Мобилно меню

На изложение в Полша: Представят възможностите за туризъм във Варна

Полският пазар е най-бързо развиващият се за изходящи пътувания в Европа и един от най-важните за България, в периода от май до края на септември четири авиокомпании извършват регулярни полети до различни градове в Полша - Варшава, Гданск, Краков, Вроцлав, Катовице и Познан
На изложение в Полша: Представят възможностите за туризъм във Варна

За втора поредна година Община Варна участва в туристическото изложение International Tourism Trade Show в полския град Вроцлав. Представянето на морската ни столица на полския пазар е  част от информационния щанд, организиран от Министерство на туризма.

Международният панаир за туризъм и отдих се провежда ежегодно от 2009 г. насам в Tarczyński Arena и е заслужил мястото си като централно събитие в календара на туристическата индустрия. Представянето на Варна на тази борса е допълнително присъствие на пазар Полша, освен традиционното представяне във Варшава, посочват от ресорната дирекция "Туризъм".

На информационния щанд на Община Варна се предоставят рекламни материали на полски език, различни сувенири и карти, които дават информация за природните забележителности, богатото културно-историческо наследство, организираните безплатни пешеходни турове и наситения събитиен календар.

Дирекция "Култура и духовно развитие" подготви QR код, който посетителите на изложението могат да сканират чрез своя телефон или таблет. Кодът автоматично препраща към сайта с актуална информация за всички културни събития, организирани в града ни - visit.varna.bg.

Със съдействието на Дирекция "Спорт" се представя информация за предстоящите спортни мероприятия във Варна. На посетителите се предлагат и специални очила с виртуална реалност, с помощта на които посетителите могат да разгледат подбрани обекти от колекцията на Регионалния исторически музей.

Панаирът във Вроцлав привлича изложители от цял свят с разнообразна гама от предложения. Той е утвърдена платформа за професионалисти и заинтересовани посетители, които искат да се информират за текущите тенденции, нови дестинации и предложения.

Повишава се и вниманието на посетителите от Полша към СПА и уелнес услугите у нас, в съчетание със здравния туризъм, който е също толкова важен за популяризирането на дестинация Варна.

Полша е един от най-важните пазари за България в Централна Европа и се очертава като най-бързо развиващият се за изходящи пътувания в Европа. Участието на Община Варна в 16-ото издание на международното изложение International Tourism Trade Show има за цел да представи Варна като атрактивна дестинация, да повиши и затвърди интереса към морската столица на България и да популяризира града и курортните комплекси в близост до него като целогодишна дестинация.

Удобните директни връзки между няколко от големите градове в Полша и летище Варна влияе позитивно на броя на полските туристи.

В периода от май до края на септември четири авиокомпании извършват регулярни полети до различни градове в Полша - Варшава, Гданск, Краков, Вроцлав, Катовице и Познан.

2025 © Варна е / снимки: Międzynarodowe Targi Turystyczne Wrocław

България трябва да постави фокус върху непопулярни туристически дестинации

Страната ни трябва да разнообрази туристическата си оферта като покаже скритите си съкровища, отбеляза министър Мирослав Боршош, който се включи в дискусия за нова устойчива стратегия за европейския туризъм
България трябва да постави фокус върху непопулярни туристически дестинации

България остава фокусирана върху стратегическото, приобщаващо и регионално балансирано развитие изтъкна министърът на туризма Мирослав Боршош, който се включи в дискусия за нова устойчива стратегия за европейския туризъм. Той настоя за отделен бюджет за развитие на сектора в ЕС, по време на неформалната среща на министрите на туризма, която се проведе в периода 23-24 юни 2025 г. във Варшава, Полша.

Боршош поясни, че България подкрепя изработването на нова, практична и перспективна стратегия за устойчив туризъм на ЕС.

Министърът подчерта, че тя следва да отчита взаимозависимостта на туризма с други сектори – като транспорт, селско стопанство, строителство, здравеопазване и търговия.

"Изказваме благодарност към полското председателство за поставянето на бъдещето на устойчивия туризъм в Европа в центъра на общия ни диалог," заяви министърът и подчерта, че приложението на тази  стратегия следва да бъде съпроводено от целево финансово обезпечаване, за да се гарантира реалното ѝ изпълнение,

насърчаването на зелени инвестиции и развитието на по-слабо познати дестинации.

Специален фокус трябва да се постави върху подкрепа на малките и средни предприятия, които често срещат ресурсни ограничения за внедряването на иновации и екологични решения.

По време на срещата министър Мирослав Боршош очерта и виждането на страната ни за ключовите приоритети, които са фундаментални при изготвянето на тази стратегия. Сред тях е ускоряването на зеления преход чрез насърчаване на практики, които минимизират отрицателното въздействие върху околната среда и допринасят за възстановяването на природните ресурси.

Наблягането на дигиталната трансформация на туризма също е ключов приоритет с фокус върху внедряването на цифрови технологии, които подобряват ефективността, достъпността и туристическото преживяване, без да изместват човешкия фактор.

Друг ключов приоритет е укрепването на социалната устойчивост и териториалното сближаване, за да се гарантира, че развитието на туризма ще допринесе за благосъстоянието на местните общности, за създаването на качествени работни места и намаляване на регионалните неравенства.

В своето изказване министърът на туризма призова за разширяване на статистическите източници чрез използване на онлайн съдържание, мобилни данни, екологични и финансови показатели. Въвеждането на обща европейска методология и интегрирането на информацията от тях в Европейското пространство за данни  са от съществено значение за сравнимостта и прозрачността на анализите в туризма.

По време на втората панелна сесия на срещата беше обърнато специално внимание на необходимостта от преодоляване на дисбаланса в развитието на туризма. В тази връзка министър Мирослав Боршош определи дискусията като навременна относно едно от най-належащите предизвикателства в сектора, а именно небалансираното развитие. Подобно на много държави членки, България е изправена пред две паралелни реалности:

концентриран туристопоток в популярни дестинации и недоразвит потенциал на други.

Справянето с този дисбаланс е от съществено значение за екологичната, социалната и културната устойчивост, подчерта още министърът.

Страната ни ще продължи да инвестира в интегрирани маркетингови комуникации и дигитален storytelling, за да покаже скритите съкровища на България и да разнообрази туристическата си оферта. В основата на този подход стои принципа на ангажирането на общността. Министерството работи в тясно сътрудничество с общините и местната власт, за да съгласува развитието на туризма с местните приоритети.

В позицията на българската страна, изложена от министър Мирослав Боршош по време на срещата, беше подчертана

необходимостта от общоевропейски подход за промотиране на дестинациите в близост до конфликта в Украйна като сигурни, надеждни и гостоприемни.

Министърът поясни още, че неравномерното развитие и предизвикателствата пред сигурността не са пречки, а възможности – за преосмисляне, укрепване на устойчивостта и обединяване на усилията за по-балансиран и отговорен туризъм в Европа.

В заключение министър Мирослав Боршош се обърна към своите европейски колеги с думите: "Тази среща е повече от дискусия – тя е подновен ангажимент за партньорство, координация и трансформация. Заедно предстои да очертаем стратегия в сектор туризъм, която подкрепя нашите общности, зачита околната среда и подготвя нашите икономики за предизвикателствата на утрешния ден."

2025 © Варна е / снимки: Фейсбук