Мобилно меню

На изложение в Полша: Представят възможностите за туризъм във Варна

Полският пазар е най-бързо развиващият се за изходящи пътувания в Европа и един от най-важните за България, в периода от май до края на септември четири авиокомпании извършват регулярни полети до различни градове в Полша - Варшава, Гданск, Краков, Вроцлав, Катовице и Познан
На изложение в Полша: Представят възможностите за туризъм във Варна

За втора поредна година Община Варна участва в туристическото изложение International Tourism Trade Show в полския град Вроцлав. Представянето на морската ни столица на полския пазар е  част от информационния щанд, организиран от Министерство на туризма.

Международният панаир за туризъм и отдих се провежда ежегодно от 2009 г. насам в Tarczyński Arena и е заслужил мястото си като централно събитие в календара на туристическата индустрия. Представянето на Варна на тази борса е допълнително присъствие на пазар Полша, освен традиционното представяне във Варшава, посочват от ресорната дирекция "Туризъм".

На информационния щанд на Община Варна се предоставят рекламни материали на полски език, различни сувенири и карти, които дават информация за природните забележителности, богатото културно-историческо наследство, организираните безплатни пешеходни турове и наситения събитиен календар.

Дирекция "Култура и духовно развитие" подготви QR код, който посетителите на изложението могат да сканират чрез своя телефон или таблет. Кодът автоматично препраща към сайта с актуална информация за всички културни събития, организирани в града ни - visit.varna.bg.

Със съдействието на Дирекция "Спорт" се представя информация за предстоящите спортни мероприятия във Варна. На посетителите се предлагат и специални очила с виртуална реалност, с помощта на които посетителите могат да разгледат подбрани обекти от колекцията на Регионалния исторически музей.

Панаирът във Вроцлав привлича изложители от цял свят с разнообразна гама от предложения. Той е утвърдена платформа за професионалисти и заинтересовани посетители, които искат да се информират за текущите тенденции, нови дестинации и предложения.

Повишава се и вниманието на посетителите от Полша към СПА и уелнес услугите у нас, в съчетание със здравния туризъм, който е също толкова важен за популяризирането на дестинация Варна.

Полша е един от най-важните пазари за България в Централна Европа и се очертава като най-бързо развиващият се за изходящи пътувания в Европа. Участието на Община Варна в 16-ото издание на международното изложение International Tourism Trade Show има за цел да представи Варна като атрактивна дестинация, да повиши и затвърди интереса към морската столица на България и да популяризира града и курортните комплекси в близост до него като целогодишна дестинация.

Удобните директни връзки между няколко от големите градове в Полша и летище Варна влияе позитивно на броя на полските туристи.

В периода от май до края на септември четири авиокомпании извършват регулярни полети до различни градове в Полша - Варшава, Гданск, Краков, Вроцлав, Катовице и Познан.

2025 © Варна е / снимки: Międzynarodowe Targi Turystyczne Wrocław

На изложение във Франкфурт: Представят Варна като дестинация за балнеология и СПА туризъм

Акцент ще бъде уникалното съчетание на морски и минерални ресурси, което превръща Варна в естествен център на здравния туризъм по Черноморието
На изложение във Франкфурт: Представят Варна като дестинация за балнеология и СПА туризъм

Първото официално събитие след присъединяването на Община Варна като асоцииран член на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (БСБСПА) ще се проведе днес - 28 октомври, във Франкфурт, Германия. Решението за членството беше одобрено от Общинския съвет с цел насърчаване на устойчивото развитие на здравния, балнео и СПА туризъм във Варна и курортните ѝ комплекси, както и за по-тясно сътрудничество между публичния и частния сектор.

Организатори на форума са Министерството на туризма, Генералното консулство на България във Франкфурт и БСБСПА. Събитието се провежда под мотото "Bulgarien – bekannt und unbekannt. Ein Traumreiseziel stellt sich vor" ("България – позната и непозната. Една мечтана туристическа дестинация се представя."). Сред гостите се очакват представители на германския туристически бизнес – туроператори, агенции, медии, както и HR мениджъри на компании с голям брой служители.

Варна ще се представи под слогана "Варна – там, където морето и минералната вода се срещат".

Гостите на изложението ще бъдат запознати с богатството на минералните извори в града и околните курорти, дългогодишните традиции в балнеолечението и съвременната СПА инфраструктура. Акцент ще бъде уникалното съчетание на морски и минерални ресурси, което превръща Варна в естествен център на здравния туризъм по Черноморието.

Ще бъдат представени и стратегическите предимства на Варна като леснодостъпна дестинация – с директни полети от шест германски града (Берлин, Дортмунд, Франкфурт, Хамбург, Меминген и Нюрнберг), както и ежедневна въздушна връзка с Виена, която представлява логистично удобство за германските туристи.

Акцент ще бъде поставен и върху факта, че от 2019 г. България е призната от немската здравна каса като дестинация за здравно обслужване. Варна активно развива тази насока чрез модерни балнеоцентрове в курортите Св. Св. Константин и Елена, Златни пясъци, Слънчев ден и Ривиера, както и чрез съвременни клиники за дентално лечение.

Следващо представяне на Варна се планира за 15–18 януари 2026 г. във Виена в рамките на международното туристическо изложение Ferien Messe Wien.

2025 © Варна е