Мобилно меню

20% ръст на немските туристи у нас очакват за летен сезон 2023

Български представители от туристическия бранш участваха в над 1200 бизнес срещи в Германия, за да промотират възможностите за ваканция у нас
20% ръст на немските туристи у нас очакват за летен сезон 2023

С 20% повече немски туристи може да очакваме у нас това лято, сочат данните на резервациите в най-големите туроператори в Германия. Това стана ясно по време тематично туристическо роудшоу в Германия, в което представители на 77 хотела, 6 туроператора и двете морски летища във Варна и Бургас, рекламираха заедно българското Черноморие.

Инициативата, организирана съвместно от Министерството на туризма и браншовото обединение Bulgarian Black Sea Alliance, премина през градовете Берлин, Лайпциг, Мюнхен, Франкфурт, Дюселдорф и Дуисбург. В рамките на петте дни бяха проведени близо 1200 двустранни срещи с 300 местни райзебюра и туристически агенти, с цел да бъде повишен интересът към морските ни курорти.

Сред официалните гости на отделните прояви бяха Н. Пр. г-жа Елена Шекерлетова – извънреден и пълномощен посланик на България в Германия, Тихомир Патарински – първи секретар в посолството ни в Берлин и представител на Министерството на туризма, генералният консул в Мюнхен Драгомир Димитров, почетният консул в Лайпциг Хайко Шмид, ръководителите на търговски мисии Анета Груйчева, Стефан Йонков и Румен Бонев.

Част от програмата бяха и две срещи с медиите – в градовете Берлин и Мюнхен, по време на които бяха представени най-новите тенденции в предлаганите туристически пакети, сигурността и устойчивостта на дестинацията, богатото културно, кулинарно, балнеологично и спортно разнообразие на продукта. В края на рекламната обиколка участниците се обединиха около становището, че подобен род съвместни представяния повишават доверието на местните партньори и са добра платформа за установяване на нови контакти

Германските туроператори отбелязаха също, че през последните няколко години българският туристически продукт е показал високо качество, отговарящо на стандартите, наложени от основни конкуренти от регион Средиземноморие и Близък Изток. Според тях е необходимо преформулиране на основното рекламно послание, показващо страната ни като евтина и достъпна дестинация, като бъде поставен акцент върху качеството.

Туроператорите в Германия изтъкнаха, че за богати провинции като Бавария, Баден-Вюртемберг и тези в Северозападната част на страната, ниската цена не е сред основните продажбени аргументи, тъй като местната публика на първо място търси качество, а след това цена. За да се надскочи търговското плато не са достатъчни единствено усилията на отделните субекти в сектора – хотелиери, ресторантьори и туроператори. Нужен е синергичният ефект от общите усилия на бранша, обединен от Министерството на туризма и браншови организации каквато е Bulgarian Black Sea Alliance, казаха още участниците от немска страна.

Сред присъстващите на срещите във Франкфурт бе и Маринела Холтфретер – рекламен специалист от български произход, работеща за голяма немска маркетингова агенция, която сподели, че за първи път в 30-годишния й опит България излиза извън рамките на туристическите изложения в усилията си да достигне до повече потенциални клиенти от Германия.

2023 © Варна е / снимки: Пресцентър КК Албена

Представиха Варна на туристически форум в Кишинев

Молдовските туристи се интересуват предимно от лятна морска почивка и атрактивни места за пътуване, отбелязват експерти в бранша
Представиха Варна на туристически форум в Кишинев

От 14 до 16 февруари Варна беше представена на Международното изложение за туризъм и пътувания "Tourism & Travel Expo" в молдовската столица Кишинев. Форумът е традиционен за региона и ежегодно е посещаван както от фирми, организации и институции от туристическия бранш, така и от масовата публика. На изложението Варна, заедно с още 11 родни компании и общини, участва на информационния щанд на България, разположен на изложбена площ от 100 кв. метра.

Щандовете на България и Румъния бяха най-обширните, атрактивни и посещавани тази година, отчетоха участници в изложението. 

България е много добре позната дестинация за молдовските туристи, които се интересуват предимно от лятна морска почивка и атрактивни места за пътуване, информираха от общинска дирекция "Туризъм". Оттам допълват още, че интересът на молдовците основно е ориентиран към организиран отдих по черноморското крайбрежие, индивидуални обиколни и уикенд пътувания.

Тази година експертите в туристическата сфера отчитат и нарастващ интерес към възможностите за СПА и уелнес почивки. Близостта на нашата дестинация, лесният достъп, сигурността, добре организираният транспорт и конкурентните цени привличат всяка година все повече туристи от Молдова. 

С участието си на форума Община Варна има възможността да повиши интереса към Варна и да популяризира културно-историческите богатства на града и курортните комплекси в близост като дестинация, подходяща за ваканционен туризъм в четири сезона. Представен е пълният спектър от туристически възможности в региона, а още от първия ден на изложението изложителите отчитат засилен интерес към туристическия продукт в региона и към България като интересна за пътуване дестинация. 

"Tourism & Travel Expo" е важно събитие за туристическата индустрия на Молдова.  В него ежегодно участват над 200 изложители от близо 20 страни. Община Варна традиционно се представя на изложението в Кишинев с цел задълбочаване и разширяване пазарната ниша и увеличаване на молдовските туристи у нас. 

През изминалата 2024 г. близо 25 000 молдовци са посетили Варна, което ги поставя в първите 10 най-масови туристи за морската столица. Спрямо 2023 г. ръстът на молдовски туристи е 19,5% .

2025 © Варна е / снимки: CIE Moldexpo; Пресцентър Община Варна