Мобилно меню

Експерт: Трябва да представим България като дестинация за високобюджетен туризъм

Много от чужденците дават положителни оценки за качеството на хотелите в България, добре е да рекламираме повече възможностите за СПА и уелнес, подчерта председателят на борда на директорите на Алианс Българско Черноморие д-р Франк Кванте
Експерт: Трябва да представим България като дестинация за високобюджетен туризъм
643

Петнадесет български фирми в сферата на туризма се включиха в рекламно роуд шоу в Германия, организирано от Алианс Българско Черноморие, съвместно с Министерството на туризма. Според  председателя на борда на директорите на Алианс Българско Черноморие д-р Франк Кванте форумът е бил много ценен и необходим. В рамките на роуд шоуто са проведени срещи с около 150 компании от немския туристически сектор, организирани са и две медийни събития, преминали при значителен интерес от страна на немските журналисти. Д-р Франк Кванте подчертава, че както медиите, така и представителите на бизнеса в Германия са изразили позитивната си оценка за качеството на хотелите в България и разнообразието от оферти и атракции, които страната предлага, в допълнение към традиционната морска почивка. Той разкри и какъв е бил основният съвет от немска страна за по-успешно развитие на туризма у нас. 

"Трябва да се маркетирате по-добре като страна, ако искате да се възползвате и да растете"

Д-р Франк Кванте отбелязва в интервю за travelnews.bg, че индикациите след роуд шоуто в Германия са за ръст от около 20% на посещенията на немски туристи у нас през предстоящия летен сезон в сравнение с нивата от миналата година. Експертът отбеляза, че трябва да се следи и развитието на резервациите от последния момент.  

"Логиката през 2023 г. отново е различна: поради високата инфлация, семействата в Германия правят резервации по-рано тази година, тъй като се страхуват от по-нататъшно увеличение на цените".

Д-р Франк Кванте, който е и главен изпълнителен директор на фирмата концесионер на двете морски летища във Варна и Бургас - “Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт”, отбеляза, че през това лято се очаква увеличение на пътниците към нашата страна от Полша, Чехия, Словакия, като прогнозата е броят им да надмине дори нивата от предковидната 2019 година

"През лятото на 2023 г. ще имаме още повече маршрути от Полша до Летище Варна и Летище Бургас. Освен това очакваме рестартиране на чартърните полети от Скандинавския пазар до Варна, като Олборг, Хелзинки и Берген и по-ранен старт на полетите от пазар Бенелюкс до Бургас от края на април – началото на май"

Според д-р Франк Кванте, въпреки позитивните прогнози е рано все още да се правят заключения за цялостната картина на предстоящия летен сезон, тъй като тенденциите са временни и бързо се променят. 

Той отбеляза, че положително влияние върху развитието на международния туризъм у нас оказват и стартиралите или очакващи се полети до нови дестинации. 

"Авиокомпанията Ryanair стартира редовни полети от Краков, Полша, както и от Вилнюс, Литва до Варна. Също така с нетърпение очакваме рестартирането на полетната програма на Air Serbia от Белград до Варна през юни с 4 седмични честоти. Volotea добавя още един маршрут до Варна – освен Лил, стартиран миналата година, планира полети от Нант в края на април".

Според представителя на фирмата концесионер на двете морски летища, те ще достигнат предковидните нива на трафика през 2026 година. "Всички ние трябва да работим усилено и най-вече задружно в туристическия сектор, за да постигнем това", призовава той.

Д-р Франк Кванте подчерта, че е необходимо препозициониране в рекламно отношение на България на международните пазари. Той коментира, че до момента страната ни е известна като нискобюджетна и парти дестинация за лятото. 

"Трябва да покажем възможностите на страната не само за плажна почивка, но също така и за СПА, кулинарни почивки, планини, култура и почивки в градовете. Инвестициите в хотели от висок клас също трябва да бъдат рекламирани".

Д-р Франк Кванте е убеден, че трябва да наложим България като високобюджетна дестинация във важните традиционни големи страни, от които идват туристи у нас, като Великобритания, Германия, Израел. "Нашите конкуренти като Гърция и Турция, но и Египет, както и други страни, са много по-активни", отбелязва Кванте. 

Експертът е категоричен, че единственият начин за успех на националната реклама за туризъм на България е тя да бъде насочена директно към клиента, който сам или заедно със семейството си планира и взема решение къде да прекара лятната си почивка. 

"Това означава да работим по всички канали за крайните клиенти, особено в социални медии, печатни медии, радио и телевизия. Това е мястото, „където“ маркетингът се реализира. Моето предложение е наистина да изненадаме света с всички възможности, които предлагаме". 

Главният изпълнителен директор на “Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” разкри, че компанията планира няколко прес обиколки за туристически агенти, журналисти и инфлуенсъри от Германия и Полша, които ще посетят областите Бургас и Варна в началото на летния сезон. Той е убеден, че подобни инициативи имат за цел да популяризират всички възможности, които красивото ни Черноморие предлага. "Трябва да покажем на чужденците, че България винаги може да им предложи много повече, отколкото очакват", обобщава д-р Кванте.

2023 © Варна е / снимки: Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт, Алианс Българско Черноморие, Св. Св. Константин и Елена холдинг

На изложение във Франкфурт: Представят Варна като дестинация за балнеология и СПА туризъм

Акцент ще бъде уникалното съчетание на морски и минерални ресурси, което превръща Варна в естествен център на здравния туризъм по Черноморието
На изложение във Франкфурт: Представят Варна като дестинация за балнеология и СПА туризъм

Първото официално събитие след присъединяването на Община Варна като асоцииран член на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (БСБСПА) ще се проведе днес - 28 октомври, във Франкфурт, Германия. Решението за членството беше одобрено от Общинския съвет с цел насърчаване на устойчивото развитие на здравния, балнео и СПА туризъм във Варна и курортните ѝ комплекси, както и за по-тясно сътрудничество между публичния и частния сектор.

Организатори на форума са Министерството на туризма, Генералното консулство на България във Франкфурт и БСБСПА. Събитието се провежда под мотото "Bulgarien – bekannt und unbekannt. Ein Traumreiseziel stellt sich vor" ("България – позната и непозната. Една мечтана туристическа дестинация се представя."). Сред гостите се очакват представители на германския туристически бизнес – туроператори, агенции, медии, както и HR мениджъри на компании с голям брой служители.

Варна ще се представи под слогана "Варна – там, където морето и минералната вода се срещат".

Гостите на изложението ще бъдат запознати с богатството на минералните извори в града и околните курорти, дългогодишните традиции в балнеолечението и съвременната СПА инфраструктура. Акцент ще бъде уникалното съчетание на морски и минерални ресурси, което превръща Варна в естествен център на здравния туризъм по Черноморието.

Ще бъдат представени и стратегическите предимства на Варна като леснодостъпна дестинация – с директни полети от шест германски града (Берлин, Дортмунд, Франкфурт, Хамбург, Меминген и Нюрнберг), както и ежедневна въздушна връзка с Виена, която представлява логистично удобство за германските туристи.

Акцент ще бъде поставен и върху факта, че от 2019 г. България е призната от немската здравна каса като дестинация за здравно обслужване. Варна активно развива тази насока чрез модерни балнеоцентрове в курортите Св. Св. Константин и Елена, Златни пясъци, Слънчев ден и Ривиера, както и чрез съвременни клиники за дентално лечение.

Следващо представяне на Варна се планира за 15–18 януари 2026 г. във Виена в рамките на международното туристическо изложение Ferien Messe Wien.

2025 © Варна е