Мобилно меню

Експерт: Трябва да представим България като дестинация за високобюджетен туризъм

Много от чужденците дават положителни оценки за качеството на хотелите в България, добре е да рекламираме повече възможностите за СПА и уелнес, подчерта председателят на борда на директорите на Алианс Българско Черноморие д-р Франк Кванте
Експерт: Трябва да представим България като дестинация за високобюджетен туризъм
588

Петнадесет български фирми в сферата на туризма се включиха в рекламно роуд шоу в Германия, организирано от Алианс Българско Черноморие, съвместно с Министерството на туризма. Според  председателя на борда на директорите на Алианс Българско Черноморие д-р Франк Кванте форумът е бил много ценен и необходим. В рамките на роуд шоуто са проведени срещи с около 150 компании от немския туристически сектор, организирани са и две медийни събития, преминали при значителен интерес от страна на немските журналисти. Д-р Франк Кванте подчертава, че както медиите, така и представителите на бизнеса в Германия са изразили позитивната си оценка за качеството на хотелите в България и разнообразието от оферти и атракции, които страната предлага, в допълнение към традиционната морска почивка. Той разкри и какъв е бил основният съвет от немска страна за по-успешно развитие на туризма у нас. 

"Трябва да се маркетирате по-добре като страна, ако искате да се възползвате и да растете"

Д-р Франк Кванте отбелязва в интервю за travelnews.bg, че индикациите след роуд шоуто в Германия са за ръст от около 20% на посещенията на немски туристи у нас през предстоящия летен сезон в сравнение с нивата от миналата година. Експертът отбеляза, че трябва да се следи и развитието на резервациите от последния момент.  

"Логиката през 2023 г. отново е различна: поради високата инфлация, семействата в Германия правят резервации по-рано тази година, тъй като се страхуват от по-нататъшно увеличение на цените".

Д-р Франк Кванте, който е и главен изпълнителен директор на фирмата концесионер на двете морски летища във Варна и Бургас - “Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт”, отбеляза, че през това лято се очаква увеличение на пътниците към нашата страна от Полша, Чехия, Словакия, като прогнозата е броят им да надмине дори нивата от предковидната 2019 година

"През лятото на 2023 г. ще имаме още повече маршрути от Полша до Летище Варна и Летище Бургас. Освен това очакваме рестартиране на чартърните полети от Скандинавския пазар до Варна, като Олборг, Хелзинки и Берген и по-ранен старт на полетите от пазар Бенелюкс до Бургас от края на април – началото на май"

Според д-р Франк Кванте, въпреки позитивните прогнози е рано все още да се правят заключения за цялостната картина на предстоящия летен сезон, тъй като тенденциите са временни и бързо се променят. 

Той отбеляза, че положително влияние върху развитието на международния туризъм у нас оказват и стартиралите или очакващи се полети до нови дестинации. 

"Авиокомпанията Ryanair стартира редовни полети от Краков, Полша, както и от Вилнюс, Литва до Варна. Също така с нетърпение очакваме рестартирането на полетната програма на Air Serbia от Белград до Варна през юни с 4 седмични честоти. Volotea добавя още един маршрут до Варна – освен Лил, стартиран миналата година, планира полети от Нант в края на април".

Според представителя на фирмата концесионер на двете морски летища, те ще достигнат предковидните нива на трафика през 2026 година. "Всички ние трябва да работим усилено и най-вече задружно в туристическия сектор, за да постигнем това", призовава той.

Д-р Франк Кванте подчерта, че е необходимо препозициониране в рекламно отношение на България на международните пазари. Той коментира, че до момента страната ни е известна като нискобюджетна и парти дестинация за лятото. 

"Трябва да покажем възможностите на страната не само за плажна почивка, но също така и за СПА, кулинарни почивки, планини, култура и почивки в градовете. Инвестициите в хотели от висок клас също трябва да бъдат рекламирани".

Д-р Франк Кванте е убеден, че трябва да наложим България като високобюджетна дестинация във важните традиционни големи страни, от които идват туристи у нас, като Великобритания, Германия, Израел. "Нашите конкуренти като Гърция и Турция, но и Египет, както и други страни, са много по-активни", отбелязва Кванте. 

Експертът е категоричен, че единственият начин за успех на националната реклама за туризъм на България е тя да бъде насочена директно към клиента, който сам или заедно със семейството си планира и взема решение къде да прекара лятната си почивка. 

"Това означава да работим по всички канали за крайните клиенти, особено в социални медии, печатни медии, радио и телевизия. Това е мястото, „където“ маркетингът се реализира. Моето предложение е наистина да изненадаме света с всички възможности, които предлагаме". 

