Мобилно меню

На изложение в Щутгарт: Представят Варна като туристическа дестинация

Поставен е акцент върху възможностите за морски ваканционен туризъм, уикенд пътувания, спа и балнео, еко и вело маршрути, които са атрактивни не само през летния сезон
На изложение в Щутгарт: Представят Варна като туристическа дестинация

Община Варна традиционно се представя на едно от най-мащабните туристически изложения в света - СМТ Щутгарт (Германия), което се провежда в периода 18-26 януари. Морската столица е включена в българския информационен щанд, организиран от Министерство на туризма. Водещи теми на изложението и тази година са предложенията на туристически дестинации, къмпинг и караванинг, дейности на открито, уелнес и спа, круизи, голф.

Основни акценти в представянето на Варна са възможностите за морски ваканционен туризъм, уикенд пътувания, спа и балнео, еко и вело маршрути, които градът и близките курортни комплекси "Св.Св. Константин и Елена" и "Златни Пясъци" предлагат и извън активния летен сезон. 

Природните забележителности, богатото културно-историческо наследство, разширената транспортна достъпност също са на фокус в представянето с рекламни материали на немски език, карти и сувенири, посочват от ресорната дирекция по туризъм в общината.

CMT – Щутгарт е най-голямото туристическо изложение в Европа, ориентирано към крайния потребител. Тази година страна-партньор e Индия, а участниците - над 2200 представители от над 100 страни и повече от 350 региона, сред които и Варна. 

Панаирът съвпада с актуалните туроператорски намаления, валидни до края на месец януари, достигащи до 20% отстъпка от цената на пътуването, а

организаторите очакват около 300 000 посетители.

По данни на представителите на Община Варна в изложението, в периода на ранните записвания се наблюдава повишен интерес към българското Черноморие, в резултат и на реализираните рекламни кампании през 2024 г. по Програмата за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини в Република България на Министерство на туризма, както и на разширената летателна програма през 2025 година. В рамките на програмата, Община Варна в партньорство с водещите германски туроператори Alltоurs flugreisen GmBH и Schauinsland Reisen GmbH и летищния оператор Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт АД успешно реализираха маркетингови активности на стойност почти 800 000 лв., които да помогнат за повишаване на туристическата заетост чрез популяризиране на морския ни туризъм и предлагане на интегриран туристически продукт.

2025 © Варна е

В Германия, Полша и Румъния: Рекламират Варна като целогодишна туристическа дестинация

Целта е да се популяризират разнообразните възможности за ваканция в морската столица
В Германия, Полша и Румъния: Рекламират Варна като целогодишна туристическа дестинация

Община Варна се представя през ноември в три международни туристически изложения на най-важните чуждестранни пазари - Германия, Полша и Румъния. Целта е да се засили присъствието на водещите европейски пазари и да утвърди Варна като привлекателна целогодишна туристическа дестинация.

Първата спирка е международната туристическа борса "Touristik & Caravaning" в Лайпциг, която ще се проведе от 19 до 23 ноември. Изложението е сред най-значимите за крайни клиенти в Германия и именно в този период туристите планират своите почивки за следващата година. Варна и близките курорти вече присъстват широко в ранните каталози на германските туроператори за сезон 2026, а интересът към региона продължава да расте. От началото на годината до края на октомври 79 987 германски туристи са пренощували във Варна – ръст от 35% спрямо 2024 г., а реализираните нощувки достигат 573 301, което е увеличение от 30%. Принос за тази положителна тенденция имат двата проекта, с които Община Варна участва в "Програмата  за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини в Република България" на Министерството на туризма през 2024 година. Принос отбелязват и увеличеният полетен капацитет през сезон 2025 и реализираните домакинства през месеците май и юни на Erlebe Bulgarien (Открий България) – събитие, привлякло 250 представители на немски и швейцарски туроператори, авиокомпании, туристически организации и агенции и годишната конференция на RITA AG – водеща организация на независими пътнически и ваканционни консултанти в Германия.

Паралелно с това Варна ще бъде представена и в най-голямото туристическо изложение в Полша – ITTF Warsaw, което също се провежда от 19 до 23 ноември. Полският пазар е сред водещите за България, а дестинация Варна традиционно е предпочитана от полските туристи за семейни морски почивки. През сезон 2025 близо 57 000 полски граждани са избрали Северното Черноморие, като са реализирали почти 380 000 нощувки. Варна привлича полските туристи предимно с пакетите за морски семейни почивки, но е атрактивна и със своите спа и уелнес центрове. Полските граждани се интересуват също така и от възможности за вело, къмпинг, рафтинг туризъм и младежки лагери. Пред полските туристи Варна ще се представи с богати рекламни материали на родния им език – подход, който се оценява високо от посетителите на форума.

Третото участие е на туристическата борса TTR в Букурещ от 20 до 23 ноември – ключово събитие за най-големия чуждестранен пазар за Варна. Румъния формира 30% от общия туристопоток към града. За периода януари–октомври Варна е посетена от почти 310 000 румънски туристи – с 6% повече от миналата година, а реализираните нощувки надхвърлят 1 280 000 (+5%). На есенния форум в Букурещ традиционно интересът на посетителите е насочен към търсене на атрактивни оферти за Коледа и Нова година. Акцент ще бъдат и културно-историческите обекти, както и богатите възможности за спа и уелнес туризъм, позициониращи града като интересно място за посещение през всички сезони.

2025 © Варна е / снимка: Пресцентър Община Варна