Мобилно меню

На рекорден щанд от над 300 кв. м. рекламират България на туристическо изложение в Лондон

World Travel Market е едно от най-големите събития в бранша в световен мащаб и ще се проведе от 6 до 8 ноември
На рекорден щанд от над 300 кв. м. рекламират България на туристическо изложение в Лондон

Министерство на туризма организира представянето на България с национален щанд от 304 кв. м на международното туристическо изложение World Travel Market (WTM), което ще се проведе в периода 6-8 ноември 2023 г. в Лондон, Великобритания, информира TravelNews. Щандът е рекорден за българското участие в британската столица, а събитието е едно от най-големите за сектора в света. На WTM Лондон участват над 5000 представители на бизнеса, а изложението е посещавано от над 51 000 професионалисти от цял свят.

Промотирането на България като целогодишна дестинация е приоритет в рекламните кампании на британския пазар, които ще включват и различни форми като роуд шоу, дигитална реклама и сътрудничество с туроператори, заяви наскоро министърът на туризма Зарица Динкова. Тя подчерта, че страната ни се отличава с разнообразни културни и природни забележителности, които да предизвикат интереса на туристите от Великобритания и могат да бъдат посещавани не само през летния и зимен сезон.

На българския национален щанд ще се представят и рекорден брой представители на туристическия бизнес – 23 туроператори, туристически агенти, хотели и общини.

Най-големият британски туроператор – Jet2Holidays, наскоро обяви, че залага сериозен ръст от 47% на туристите за лято 2024 в България. Това съобщи пред TravelNews управителят на „МТС България“ Иван Грошев, която компания представлява британската у нас. Концернът планира сериозно увеличение на чартърите до Бургас, тъй като най-търсената дестинация за англичаните си остава Слънчев бряг. Туроператорът има амбициозен план за 2024 г. за България с огромен ръст от 47% повече самолетни седалки в чартърите. В цифрово изражение означава над 25 000 нови места и туристи. Програмата ще стартира през май догодина и ще продължи до октомври.

„Ранните записвания за следващия летен сезон тръгнаха много добре и в момента идват много положителни данни“, каза Грошев. Той обясни, че има увеличение от 5-7% на цените на хотелите при договарянето за догодина.

Търговското аташе на България в Лондон Красимир Киряков съобщи пред TravelNews, че по радиостанциите във Великобритания върви голяма рекламна кампания от Jet2Holidays на България. Според Иван Грошев обаче тя не е достатъчна, защото трябва активност и от страна на държавата. Няма никаква национална реклама на България на британския пазар, подчерта той.

Обединеното Кралство е третият най-важен пазар за летния ни туризъм след Румъния и Германия. През 2019 г. са дошли общо над 470 000 британци у нас.

2023 © Варна е

Обявиха нова директна авиолиния от Варна до Рим

Полетите по маршрута ще започнат на 22 септември 2026 г. и ще се изпълняват три пъти седмично – във вторник, четвъртък и събота
Обявиха нова директна авиолиния от Варна до Рим

Wizz Air обяви старта на нова директна линия от Варна до Рим (летище Фиумичино). Полетите по маршрута ще започнат на 22 септември 2026 г. и ще се изпълняват три пъти седмично – във вторник, четвъртък и събота. Това ще осигури още по-добра свързаност между България и Италия – една от най-предпочитаните дестинации за българските пътници.

Билетите са вече в продажба и може да бъдат закупени на wizzair.com и в мобилното приложение на авиокомпанията на цени, започващи от 38,99  лв.

Новият маршрут Варна – Рим (Фиумичино) е част от последователната стратегия на Wizz Air за разширяване на мрежата си от българските летища и за предлагане на повече възможности за достъпни и удобни пътувания както за туристически, така и за бизнес цели. С добавянето на линията авиокомпанията продължава да развива присъствието си във Варна и да подкрепя регионалната свързаност.

"Новата директна линия между Варна и Рим е конкретен резултат от дългосрочните ни усилия за развитие на въздушната свързаност на Българското Черноморие и от активната ни работа с авиокомпаниите. Италия е сред ключовите пазари с нарастващ интерес както за туристически, така и за бизнес пътувания, а Рим е водещ европейски хъб с отлични възможности за трансфер и достъп до глобалната авиационна мрежа от полети. Партньорството ни с Wizz Air е от съществено значение за разширяването на портфолиото от дестинации от Летище Варна и за утвърждаването му като конкурентоспособно и модерно регионално летище", заяви Михаел Ройш, главен изпълнителен директор на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД.

Рим е сред най-емблематичните европейски столици – град с над 2700 години история, световноизвестни забележителности като Колизеума, Римския форум и Ватикана, както и модерна градска атмосфера, кулинарни традиции и богато културно наследство. Италианската столица предлага жив и модерен начин на живот с разнообразните си възможности – музеи, шопинг, квартали с характер и множество атрактивни места за снимки. Директните полети от Варна създават отлични възможности както за кратки градски почивки, така и за по-дълги туристически пътувания.

2025 © Варна е
Още по темата: Полети Рим Италия Варна Wizz Air
Още по темата: Полети Рим Италия Варна Wizz Air