Мобилно меню

Избора на кариера в туризма ще насърчава Министерството с кампания сред младите

Министър Илин Димитров и неговите заместник министри ще посетят всички над 110 средни училища у нас, в които се изучава специалността
Избора на кариера в туризма ще насърчава Министерството с кампания сред младите
593

Министерството на туризма организира кампания за привличане и задържане на младите хора да градят кариера в бранша. "Сътрудничеството между институции, бизнес и училища е ключово за решаване на проблема с кадрите в туризма", убеден е министър Илин Димитров.

Кампанията на министерството на туризма е в контекста на обявената от ЕК Европейска година на уменията през 2023-та.

Илин Димитров е убеден, че на младите хора от училищата по туризъм трябва да бъде показано, че това е една перспективна и привлекателна сфера за реализация.

"Има много възможности за кариерно развитие в туризма, необходимо е само да имат повече информация и стимули. Всеки един работещ в сектора допринася за качеството на нашия туристически продукт. А без обучение на кадри, няма как да имаме качествен продукт"

В рамките на кампанията министърът на туризма и неговите заместници ще проведат поредица от срещи в професионалните гимназии по туризъм в страната. "Целта ни е с колегите ми заместник-министри да посетим повечето от над 110-те средни училища, в които се изучава туризъм и чрез разговори, срещи с успешни мениджъри и споделяне на добрите практики да мотивираме учениците, да ги увлечем и да им покажем, че всъщност те са утрешните специалисти", обобщи Илин Димитров.

2023 © Варна е

Близо 12 хиляди френски туристи са посетили Варна през тази година

До 15 септември е отчетен ръст от 16% в сравнение със същия период на миналата година
Близо 12 хиляди френски туристи са посетили Варна през тази година

Община Варна се представя на едно от водещите международни туристически изложенияIFTM Top Resa 2025. Форумът се провежда в периода от 23 до 26 септември в Париж, Франция и всяка година събира над 30 000 професионалисти и представители от туристическия сектор – туроператори, агенции, хотелиери, авиокомпании и медии от цял свят. По време на събитието Варна е презентирана като целогодишна туристическа дестинация с богато културно-историческо наследство, разнообразен календар от събития, модерна леглова база и възможности за морски, културен, СПА и кулинарен туризъм.

Участието на морската столица в IFTM Top Resa 2025 има за цел да повиши международния интерес, да насочи вниманието към разнообразните възможности за туризъм и пребиваване в града и да го популяризира като притегателен център не само за морски ваканционен курорт, а като привлекателна дестинация през всички сезони. 

Още от първия ден на изложението бе отчетен голям интерес към Варна от страна на международни туроператори, професионалисти и медии, включително в контекста на нарастващото търсене на алтернативни морски дестинации в Европа, отбелязват от общинската дирекция "Туризъм". 

През последните години броят на френските туристи във Варна трайно нараства - към 15 септември 2025 г. французите, избрали Варна като дестинация, са 11 468, което е ръст от 16% в сравнение със същия период на миналата година, отчитат още специалистите. По техни наблюдения за това допринася и новата международна линия Варна – Париж, открита през пролетта, както и фактът, че до края на октомври от летище Варна може да се лети освен до Париж и до френските градове Нант и Лил.

Участието на Община Варна в IFTM Top Resa 2025 затвърждава един от ангажиментите на общинската администрация за устойчиво и целогодишно туристическо развитие на града, с фокус върху привличането на нови пазари и утвърждаването на Варна като водеща дестинация на Черноморието. Нарастващият интерес от страна на френските туристи потвърждава положителната тенденция и възможностите за разширяване на присъствието на Варна на един от ключовите европейски пазари.

IFTM Top Resa е водещо изложение за туристическата индустрия във Франция, провежда се в Париж, Porte de Versailles. Форумът е най-голямата професионална туристическа борса в Западна Европа, която обединява туроператори и професионалисти от целия свят с цел представяне на дестинации, нови тенденции и установяване на контакти. Събитието събира професионалисти, дистрибутори и доставчици на технологични решения, за да обменят знания и да открият нови възможности в сферата на свободното време, бизнес и MICE (Meetings, Incentives, Conferences и Events/Exhibitions) пътуванията. Изложението е място за споделяне на най-новите тенденции, технологии и бизнес модели в туризма.

2025 © Варна е / снимки: IFTM - International & French Travel Market