Мобилно меню

20% ръст на немските туристи у нас очакват за летен сезон 2023

Български представители от туристическия бранш участваха в над 1200 бизнес срещи в Германия, за да промотират възможностите за ваканция у нас
20% ръст на немските туристи у нас очакват за летен сезон 2023

С 20% повече немски туристи може да очакваме у нас това лято, сочат данните на резервациите в най-големите туроператори в Германия. Това стана ясно по време тематично туристическо роудшоу в Германия, в което представители на 77 хотела, 6 туроператора и двете морски летища във Варна и Бургас, рекламираха заедно българското Черноморие.

Инициативата, организирана съвместно от Министерството на туризма и браншовото обединение Bulgarian Black Sea Alliance, премина през градовете Берлин, Лайпциг, Мюнхен, Франкфурт, Дюселдорф и Дуисбург. В рамките на петте дни бяха проведени близо 1200 двустранни срещи с 300 местни райзебюра и туристически агенти, с цел да бъде повишен интересът към морските ни курорти.

Сред официалните гости на отделните прояви бяха Н. Пр. г-жа Елена Шекерлетова – извънреден и пълномощен посланик на България в Германия, Тихомир Патарински – първи секретар в посолството ни в Берлин и представител на Министерството на туризма, генералният консул в Мюнхен Драгомир Димитров, почетният консул в Лайпциг Хайко Шмид, ръководителите на търговски мисии Анета Груйчева, Стефан Йонков и Румен Бонев.

Част от програмата бяха и две срещи с медиите – в градовете Берлин и Мюнхен, по време на които бяха представени най-новите тенденции в предлаганите туристически пакети, сигурността и устойчивостта на дестинацията, богатото културно, кулинарно, балнеологично и спортно разнообразие на продукта. В края на рекламната обиколка участниците се обединиха около становището, че подобен род съвместни представяния повишават доверието на местните партньори и са добра платформа за установяване на нови контакти

Германските туроператори отбелязаха също, че през последните няколко години българският туристически продукт е показал високо качество, отговарящо на стандартите, наложени от основни конкуренти от регион Средиземноморие и Близък Изток. Според тях е необходимо преформулиране на основното рекламно послание, показващо страната ни като евтина и достъпна дестинация, като бъде поставен акцент върху качеството.

Туроператорите в Германия изтъкнаха, че за богати провинции като Бавария, Баден-Вюртемберг и тези в Северозападната част на страната, ниската цена не е сред основните продажбени аргументи, тъй като местната публика на първо място търси качество, а след това цена. За да се надскочи търговското плато не са достатъчни единствено усилията на отделните субекти в сектора – хотелиери, ресторантьори и туроператори. Нужен е синергичният ефект от общите усилия на бранша, обединен от Министерството на туризма и браншови организации каквато е Bulgarian Black Sea Alliance, казаха още участниците от немска страна.

Сред присъстващите на срещите във Франкфурт бе и Маринела Холтфретер – рекламен специалист от български произход, работеща за голяма немска маркетингова агенция, която сподели, че за първи път в 30-годишния й опит България излиза извън рамките на туристическите изложения в усилията си да достигне до повече потенциални клиенти от Германия.

2023 © Варна е / снимки: Пресцентър КК Албена

Черноморски туристически форум се проведе във Варна

Основната тема, която беше разгледана по време на тазгодишното 17-о издание на форума, беше "Зеленият и дигиталният преход - предизвикателства и възможности за развитието на туризма"
Черноморски туристически форум се проведе във Варна

17-ото издание на Черноморски туристически форум се се проведе във Варна на 17 и 18 октомври. Основната тема, която беше разгледана е "Зеленият и дигиталният преход - предизвикателства и възможности за развитието на туризма". Организатор на събитието е Варненска туристическа камара, с подкрепата на Община Варна и Министерството на туризма.

Статистиката на национално и местно ниво е основен фактор за правилна оценка на бизнеса, идентификация на проблемите и взимането на ефективни управленски решения за устойчиво развитие на регионите. Това посочи по време на дискусиите общинският експерт Невена Кеманова. По думите ѝ дигитализацията в туристическия бранш е най-качественият начин за бърз достъп до информация и за правилен анализ на данните, което я прави изключително преимущество за бранша. Тя посочи, че добър пример за дигитална трансформация е официалният туристически портал на морската столица Visit Varna, който работи успешно вече 10 години. Община Варна е първата администрация, която е въвела Електронна система за категоризация и регистрация на туристически обекти, където са отбелязани местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения, допълниха от ресорната дирекция.

Системата за категоризация се ползва успешно и до ден днешен, интегрирана е с Националния туристически регистър и с Единната система за туристическа информация (ЕСТИ), обогатява се и се оптимизира непрекъснато, отчете Кеманова. От 2020 г. насам Община Варна ползва активно данните от платформата. Информацията в единната система е безплатна и достъпна, получава се бързо, справките се зареждат в рамките на няколко минути и позволяват конвертиране в различни формати, поясни общинският експерт. За сравнение тя посочи справките на Националния статистически институт, които се бавят с месеци, отчитат като туристически обекти само местата с налични над 10 легла, докато ЕСТИ обхваща всички възможности за настаняване.

Към края на септември на територията на община Варна функционират над 3 500 места за настаняване, като 70% от тях са т.нар. места за настаняване с малък капацитет - стаи и апартаменти за гости, стана ясно по време на дискусиите. В този смисъл достъпът до единната система е от изключителна важност за общинската администрация, защото дава реална картина за резервираните нощувки и броя на настанените лица, възможност да се откроят важните и емитивни пазари и новите пазарни ниши, както и да се планира бъдещето на туризма във Варна, подчерта още Кеманова. В заключение тя предложи, да се осигури достъп на бизнеса и всички пазарни субекти от туристическия бранш до ЕСТИ, за по голяма ефективност и успеваемост на сектора.

Зеленият преход не е тенденция а необходимост, посочи по време на форума д-р инж. Меглена Плугчиева, член на Института по икономика и международни отношения. По думите й последните данни сочат, че в света има 2,5 млн. юридически лица, които осигуряват 12,3 млн. работни места в сферата на туризма, а броят на туристите е нараснал през последните години и достига до 1,46 млрд. души. Това налага спешни промени и мерки в бранша, поради повишената консумация на електричество и водни ресурси и прекомерното производство на битов отпадък, посочи Плугчиева. По думите ѝ препоръките на Европейската комисия към управлението на държавите и към глобалния туристически сектор са свързани с пестеливо и устойчиво използване на природните ресурси, активен преход към дигитализация, промени в нормативната уредба за постигане към устойчив туризъм.   

Черноморският туристически форум има за цел да представи теоретични идеи и прагматични предложения за използване на зелените и дигиталните трансформации за развитието на устойчив, конкурентоспособен и ефективен туристически бизнес в дестинацията. В изданието му тази година се включиха представители на държавни, общински и образователни институции, туристическия бизнес, неправителствени организации, експерти.

2024 © Варна е / снимки: Пресцентър Община Варна