Мобилно меню

На рекорден щанд от над 300 кв. м. рекламират България на туристическо изложение в Лондон

World Travel Market е едно от най-големите събития в бранша в световен мащаб и ще се проведе от 6 до 8 ноември
На рекорден щанд от над 300 кв. м. рекламират България на туристическо изложение в Лондон

Министерство на туризма организира представянето на България с национален щанд от 304 кв. м на международното туристическо изложение World Travel Market (WTM), което ще се проведе в периода 6-8 ноември 2023 г. в Лондон, Великобритания, информира TravelNews. Щандът е рекорден за българското участие в британската столица, а събитието е едно от най-големите за сектора в света. На WTM Лондон участват над 5000 представители на бизнеса, а изложението е посещавано от над 51 000 професионалисти от цял свят.

Промотирането на България като целогодишна дестинация е приоритет в рекламните кампании на британския пазар, които ще включват и различни форми като роуд шоу, дигитална реклама и сътрудничество с туроператори, заяви наскоро министърът на туризма Зарица Динкова. Тя подчерта, че страната ни се отличава с разнообразни културни и природни забележителности, които да предизвикат интереса на туристите от Великобритания и могат да бъдат посещавани не само през летния и зимен сезон.

На българския национален щанд ще се представят и рекорден брой представители на туристическия бизнес – 23 туроператори, туристически агенти, хотели и общини.

Най-големият британски туроператор – Jet2Holidays, наскоро обяви, че залага сериозен ръст от 47% на туристите за лято 2024 в България. Това съобщи пред TravelNews управителят на „МТС България“ Иван Грошев, която компания представлява британската у нас. Концернът планира сериозно увеличение на чартърите до Бургас, тъй като най-търсената дестинация за англичаните си остава Слънчев бряг. Туроператорът има амбициозен план за 2024 г. за България с огромен ръст от 47% повече самолетни седалки в чартърите. В цифрово изражение означава над 25 000 нови места и туристи. Програмата ще стартира през май догодина и ще продължи до октомври.

„Ранните записвания за следващия летен сезон тръгнаха много добре и в момента идват много положителни данни“, каза Грошев. Той обясни, че има увеличение от 5-7% на цените на хотелите при договарянето за догодина.

Търговското аташе на България в Лондон Красимир Киряков съобщи пред TravelNews, че по радиостанциите във Великобритания върви голяма рекламна кампания от Jet2Holidays на България. Според Иван Грошев обаче тя не е достатъчна, защото трябва активност и от страна на държавата. Няма никаква национална реклама на България на британския пазар, подчерта той.

Обединеното Кралство е третият най-важен пазар за летния ни туризъм след Румъния и Германия. През 2019 г. са дошли общо над 470 000 британци у нас.

2023 © Варна е

Масирани проверки по морето правят инспектори от различни институции

Инициативата е на Министерството на туризма
Масирани проверки по морето правят инспектори от различни институции

Министерството на туризма организира и координира най-масираната до момента съвместна проверка на търговски обекти в курорта "Слънчев бряг", с участието на Комисията за защита на потребителите (КЗП), Националната агенция за приходите (НАП), Регионалната здравна инспекция (РЗИ) и Икономическа полиция. За първи път толкова много институции действат едновременно на терен под координацията на министерството. На място присъства и заместник-министърът на туризма Павлин Петров. Целта е да се гарантира сигурността на туристите и да се упражни ефективен контрол върху качеството на предлаганите услуги в най-натоварените курортни зони.

Министърът на туризма Мирослав Боршош заяви, че проверките са част от дългосрочната стратегия на министерството за развитие на сектора чрез високи стандарти и прозрачен контрол. "Гарантирането на качествена и сигурна туристическа услуга е приоритет за нас. Туристът трябва да бъде защитен не само като потребител, но и като гост на страната ни. Именно затова Министерството на туризма работи в синхрон с всички контролни органи, за да се гарантира законност, доверие и устойчивост в сектора", каза министър Боршош.

"Активното присъствие на контролните институции в началото на летния сезон показва огромната ни ангажираност да предложим качествен туристически продукт", заяви още министър Мирослав Боршош по време на брифинг. "За първи път се работи в такъв обем, с толкова институции и такава оперативна координация. По този начин даваме ясен сигнал към туристическия бизнес, че компромиси със сигурността на туристите няма да се допускат. Координираният контрол е ключов инструмент за поддържане на доверие в българските туристически услуги", допълни още министърът.

В рамките на проверката бяха инспектирани над 50 търговски обекта. Служители на НАП прилагаха метода на "таен клиент" за установяване на нерегламентирани търговски практики и укриване на приходи. Всички институции извършиха проверки по своите компетенции, включително по отношение на хигиенни условия, етикетиране, ценова информация и спазване на санитарни изисквания. В резултат на съвместната инспекция бяха констатирани множество нарушения от различен характер от всички институции, напр. неиздаване на касови бележки, продажба на стоки без документи за произход и предлагане на фалшиви маркови продукти. Част от тези артикули са иззети от Икономическа полиция.

Министърът на туризма подчерта, че ефективният контрол е неразделна част от усилията за устойчиво развитие на сектора: "Сигурността и качеството на туристическите услуги не са случайност – те изискват постоянна ангажираност, контрол и партньорство между институциите и бизнеса", допълни той.

Паралелно с проверките в търговски обекти, Министерството на туризма чрез дирекция "Контролна и инспекционна дейност" осъществява и засилен контрол върху морските плажове по цялото Черноморие. Провеждат се както планови, така и внезапни проверки, включително в почивни дни, насочени към спазването на изискванията за водно спасяване, медицинско обслужване, санитарни условия, свободен достъп, обозначаване на зони и опазване на природната среда. Към момента са извършени 189 проверки на морски плажове, включително 7 на неохраняеми участъци. Констатираните нарушения са 19 и са съставени 4 акта за административни нарушения, наложени са 4 договорни неустойки. Сред най-честите нарушения са липса на медицински лица, непълно оборудване на медицински пунктове, липса на указателни табели и неактуализирано работно време на спасителните екипи.

Всички тези действия се предприемат на фона на информацията от Доклада за качеството на водите за къпане за 2024 г., публикуван на 20 юни 2025 г. от Европейската агенция по околна среда (EEA), според който България е на 2-ро място в ЕС (след Кипър) с 97.9 % плажни води с "отлично" качество, включително крайбрежни и вътрешни води. Този резултат е над европейския стандарт от 85.4 % за "отлично" качество. След нашата страна остават Гърция, Хърватска, Италия и Испания. Министерството на туризма е в постоянен контакт с компетентните български органи - Регионалните здравни инспекции към Министерството на здравеопазването и Министерството на околната среда и водите, извършващи редовен и стриктен мониторинг на качеството на водата по цялото ни крайбрежие. Последните анализи показват отлични показатели за чистота на морската вода в повечето зони за къпане. Българските морски плажове отговарят на всички изисквания на Европейския съюз и са в пълно съответствие със стандартите за безопасност и здраве.

2025 © Варна е / снимка: Министерство на Туризма