобщават от Общината. Форумите ще са в Германия, Румъния и Полша, които са в топ 5 на емитивните пазари за 2024 г. и заедно формират над  60% от входящия чуждестранен туристопоток.

Представители на Община Варна ще участват в изложението Touristik & Caravaning в Лайпциг, което е най-голямото туристическо изложение в източните германски провинции. Форумът се провежда от 20 до 24 ноември 2024 г. Над 450 фирми -изложители от секторите туризъм, караванинг, кулинария, представят ваканционни тенденции на около 60 000 квадратни метра изложбена площ. Тази година посетителите се очакват да надминат 80 000. За пет дни любителите на пътуванията ще имат възможност да разгледат цялото ваканционно портфолио и да направят своя избор. Борсата съвпада с началото на записванията за следващия летен сезон. Представят се новите каталози на туроператорите с предложения за 2025 година. Записванията на място са с допълнителни отстъпки, посочват експерти от ресорната дирекция. 

Варна се представя като туристическа дестинация и в есенното издание на туристическото изложение TTR Букурещ 2024, което ще се проведе от 21 до 24 ноември 2024 г. в румънската столица. Общината се представя на националния щанд на България, организиран от Министерството на туризма. Варна и регионът са добре познати на румънската публика и основен фокус на участието са възможностите за ваканция през четирите сезона, уикенд и спа, коледни и новогодишни пакети.

Представители на Общината участват и в международното изложение International Travel & Tourism Fair, което е едно от най-значимите събития, свързани с туристическата индустрия в Полша, както с бизнес, така и с туристическа насоченост. Форумът се провежда от 21 до 23 ноември във Варшава, в емблематичния Дворец на културата и науката, а България е официален партньор. Представянето има за цел да повиши и затвърди интереса към морската ни столица и да популяризира града и курортните комплексите в близост до него като целогодишна дестинация.

Дирекция "Туризъм" към община Варна очаква засилен интерес и множество посетители на туристическите борси. 

2024 © Варна е