Мобилно меню

ДДС за туризма да остане 9% искат големи туроператори

Представители на бранша настояват за преразглеждане на концесии и търгове за плажове под наем
ДДС за туризма да остане 9% искат големи туроператори

Големите чужди туроператори поискаха запазване на ставката от 9% на ДДС за туризма в бюджета за 2024 г., тъй като в момента върви договарянето на хотелите за следващата година. Това е станало по време на среща на министъра на туризма Зарица Динкова с Асоциацията на инкаминг агенциите във Варна, информира TravelNews. 

"ДДС в туризма трябва да се запази на 9% за туроператорите и хотелите, защото не можем да отговорим на конкурентните дестинации, където е дори още по-ниско", коментира председателят на асоциацията Иван Грошев и отбеляза, че ДДС за туризма в Гърция е 8%, а в Турция е 1%, като по-ниски ставки отколкото у нас има също и в Хърватия.

Туроператорите освен това поискаха 5 млн. лв. за реклама на България на германския пазар. Целта е германските концерни DER Touristik, TUI, Alltours, FTI и Schauinsland Reisen да направят директна и по-голяма рекламна и пиар кампания на страната ни.

Записванията за България на германския пазар са слаби заради страха от войната и близостта с Украйна и едва ще достигнат през това лято до 50% от нивата преди пандемията. Това беше най-големият пазар за летния ни туризъм с над 800 000 туристи в най-добрите години преди 2019 г.

Големите туроператори са поставили пред министър Зарица Динкова и проблема с концесиите и търговете за отдаването на плажовете под наем.

2023 © Варна е

Представиха Варна в най-престижната туристическа борса в Берлин

Форумът в германската столица събра над 5 600 изложители от 190 държави
Представиха Варна в най-престижната туристическа борса в Берлин

Община Варна участва в най-престижното туристическо изложение Internationale Tourismus-Börse (ITB) в Берлин, което събра над 5 600 изложители от 190 държави от 4 до 6 март в германската столица. Борсата е водеща платформа за глобалната туристическа индустрия от 1966 година.  

Община Варна се включи заедно с 49 представители на туристическия бизнес - туроператори, туристически агенти и общини, на атрактивен национален щанд с впечатляваща визия, разположен на площ от 600 кв. м, организиран от Министерство на туризма. Като допълнителен комплимент към посетителите на българския щанд бяха предвидени дегустации на специално селектирани български вина, както и музикални изпълнения на живо.

По време на форума бяха презентирани перспективите за целогодишен туризъм във  Варна - обиколни пътувания, различни форми на културен туризъм, велотурове,  посещение на малки винарни, винени маршрути и кулинария, археологически артефакти и природни забележителности са само малка част от големия потенциал, който може да бъде маркетиран и реализиран, убедени са експерти.

Големите туроператори на германски пазар отчитат, че се наблюдава сериозен ръст в ранните записвания през настоящата 2025 година - средно с 20%. От съществено значение за реализирането на успешен сезон е разширената летателна програма и осигуряването на допълнителни седалки към българското Черноморие. Оптимистичните очаквания са и в резултат на реализираните рекламни кампании през 2024 г. по Програмата за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини в Република България на Министерство на туризма. В рамките на програмата, Община Варна в партньорство с водещите германски туроператори Alltоurs flugreisen GmBH и Schauinsland Reisen GmbH и летищния оператор Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт успешно реализираха маркетингови активности на стойност почти 800 000 лв., които да помогнат за повишаване на туристическата заетост чрез популяризиране на морския ни туризъм и предлагане на интегриран туристически продукт. 

2025 © Варна е