Мобилно меню

БАЗ и СЗБ: Държавата да осигури минимални битови условия за туризъм!

Реално – през зимата няма ток, през лятото няма вода, през зимата туристите са блокирани по пътищата и върху колите им падат дървета, а през лятото са блокирани в километрични тапи заради грешно планирани ремонти, подчерватат от браншовите организации
БАЗ и СЗБ: Държавата да осигури минимални битови условия за туризъм!

Българската асоциация на заведенията и Сдружението на заведенията в България изразиха искреното си възмущение от създалата се ситуация с липсата на ток в множество части от страната, включително водещи зимни курорти. Те разпратиха становището си до медиите. 

"Считаме, че в 21 век е недопустимо при всеки снеговалеж да се стига до катаклизми, които да провалят труда на хиляди и да затрудняват ежедневието на стотици хиляди.

Отменят се резервации, развалят се празниците на хората, бизнесът търпи репутационни щети и губи стотици хиляди левове", изтъкват от БАЗ и СЗБ.

Българската държава непрекъснато изтъква туризма като основен приоритет, но от години това остава само на думи, категорични са от двете браншови организации.

Реално – през зимата няма ток, през лятото няма вода. През зимата туристите са блокирани по пътищата и върху колите им падат дървета, а през лятото са блокирани в километрични тапи заради грешно планирани ремонти.

"И в същото време държавата прави опити да попълни пробития си бюджет основно чрез мерки, свързани с българския туризъм. Планира се вдигане на акциза за твърд алкохол и бира, а не един и двама политици говорят за вдигане на ДДС за заведенията", обръщат внимание от БАЗ и СЗБ.

От браншовите организации подчертават, че е крайно време ръководните институции да осъзнаят ролята си за осигуряване на минимални битови условия за туризъм и да заработят по начин, който не унизява държавата ни пред собствените ѝ граждани и гости. 

2025 © Варна е

На туристическо изложение в Румъния: Засилен интерес към Коледа и Нова година във Варна

Румънските туристи са важни за морската столица и региона, отбелязват анализатори
На туристическо изложение в Румъния: Засилен интерес към Коледа и Нова година във Варна

От 20 до 23 ноември 2025 г. Варна се представи като туристическа дестинация на четиридневното есенно изложение TTR 2025 в Букурещ, където затвърди позициите си на търсена и предпочитана дестинация от румънските ни съседи и извън традиционния летен сезон. Морската столица участва във форума на щанда на България.

Основни акценти в представянето на Варна бяха многообразието от възможности за почивка, отдих и специализиран туризъм през всичките четири сезона, както и

богатата гама от културно-исторически обекти, природни ресурси и опции за СПА и уелнес туризъм. 

Румъния остава един от най-важните външни пазари за България поради целогодишната активност на румънските туристи, географската близост и устойчивия интерес към различните сегменти на туристическия продукт, посочват експертите от общинската дирекция "Туризъм". По тяхна информация за Варна Румъния е най-големият чуждестранен пазар – с 30% пазарен дял и със стратегическо значение за града и региона.

На есенния форум в Букурещ традиционно интересът на посетителите е насочен към търсене на атрактивни оферти за Коледа и Нова година, уикенд пътувания, възможности за СПА и уелнес ваканции, исторически забележителности, културни събития и атракции, посочват още експертите. По думите им интересна новост в представянето на Варна е участието на Юлия Баховски – румънски журналист и блогър, настоящ посланик на дестинацията в Румъния, след визитата си в морската столица и курортните комплекси през октомври по покана на Община Варна. По време на TTR тя представи дестинацията пред своята аудитория и многобройните посетители на изложението чрез вълнуваща поредица от публикации, снимки и видеа. За успешното и пълноценно представяне на Варна като устойчива дестинация допринася и силното участие на туристическия бизнес от региона – хотелските и курортни комплекси, туроператори, допълват още специалистите.

В есенното издание на румънския туристически форум TTR 2025 участваха над 100 компании, от които над 40% - чуждестранни изложители. Събитието се е наложило като всеобхватна платформа, където посетителите имат възможност да направят информиран и изгоден избор за почивка, а професионалистите – да тестват интереса на пазара, да развият нови сътрудничества и да изтъкнат предимствата на дестинациите, които представят.

2025 © Варна е / снимки: Пресцентър Община Варна