20% ръст на немските туристи у нас очакват за летен сезон 2023
С 20% повече немски туристи може да очакваме у нас това лято, сочат данните на резервациите в най-големите туроператори в Германия. Това стана ясно по време тематично туристическо роудшоу в Германия, в което представители на 77 хотела, 6 туроператора и двете морски летища във Варна и Бургас, рекламираха заедно българското Черноморие.
Инициативата, организирана съвместно от Министерството на туризма и браншовото обединение Bulgarian Black Sea Alliance, премина през градовете Берлин, Лайпциг, Мюнхен, Франкфурт, Дюселдорф и Дуисбург. В рамките на петте дни бяха проведени близо 1200 двустранни срещи с 300 местни райзебюра и туристически агенти, с цел да бъде повишен интересът към морските ни курорти.
Сред официалните гости на отделните прояви бяха Н. Пр. г-жа Елена Шекерлетова – извънреден и пълномощен посланик на България в Германия, Тихомир Патарински – първи секретар в посолството ни в Берлин и представител на Министерството на туризма, генералният консул в Мюнхен Драгомир Димитров, почетният консул в Лайпциг Хайко Шмид, ръководителите на търговски мисии Анета Груйчева, Стефан Йонков и Румен Бонев.
Част от програмата бяха и две срещи с медиите – в градовете Берлин и Мюнхен, по време на които бяха представени най-новите тенденции в предлаганите туристически пакети, сигурността и устойчивостта на дестинацията, богатото културно, кулинарно, балнеологично и спортно разнообразие на продукта. В края на рекламната обиколка участниците се обединиха около становището, че подобен род съвместни представяния повишават доверието на местните партньори и са добра платформа за установяване на нови контакти.
Германските туроператори отбелязаха също, че през последните няколко години българският туристически продукт е показал високо качество, отговарящо на стандартите, наложени от основни конкуренти от регион Средиземноморие и Близък Изток. Според тях е необходимо преформулиране на основното рекламно послание, показващо страната ни като евтина и достъпна дестинация, като бъде поставен акцент върху качеството.
Туроператорите в Германия изтъкнаха, че за богати провинции като Бавария, Баден-Вюртемберг и тези в Северозападната част на страната, ниската цена не е сред основните продажбени аргументи, тъй като местната публика на първо място търси качество, а след това цена. За да се надскочи търговското плато не са достатъчни единствено усилията на отделните субекти в сектора – хотелиери, ресторантьори и туроператори. Нужен е синергичният ефект от общите усилия на бранша, обединен от Министерството на туризма и браншови организации каквато е Bulgarian Black Sea Alliance, казаха още участниците от немска страна.
Сред присъстващите на срещите във Франкфурт бе и Маринела Холтфретер – рекламен специалист от български произход, работеща за голяма немска маркетингова агенция, която сподели, че за първи път в 30-годишния й опит България излиза извън рамките на туристическите изложения в усилията си да достигне до повече потенциални клиенти от Германия.