Мобилно меню

Активни действия за решаването на кадровите проблеми в туризма обеща министър Илин Димитров

Процедурите за отдаване под наем на плажове ще са ясни и прозрачни, увери Димитров
Активни действия за решаването на кадровите проблеми в туризма обеща министър Илин Димитров

Кадровите проблеми са сред най-наболелите в сектор туризъм. Ресорният министър Илин Димитров обеща активни действия за разрешаването им при встъпване в длъжност за втория си мандат като част от служебен кабинет. Експертът увери, че ще се работи активно по места, като се отчитат характерните специфики и нужди на всеки регион.

Предстои провеждане на работни срещи в 28-те областни града на страната, за да обсъдим заедно с бизнес, администрация и учебни заведения как да се подобри връзката между образованието и бизнеса.

Димитров отбеляза, че приоритет в работата му през втория мандат начело на министерството на туризма ще е и прецизирането на времевата рамка за туристическите стажове, както и подобряване на нормативната уредба при наемането на лица от трети страни.

Ще се ръководим в работата си, както и досега, от принципи като експертност и максимална прозрачност при действията си в подкрепа на сектора.

Служебният министър на туризма увери, че при възможност за корекции в Плана за възстановяване и устойчивост, ще се помисли за включването на повече възможности за финансиране на сектора. Той подчерта, че и през втория му мандат ще продължат действията по изработването на модел за гаранционен фонд за туроператорите.

Димитров се ангажира твърдо с провеждането на ясни и прозрачни процедури за отдаване под наем на плажове, като отбеляза, че в процеса ще бъдат включени наблюдатели от КПКОНПИ, МВР и ДАНС. Той допълни, че ще бъде осъществена информационна разяснителна кампания в туризма съвместно с компетентните органи (КЗП, МВР и НАП) със съвети към потребителите и търговците с цел ограничаване на сивия сектор и нелоялните практики в сектора.

Илин Димитров обяви, че поредната текуща цел пред министерството е подготовката на сезон лято 2023.

"Ще бъдат организирани поредица работни срещи зад граница, страната ни като привлекателна дестинация ще бъде бъде представена в кампаниите и на международни туроператори, ще бъдат организирани поредица от журналистически турове с прецизно подбрани участници, ще се представим по най-добрия начин на всички туристически борси до края на април."

Министър Димитров припомни, че предстои разкриване на туристически представителства на България в Румъния и Великобритания, в процес е процедурата по назначаването на туристическо аташе в Турция, което ще помогне за популяризиране на страната ни като атрактивна дестинация. Тече и активна подготовка за провеждане на 68-ата сесия на Регионална комисия „Европа“ на Световната Организация по туризъм към ООН, чийто домакин е София в периода 30.05 – 2.06 2023 г.

2023 © Варна е

Представят туристическия потенциал на Варна в мащабно туристическо изложение в Дубай

Събитието посреща около 55 000 посетители от 161 държави
Представят туристическия потенциал на Варна в мащабно туристическо изложение в Дубай

В периода от 28 април до 1 май 2025 г., Община Варна участва в 32-рото издание на престижното международно туристическо изложение Arabian Travel Market (ATM) 2025, което се провежда в Дубай, Обединени арабски емирства.

Форумът е сред водещите световни събития в сферата на туризма и ежегодно привлича хиляди участници, както представители на бранша и специалисти, така и масовата публика. Arabian Travel Market (ATM) е едно от най-значимите изложения в индустрията, защото свързва туристически продукти и дестинации от всички континенти с купувачи и търговски посетители в световния търговски център на Дубай.

Участието на Община Варна е една от стъпките по пътя към популяризиране на морската столица като целогодишна туристическа дестинация, съчетаваща богато културно-историческо наследство, благоприятен климат и природни дадености, богата гама от възможности за отдих, бизнес и туризъм. В рамките на представянето на Варна в изложението са поставени акценти върху морския и развлекателния туризъм, балнео- и уелнес услугите, многоликия културен календар и стратегическото разположение на града, като вход към Черноморието.

Присъствието на Варна в Arabian Travel Market 2025 е заявка за засилено международно позициониране на града и последователни политики за привличане на нови партньорства в туристическия сектор, както и за утвърждаване на имиджа ѝ като модерен европейски туристически център.

Следваща стъпка в задълбочаването на сътрудничеството с региона на Близкия изток е организирането на рекламно опознавателно пътуване за водещи представители на туристическия сектор от Обединените арабски емирства. Обиколката ще се проведе от 2 до 6 май 2025 г. и ще включва над 30 участници – журналисти, туроператори и туристически агенти. Те ще имат възможност да се запознаят с културно-историческото наследство, съвременните туристически услуги и гостоприемството на Варна и да се убедят в нейните предимства като дестинация и маршрут за посетители от Близкия изток.

В 32-рото издание на Arabian Travel Market (ATM) 2025 се представят над 2800 компании изложители, като 17% от тях са от Близкия изток, а 83% – от различни части на света. Прогнозите са, че събитието ще посрещне 55 000 посетители от 161 държави в 14 изложбени зали. Тази година форумът е постигнал увеличение от близо 12% в участието на изложители, което превръща настоящото издание в най-мащабното досега.

2025 © Варна е / снимки: Arabian Travel Market; Пресцентър Община Варна