Мобилно меню

На изложение в Щутгарт: Представят Варна като туристическа дестинация

Поставен е акцент върху възможностите за морски ваканционен туризъм, уикенд пътувания, спа и балнео, еко и вело маршрути, които са атрактивни не само през летния сезон
На изложение в Щутгарт: Представят Варна като туристическа дестинация

Община Варна традиционно се представя на едно от най-мащабните туристически изложения в света - СМТ Щутгарт (Германия), което се провежда в периода 18-26 януари. Морската столица е включена в българския информационен щанд, организиран от Министерство на туризма. Водещи теми на изложението и тази година са предложенията на туристически дестинации, къмпинг и караванинг, дейности на открито, уелнес и спа, круизи, голф.

Основни акценти в представянето на Варна са възможностите за морски ваканционен туризъм, уикенд пътувания, спа и балнео, еко и вело маршрути, които градът и близките курортни комплекси "Св.Св. Константин и Елена" и "Златни Пясъци" предлагат и извън активния летен сезон. 

Природните забележителности, богатото културно-историческо наследство, разширената транспортна достъпност също са на фокус в представянето с рекламни материали на немски език, карти и сувенири, посочват от ресорната дирекция по туризъм в общината.

CMT – Щутгарт е най-голямото туристическо изложение в Европа, ориентирано към крайния потребител. Тази година страна-партньор e Индия, а участниците - над 2200 представители от над 100 страни и повече от 350 региона, сред които и Варна. 

Панаирът съвпада с актуалните туроператорски намаления, валидни до края на месец януари, достигащи до 20% отстъпка от цената на пътуването, а

организаторите очакват около 300 000 посетители.

По данни на представителите на Община Варна в изложението, в периода на ранните записвания се наблюдава повишен интерес към българското Черноморие, в резултат и на реализираните рекламни кампании през 2024 г. по Програмата за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини в Република България на Министерство на туризма, както и на разширената летателна програма през 2025 година. В рамките на програмата, Община Варна в партньорство с водещите германски туроператори Alltоurs flugreisen GmBH и Schauinsland Reisen GmbH и летищния оператор Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт АД успешно реализираха маркетингови активности на стойност почти 800 000 лв., които да помогнат за повишаване на туристическата заетост чрез популяризиране на морския ни туризъм и предлагане на интегриран туристически продукт.

2025 © Варна е

Представят туристическия потенциал на Варна в мащабно туристическо изложение в Дубай

Събитието посреща около 55 000 посетители от 161 държави
Представят туристическия потенциал на Варна в мащабно туристическо изложение в Дубай

В периода от 28 април до 1 май 2025 г., Община Варна участва в 32-рото издание на престижното международно туристическо изложение Arabian Travel Market (ATM) 2025, което се провежда в Дубай, Обединени арабски емирства.

Форумът е сред водещите световни събития в сферата на туризма и ежегодно привлича хиляди участници, както представители на бранша и специалисти, така и масовата публика. Arabian Travel Market (ATM) е едно от най-значимите изложения в индустрията, защото свързва туристически продукти и дестинации от всички континенти с купувачи и търговски посетители в световния търговски център на Дубай.

Участието на Община Варна е една от стъпките по пътя към популяризиране на морската столица като целогодишна туристическа дестинация, съчетаваща богато културно-историческо наследство, благоприятен климат и природни дадености, богата гама от възможности за отдих, бизнес и туризъм. В рамките на представянето на Варна в изложението са поставени акценти върху морския и развлекателния туризъм, балнео- и уелнес услугите, многоликия културен календар и стратегическото разположение на града, като вход към Черноморието.

Присъствието на Варна в Arabian Travel Market 2025 е заявка за засилено международно позициониране на града и последователни политики за привличане на нови партньорства в туристическия сектор, както и за утвърждаване на имиджа ѝ като модерен европейски туристически център.

Следваща стъпка в задълбочаването на сътрудничеството с региона на Близкия изток е организирането на рекламно опознавателно пътуване за водещи представители на туристическия сектор от Обединените арабски емирства. Обиколката ще се проведе от 2 до 6 май 2025 г. и ще включва над 30 участници – журналисти, туроператори и туристически агенти. Те ще имат възможност да се запознаят с културно-историческото наследство, съвременните туристически услуги и гостоприемството на Варна и да се убедят в нейните предимства като дестинация и маршрут за посетители от Близкия изток.

В 32-рото издание на Arabian Travel Market (ATM) 2025 се представят над 2800 компании изложители, като 17% от тях са от Близкия изток, а 83% – от различни части на света. Прогнозите са, че събитието ще посрещне 55 000 посетители от 161 държави в 14 изложбени зали. Тази година форумът е постигнал увеличение от близо 12% в участието на изложители, което превръща настоящото издание в най-мащабното досега.

2025 © Варна е / снимки: Arabian Travel Market; Пресцентър Община Варна