Мобилно меню

На изложение в Полша: Представят възможностите за туризъм във Варна

Полският пазар е най-бързо развиващият се за изходящи пътувания в Европа и един от най-важните за България, в периода от май до края на септември четири авиокомпании извършват регулярни полети до различни градове в Полша - Варшава, Гданск, Краков, Вроцлав, Катовице и Познан
На изложение в Полша: Представят възможностите за туризъм във Варна

За втора поредна година Община Варна участва в туристическото изложение International Tourism Trade Show в полския град Вроцлав. Представянето на морската ни столица на полския пазар е  част от информационния щанд, организиран от Министерство на туризма.

Международният панаир за туризъм и отдих се провежда ежегодно от 2009 г. насам в Tarczyński Arena и е заслужил мястото си като централно събитие в календара на туристическата индустрия. Представянето на Варна на тази борса е допълнително присъствие на пазар Полша, освен традиционното представяне във Варшава, посочват от ресорната дирекция "Туризъм".

На информационния щанд на Община Варна се предоставят рекламни материали на полски език, различни сувенири и карти, които дават информация за природните забележителности, богатото културно-историческо наследство, организираните безплатни пешеходни турове и наситения събитиен календар.

Дирекция "Култура и духовно развитие" подготви QR код, който посетителите на изложението могат да сканират чрез своя телефон или таблет. Кодът автоматично препраща към сайта с актуална информация за всички културни събития, организирани в града ни - visit.varna.bg.

Със съдействието на Дирекция "Спорт" се представя информация за предстоящите спортни мероприятия във Варна. На посетителите се предлагат и специални очила с виртуална реалност, с помощта на които посетителите могат да разгледат подбрани обекти от колекцията на Регионалния исторически музей.

Панаирът във Вроцлав привлича изложители от цял свят с разнообразна гама от предложения. Той е утвърдена платформа за професионалисти и заинтересовани посетители, които искат да се информират за текущите тенденции, нови дестинации и предложения.

Повишава се и вниманието на посетителите от Полша към СПА и уелнес услугите у нас, в съчетание със здравния туризъм, който е също толкова важен за популяризирането на дестинация Варна.

Полша е един от най-важните пазари за България в Централна Европа и се очертава като най-бързо развиващият се за изходящи пътувания в Европа. Участието на Община Варна в 16-ото издание на международното изложение International Tourism Trade Show има за цел да представи Варна като атрактивна дестинация, да повиши и затвърди интереса към морската столица на България и да популяризира града и курортните комплекси в близост до него като целогодишна дестинация.

Удобните директни връзки между няколко от големите градове в Полша и летище Варна влияе позитивно на броя на полските туристи.

В периода от май до края на септември четири авиокомпании извършват регулярни полети до различни градове в Полша - Варшава, Гданск, Краков, Вроцлав, Катовице и Познан.

2025 © Варна е / снимки: Międzynarodowe Targi Turystyczne Wrocław

На туристическо изложение в Румъния: Засилен интерес към Коледа и Нова година във Варна

Румънските туристи са важни за морската столица и региона, отбелязват анализатори
На туристическо изложение в Румъния: Засилен интерес към Коледа и Нова година във Варна

От 20 до 23 ноември 2025 г. Варна се представи като туристическа дестинация на четиридневното есенно изложение TTR 2025 в Букурещ, където затвърди позициите си на търсена и предпочитана дестинация от румънските ни съседи и извън традиционния летен сезон. Морската столица участва във форума на щанда на България.

Основни акценти в представянето на Варна бяха многообразието от възможности за почивка, отдих и специализиран туризъм през всичките четири сезона, както и

богатата гама от културно-исторически обекти, природни ресурси и опции за СПА и уелнес туризъм. 

Румъния остава един от най-важните външни пазари за България поради целогодишната активност на румънските туристи, географската близост и устойчивия интерес към различните сегменти на туристическия продукт, посочват експертите от общинската дирекция "Туризъм". По тяхна информация за Варна Румъния е най-големият чуждестранен пазар – с 30% пазарен дял и със стратегическо значение за града и региона.

На есенния форум в Букурещ традиционно интересът на посетителите е насочен към търсене на атрактивни оферти за Коледа и Нова година, уикенд пътувания, възможности за СПА и уелнес ваканции, исторически забележителности, културни събития и атракции, посочват още експертите. По думите им интересна новост в представянето на Варна е участието на Юлия Баховски – румънски журналист и блогър, настоящ посланик на дестинацията в Румъния, след визитата си в морската столица и курортните комплекси през октомври по покана на Община Варна. По време на TTR тя представи дестинацията пред своята аудитория и многобройните посетители на изложението чрез вълнуваща поредица от публикации, снимки и видеа. За успешното и пълноценно представяне на Варна като устойчива дестинация допринася и силното участие на туристическия бизнес от региона – хотелските и курортни комплекси, туроператори, допълват още специалистите.

В есенното издание на румънския туристически форум TTR 2025 участваха над 100 компании, от които над 40% - чуждестранни изложители. Събитието се е наложило като всеобхватна платформа, където посетителите имат възможност да направят информиран и изгоден избор за почивка, а професионалистите – да тестват интереса на пазара, да развият нови сътрудничества и да изтъкнат предимствата на дестинациите, които представят.

2025 © Варна е / снимки: Пресцентър Община Варна