Мобилно меню

20% ръст на немските туристи у нас очакват за летен сезон 2023

Български представители от туристическия бранш участваха в над 1200 бизнес срещи в Германия, за да промотират възможностите за ваканция у нас
20% ръст на немските туристи у нас очакват за летен сезон 2023

С 20% повече немски туристи може да очакваме у нас това лято, сочат данните на резервациите в най-големите туроператори в Германия. Това стана ясно по време тематично туристическо роудшоу в Германия, в което представители на 77 хотела, 6 туроператора и двете морски летища във Варна и Бургас, рекламираха заедно българското Черноморие.

Инициативата, организирана съвместно от Министерството на туризма и браншовото обединение Bulgarian Black Sea Alliance, премина през градовете Берлин, Лайпциг, Мюнхен, Франкфурт, Дюселдорф и Дуисбург. В рамките на петте дни бяха проведени близо 1200 двустранни срещи с 300 местни райзебюра и туристически агенти, с цел да бъде повишен интересът към морските ни курорти.

Сред официалните гости на отделните прояви бяха Н. Пр. г-жа Елена Шекерлетова – извънреден и пълномощен посланик на България в Германия, Тихомир Патарински – първи секретар в посолството ни в Берлин и представител на Министерството на туризма, генералният консул в Мюнхен Драгомир Димитров, почетният консул в Лайпциг Хайко Шмид, ръководителите на търговски мисии Анета Груйчева, Стефан Йонков и Румен Бонев.

Част от програмата бяха и две срещи с медиите – в градовете Берлин и Мюнхен, по време на които бяха представени най-новите тенденции в предлаганите туристически пакети, сигурността и устойчивостта на дестинацията, богатото културно, кулинарно, балнеологично и спортно разнообразие на продукта. В края на рекламната обиколка участниците се обединиха около становището, че подобен род съвместни представяния повишават доверието на местните партньори и са добра платформа за установяване на нови контакти

Германските туроператори отбелязаха също, че през последните няколко години българският туристически продукт е показал високо качество, отговарящо на стандартите, наложени от основни конкуренти от регион Средиземноморие и Близък Изток. Според тях е необходимо преформулиране на основното рекламно послание, показващо страната ни като евтина и достъпна дестинация, като бъде поставен акцент върху качеството.

Туроператорите в Германия изтъкнаха, че за богати провинции като Бавария, Баден-Вюртемберг и тези в Северозападната част на страната, ниската цена не е сред основните продажбени аргументи, тъй като местната публика на първо място търси качество, а след това цена. За да се надскочи търговското плато не са достатъчни единствено усилията на отделните субекти в сектора – хотелиери, ресторантьори и туроператори. Нужен е синергичният ефект от общите усилия на бранша, обединен от Министерството на туризма и браншови организации каквато е Bulgarian Black Sea Alliance, казаха още участниците от немска страна.

Сред присъстващите на срещите във Франкфурт бе и Маринела Холтфретер – рекламен специалист от български произход, работеща за голяма немска маркетингова агенция, която сподели, че за първи път в 30-годишния й опит България излиза извън рамките на туристическите изложения в усилията си да достигне до повече потенциални клиенти от Германия.

2023 © Варна е / снимки: Пресцентър КК Албена

Близо 12 хиляди френски туристи са посетили Варна през тази година

До 15 септември е отчетен ръст от 16% в сравнение със същия период на миналата година
Близо 12 хиляди френски туристи са посетили Варна през тази година

Община Варна се представя на едно от водещите международни туристически изложенияIFTM Top Resa 2025. Форумът се провежда в периода от 23 до 26 септември в Париж, Франция и всяка година събира над 30 000 професионалисти и представители от туристическия сектор – туроператори, агенции, хотелиери, авиокомпании и медии от цял свят. По време на събитието Варна е презентирана като целогодишна туристическа дестинация с богато културно-историческо наследство, разнообразен календар от събития, модерна леглова база и възможности за морски, културен, СПА и кулинарен туризъм.

Участието на морската столица в IFTM Top Resa 2025 има за цел да повиши международния интерес, да насочи вниманието към разнообразните възможности за туризъм и пребиваване в града и да го популяризира като притегателен център не само за морски ваканционен курорт, а като привлекателна дестинация през всички сезони. 

Още от първия ден на изложението бе отчетен голям интерес към Варна от страна на международни туроператори, професионалисти и медии, включително в контекста на нарастващото търсене на алтернативни морски дестинации в Европа, отбелязват от общинската дирекция "Туризъм". 

През последните години броят на френските туристи във Варна трайно нараства - към 15 септември 2025 г. французите, избрали Варна като дестинация, са 11 468, което е ръст от 16% в сравнение със същия период на миналата година, отчитат още специалистите. По техни наблюдения за това допринася и новата международна линия Варна – Париж, открита през пролетта, както и фактът, че до края на октомври от летище Варна може да се лети освен до Париж и до френските градове Нант и Лил.

Участието на Община Варна в IFTM Top Resa 2025 затвърждава един от ангажиментите на общинската администрация за устойчиво и целогодишно туристическо развитие на града, с фокус върху привличането на нови пазари и утвърждаването на Варна като водеща дестинация на Черноморието. Нарастващият интерес от страна на френските туристи потвърждава положителната тенденция и възможностите за разширяване на присъствието на Варна на един от ключовите европейски пазари.

IFTM Top Resa е водещо изложение за туристическата индустрия във Франция, провежда се в Париж, Porte de Versailles. Форумът е най-голямата професионална туристическа борса в Западна Европа, която обединява туроператори и професионалисти от целия свят с цел представяне на дестинации, нови тенденции и установяване на контакти. Събитието събира професионалисти, дистрибутори и доставчици на технологични решения, за да обменят знания и да открият нови възможности в сферата на свободното време, бизнес и MICE (Meetings, Incentives, Conferences и Events/Exhibitions) пътуванията. Изложението е място за споделяне на най-новите тенденции, технологии и бизнес модели в туризма.

2025 © Варна е / снимки: IFTM - International & French Travel Market