Главният изпълнителен директор на “Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” разкри, че компанията планира няколко прес обиколки за туристически агенти, журналисти и инфлуенсъри от Германия и Полша, които ще посетят областите Бургас и Варна в началото на летния сезон. Той е убеден, че подобни инициативи имат за цел да популяризират всички възможности, които красивото ни Черноморие предлага. "Трябва да покажем на чужденците, че България винаги може да им предложи много повече, отколкото очакват", обобщава д-р Кванте.

2023 © Варна е / снимки: Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт, Алианс Българско Черноморие, Св. Св. Константин и Елена холдинг

Стратегия за развитие на националните курорти разработват от министерството

Планират се законодателни промени, за да могат курортите да привличат по-големи инвестиции и в инфраструктура и свързаност – въздушна и сухоземна
Стратегия за развитие на националните курорти разработват от министерството

 

"Туризмът е от първостепенно значение за страната. Той създава работни места там, където другите икономики не могат". Това заяви министър Мирослав Боршош в Разлог по време на конференцията "Бъдещето на туризма в България и Европа – имидж, иновации и развитие", организирана от Министерството на туризма и евродепутата Андрей Новаков. В събитието взеха участие представители от Европейския парламент, национални институции, местната власт, туристическия бизнес и експертната общност, сред които евродепутатите Николина Бърняц и Андрей Новаков – активни членове на Комисията по транспорт и туризъм в ЕП, Георги Динев – областен управител на Благоевград, Красимир Герчев – кмет на гр. Разлог, Десислав Тасков – председател на комисията по туризъм, Кирил Добрев – председател на комисията по транспорт в парламента.

В дискусията се включиха и водещи представители на сектора, сред които д-р Сийка Кацарова от Българския съюз по балнеология и СПА туризъм и д-р Полина Карастоянова от Националния борд по туризъм.

Форумът постави акцент върху необходимостта от изграждане на устойчива туристическа екосистема чрез стратегическо партньорство между европейските институции, българската държава, местната власт и бранша. "Променихме начина, по който представяме България като туристическа дестинация като поставихме фокуса върху качеството и устойчивостта на българския туристически продукт в отделните региони. Наши основни партньори са хората по места, активните кметове, които търсят възможности за развитие на местната икономика". С тези думи министърът на туризма откри форума.

Евродепутатът Андрей Новаков приветства всички участници в една от най-значимите конференции, посветени на туризма днес и заяви, че има политическа воля и стратегия за развитие на сектора в България като част от еврозоната. От своя страна  Николина Бърняц благодари на министъра на туризма и на Андрей Новаков за възможността отново да посети нашата красива страна. Тя подчерта изключителната важност на стабилността в държавата, не само, но особено за развитието на туризма и сподели опита на своята страна, като част от еврозоната, в разработването на стратегии за туризма, работа  с регионите, преминаване през кризи и предизвикателства.

В рамките на конференцията министър Мирослав Боршош обяви, че се работи и по стратегията за развитие на националните курорти, техния статут, включително върху законодателни промени, за да могат тези курорти да привличат по-големи инвестиции и в инфраструктура и свързаност – въздушна и сухоземна.

Министърът на туризма обърна специално внимание на представителите от Професионалната гимназия по туризъм и Професионалната гимназия по механизация на селското стопанство в Разлог, които, по думите му, са смисълът на всички тези съвместни усилия, насочени към гарантирането на тяхното успешно професионално бъдеще в България.

Всички участници в конференцията откроиха ползите от приемането на България в еврозоната, което е не само икономически процес – това е възможност за изграждане на нова идентичност на страната ни в европейски и глобален контекст, която носи повече сигурност, стабилност, гъвкавост и повече инвестиции в България. Министърът подчерта, че ефективното управление на туризма в тази нова реалност ще изисква съгласувани усилия за постигане на приобщаващо и регионално балансирано развитие, допълнителна бюджетна рамка, както и изграждане на механизми за справяне с кризи и по-добра свързаност между държавите.

Конференцията продължи с два дискусионни панела, по време на които бяха поставени редица актуални въпроси и бяха обсъдени, както проблемите, така и успехите в сектор туризъм. Министърът изтъкна още веднъж, че сътрудничеството с местната власт е ключов фактор за устойчивото развитие на сектора. "Бъдещето на туризма в България и Европа е споделена отговорност. Конференцията днес показа, че това е възможно, събирайки на едно място представители на всички тези звена на управлението. Зад думите, които се казаха тук, виждате колко много работа е свършена за краткото време от началото на управлението на това правителство. Това е пълна отдаденост на работата с визия и прилагане на решения", заяви в заключение министър Мирослав Боршош.

2025 © Варна е / снимка: Министерство на туризма