Мобилно меню

Избора на кариера в туризма ще насърчава Министерството с кампания сред младите

Министър Илин Димитров и неговите заместник министри ще посетят всички над 110 средни училища у нас, в които се изучава специалността
Избора на кариера в туризма ще насърчава Министерството с кампания сред младите

Министерството на туризма организира кампания за привличане и задържане на младите хора да градят кариера в бранша. "Сътрудничеството между институции, бизнес и училища е ключово за решаване на проблема с кадрите в туризма", убеден е министър Илин Димитров.

Кампанията на министерството на туризма е в контекста на обявената от ЕК Европейска година на уменията през 2023-та.

Илин Димитров е убеден, че на младите хора от училищата по туризъм трябва да бъде показано, че това е една перспективна и привлекателна сфера за реализация.

"Има много възможности за кариерно развитие в туризма, необходимо е само да имат повече информация и стимули. Всеки един работещ в сектора допринася за качеството на нашия туристически продукт. А без обучение на кадри, няма как да имаме качествен продукт"

В рамките на кампанията министърът на туризма и неговите заместници ще проведат поредица от срещи в професионалните гимназии по туризъм в страната. "Целта ни е с колегите ми заместник-министри да посетим повечето от над 110-те средни училища, в които се изучава туризъм и чрез разговори, срещи с успешни мениджъри и споделяне на добрите практики да мотивираме учениците, да ги увлечем и да им покажем, че всъщност те са утрешните специалисти", обобщи Илин Димитров.

2023 © Варна е

Половината от туристите търсят слънце, море и пясък

Останалите 50% от клиентите се насочват към други форми туризъм - културен, СПА, бизнес и др.
Половината от туристите търсят слънце, море и пясък

Над 50% от потребителите в туризма търсят слънце, море и пясък. Това показва проучване на Университета за национално и световно стопанство (УНСС), което обяви проф. Мариана Янева, ръководител на катедра "Икономика на туризма", по време на дискусионен форум "Туроператорите и бранд България. Район Южно Черноморие - слънчевото здраве" в "Парадисо Дриймс хотел" в Несебър.

Останалите 50% от клиентите се насочват към другите форми туризъм - културен, СПА, бизнес и др., каза Янева.

"Ако не говорим за един нов бранд България с няколко подбранда, няма как да постигнем по-високо ниво на развитие на българския туризъм" коментира тя. Според нея е много важно да се насочим към бизнес туризма, който носи по-големи приходи за хотелиерите и създава много имидж за дестинацията. Освен това е необходимостта да се ребрандира имиджът на дестинация България в посока гостоприемство в четири сезона. Ако не се говори за един нов бранд България, няма как да се постигне по-високо ниво на развитие на българския туризъм и привличане на по-висок клас туристи, в четири сезона, посочи проф. Мариана Янева.

Слънчев бряг е най-големият ни и популярен курорт, който привлича най-много туристи и инвеститори. Той е самостоятелен подбранд на дестинация България, смята Янева.

Проф. Димитър Димитров, ректор на УНСС, който също откри форума, обяви, че университетът е тясно свързан и работи с бизнеса. Катедрата "Икономика в туризма" е с много добър опит в тази сфера. Правим стажове на студенти и имаме споразумения с доста асоциации в туризма, подчерта той.

Проф. Мариана Янева коментира пред TravelNews, че трябва да привличаме кадри от трети страни, които да учат и да работят в България. Става въпрос за млади хора от Азия. "Има желание да идват да учат туризъм у нас и да работят в страната, но срещаме спънки по отношение на приравняването на дипломите им", каза Янева. По такъв начин може да се работи за привличането на кадри в бранша.

Доц. Ася Панджерова от УНСС, която е и управляващ директор на мениджмънт компанията Paradiso Dreams, обяви, че се стремят да работят целогодишно. Те управляват "Апартхотел Лъки Банско" и го превръщат в целогодишна дестинация. "Хотелът се утвърди с добър продукт, храна и обслужване", подчерта тя. Според нея Банско вече е целогодишна дестинация. Компанията управлява от тази година и хотел Paradiso Dreams в Несебър.

Димитър Кръстев, докторант в УНСС и управляващ директор на Paradiso Dreams, допълни, че сезонът по Българското Черноморие е изключително скъсен. Реално се пълнят хотелите само през юли и август. Целта ни е да разширим сезона и да започнем да предлагаме различни услуги, за да може хотелът в Несебър да работи целогодишно и да развиваме бизнес туризма, посочи Димитър Кръстев.

2024 © Варна е / източник: TravelNews