Мобилно меню

На изложение в Щутгарт: Представят Варна като туристическа дестинация

Поставен е акцент върху възможностите за морски ваканционен туризъм, уикенд пътувания, спа и балнео, еко и вело маршрути, които са атрактивни не само през летния сезон
На изложение в Щутгарт: Представят Варна като туристическа дестинация

Община Варна традиционно се представя на едно от най-мащабните туристически изложения в света - СМТ Щутгарт (Германия), което се провежда в периода 18-26 януари. Морската столица е включена в българския информационен щанд, организиран от Министерство на туризма. Водещи теми на изложението и тази година са предложенията на туристически дестинации, къмпинг и караванинг, дейности на открито, уелнес и спа, круизи, голф.

Основни акценти в представянето на Варна са възможностите за морски ваканционен туризъм, уикенд пътувания, спа и балнео, еко и вело маршрути, които градът и близките курортни комплекси "Св.Св. Константин и Елена" и "Златни Пясъци" предлагат и извън активния летен сезон. 

Природните забележителности, богатото културно-историческо наследство, разширената транспортна достъпност също са на фокус в представянето с рекламни материали на немски език, карти и сувенири, посочват от ресорната дирекция по туризъм в общината.

CMT – Щутгарт е най-голямото туристическо изложение в Европа, ориентирано към крайния потребител. Тази година страна-партньор e Индия, а участниците - над 2200 представители от над 100 страни и повече от 350 региона, сред които и Варна. 

Панаирът съвпада с актуалните туроператорски намаления, валидни до края на месец януари, достигащи до 20% отстъпка от цената на пътуването, а

организаторите очакват около 300 000 посетители.

По данни на представителите на Община Варна в изложението, в периода на ранните записвания се наблюдава повишен интерес към българското Черноморие, в резултат и на реализираните рекламни кампании през 2024 г. по Програмата за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини в Република България на Министерство на туризма, както и на разширената летателна програма през 2025 година. В рамките на програмата, Община Варна в партньорство с водещите германски туроператори Alltоurs flugreisen GmBH и Schauinsland Reisen GmbH и летищния оператор Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт АД успешно реализираха маркетингови активности на стойност почти 800 000 лв., които да помогнат за повишаване на туристическата заетост чрез популяризиране на морския ни туризъм и предлагане на интегриран туристически продукт.

2025 © Варна е

България трябва да постави фокус върху непопулярни туристически дестинации

Страната ни трябва да разнообрази туристическата си оферта като покаже скритите си съкровища, отбеляза министър Мирослав Боршош, който се включи в дискусия за нова устойчива стратегия за европейския туризъм
България трябва да постави фокус върху непопулярни туристически дестинации

България остава фокусирана върху стратегическото, приобщаващо и регионално балансирано развитие изтъкна министърът на туризма Мирослав Боршош, който се включи в дискусия за нова устойчива стратегия за европейския туризъм. Той настоя за отделен бюджет за развитие на сектора в ЕС, по време на неформалната среща на министрите на туризма, която се проведе в периода 23-24 юни 2025 г. във Варшава, Полша.

Боршош поясни, че България подкрепя изработването на нова, практична и перспективна стратегия за устойчив туризъм на ЕС.

Министърът подчерта, че тя следва да отчита взаимозависимостта на туризма с други сектори – като транспорт, селско стопанство, строителство, здравеопазване и търговия.

"Изказваме благодарност към полското председателство за поставянето на бъдещето на устойчивия туризъм в Европа в центъра на общия ни диалог," заяви министърът и подчерта, че приложението на тази  стратегия следва да бъде съпроводено от целево финансово обезпечаване, за да се гарантира реалното ѝ изпълнение,

насърчаването на зелени инвестиции и развитието на по-слабо познати дестинации.

Специален фокус трябва да се постави върху подкрепа на малките и средни предприятия, които често срещат ресурсни ограничения за внедряването на иновации и екологични решения.

По време на срещата министър Мирослав Боршош очерта и виждането на страната ни за ключовите приоритети, които са фундаментални при изготвянето на тази стратегия. Сред тях е ускоряването на зеления преход чрез насърчаване на практики, които минимизират отрицателното въздействие върху околната среда и допринасят за възстановяването на природните ресурси.

Наблягането на дигиталната трансформация на туризма също е ключов приоритет с фокус върху внедряването на цифрови технологии, които подобряват ефективността, достъпността и туристическото преживяване, без да изместват човешкия фактор.

Друг ключов приоритет е укрепването на социалната устойчивост и териториалното сближаване, за да се гарантира, че развитието на туризма ще допринесе за благосъстоянието на местните общности, за създаването на качествени работни места и намаляване на регионалните неравенства.

В своето изказване министърът на туризма призова за разширяване на статистическите източници чрез използване на онлайн съдържание, мобилни данни, екологични и финансови показатели. Въвеждането на обща европейска методология и интегрирането на информацията от тях в Европейското пространство за данни  са от съществено значение за сравнимостта и прозрачността на анализите в туризма.

По време на втората панелна сесия на срещата беше обърнато специално внимание на необходимостта от преодоляване на дисбаланса в развитието на туризма. В тази връзка министър Мирослав Боршош определи дискусията като навременна относно едно от най-належащите предизвикателства в сектора, а именно небалансираното развитие. Подобно на много държави членки, България е изправена пред две паралелни реалности:

концентриран туристопоток в популярни дестинации и недоразвит потенциал на други.

Справянето с този дисбаланс е от съществено значение за екологичната, социалната и културната устойчивост, подчерта още министърът.

Страната ни ще продължи да инвестира в интегрирани маркетингови комуникации и дигитален storytelling, за да покаже скритите съкровища на България и да разнообрази туристическата си оферта. В основата на този подход стои принципа на ангажирането на общността. Министерството работи в тясно сътрудничество с общините и местната власт, за да съгласува развитието на туризма с местните приоритети.

В позицията на българската страна, изложена от министър Мирослав Боршош по време на срещата, беше подчертана

необходимостта от общоевропейски подход за промотиране на дестинациите в близост до конфликта в Украйна като сигурни, надеждни и гостоприемни.

Министърът поясни още, че неравномерното развитие и предизвикателствата пред сигурността не са пречки, а възможности – за преосмисляне, укрепване на устойчивостта и обединяване на усилията за по-балансиран и отговорен туризъм в Европа.

В заключение министър Мирослав Боршош се обърна към своите европейски колеги с думите: "Тази среща е повече от дискусия – тя е подновен ангажимент за партньорство, координация и трансформация. Заедно предстои да очертаем стратегия в сектор туризъм, която подкрепя нашите общности, зачита околната среда и подготвя нашите икономики за предизвикателствата на утрешния ден."

2025 © Варна е / снимки: Фейсбук