Мобилно меню

ДДС за туризма да остане 9% искат големи туроператори

Представители на бранша настояват за преразглеждане на концесии и търгове за плажове под наем
ДДС за туризма да остане 9% искат големи туроператори

Големите чужди туроператори поискаха запазване на ставката от 9% на ДДС за туризма в бюджета за 2024 г., тъй като в момента върви договарянето на хотелите за следващата година. Това е станало по време на среща на министъра на туризма Зарица Динкова с Асоциацията на инкаминг агенциите във Варна, информира TravelNews. 

"ДДС в туризма трябва да се запази на 9% за туроператорите и хотелите, защото не можем да отговорим на конкурентните дестинации, където е дори още по-ниско", коментира председателят на асоциацията Иван Грошев и отбеляза, че ДДС за туризма в Гърция е 8%, а в Турция е 1%, като по-ниски ставки отколкото у нас има също и в Хърватия.

Туроператорите освен това поискаха 5 млн. лв. за реклама на България на германския пазар. Целта е германските концерни DER Touristik, TUI, Alltours, FTI и Schauinsland Reisen да направят директна и по-голяма рекламна и пиар кампания на страната ни.

Записванията за България на германския пазар са слаби заради страха от войната и близостта с Украйна и едва ще достигнат през това лято до 50% от нивата преди пандемията. Това беше най-големият пазар за летния ни туризъм с над 800 000 туристи в най-добрите години преди 2019 г.

Големите туроператори са поставили пред министър Зарица Динкова и проблема с концесиите и търговете за отдаването на плажовете под наем.

2023 © Варна е

Учредиха нова Българска хотелска асоциация

Целта на организацията е да подпомага развитието на хотелиерството като изработва стратегии и програми за развитие и подпомага комуникацията с институциите
Учредиха нова Българска хотелска асоциация

Новата Българска хотелска асоциация вече е учредена и е вписана в Търговския регистър. Това съобщи нейният председател Веселин Данев пред TravelNews.bg. 

Целта на новата асоциация е да насърчава и подпомага развитието на хотелиерството, като част туристическия сектор в България; да защитава правата и интересите на членовете си пред държавни, общински, административни и други органи и организации, пише в Търговския регистър. Тя ще изработва стратегии и програми за развитие на съответните пазари и популяризиране на търговската дейност на членовете си и ще осъществява посредничество в комуникацията между Министерство на туризма и други административни органи и търговските партньори. 

Сред задачите на новоучредената организация също така е да популяризира модерни търговски практики и технологични решения; да осъществява на сътрудничество с други браншови организации;  да оказва съдействие за решаване на проблеми в областта на хотелиерския бизнес; да съдейства за стабилизиране на хотелиерския туристически бранш от маркетингова гледна точка. Планира се също организацията да осъществява активен диалог с български и европейски институции, специалисти, журналисти, за популяризиране на България като туристическа дестинация. Освен това ще създава условия за сътрудничество на заинтересованите публични институции, неправителствени организации и предприятия за развитие на хотелиерския туристически сектор в България.

Българска хотелиерска асоциация ще участва в национални и международни програми. Ще отговаря и съдейства за подготовка на проектни предложения, осигуряване на партньори и подпомагане. Нейна задача ще е също да оказва помощ при проблеми, свързани с развитието на хотелиерския сектор.

2024 © Варна е