Мобилно меню

На рекорден щанд от над 300 кв. м. рекламират България на туристическо изложение в Лондон

World Travel Market е едно от най-големите събития в бранша в световен мащаб и ще се проведе от 6 до 8 ноември
На рекорден щанд от над 300 кв. м. рекламират България на туристическо изложение в Лондон

Министерство на туризма организира представянето на България с национален щанд от 304 кв. м на международното туристическо изложение World Travel Market (WTM), което ще се проведе в периода 6-8 ноември 2023 г. в Лондон, Великобритания, информира TravelNews. Щандът е рекорден за българското участие в британската столица, а събитието е едно от най-големите за сектора в света. На WTM Лондон участват над 5000 представители на бизнеса, а изложението е посещавано от над 51 000 професионалисти от цял свят.

Промотирането на България като целогодишна дестинация е приоритет в рекламните кампании на британския пазар, които ще включват и различни форми като роуд шоу, дигитална реклама и сътрудничество с туроператори, заяви наскоро министърът на туризма Зарица Динкова. Тя подчерта, че страната ни се отличава с разнообразни културни и природни забележителности, които да предизвикат интереса на туристите от Великобритания и могат да бъдат посещавани не само през летния и зимен сезон.

На българския национален щанд ще се представят и рекорден брой представители на туристическия бизнес – 23 туроператори, туристически агенти, хотели и общини.

Най-големият британски туроператор – Jet2Holidays, наскоро обяви, че залага сериозен ръст от 47% на туристите за лято 2024 в България. Това съобщи пред TravelNews управителят на „МТС България“ Иван Грошев, която компания представлява британската у нас. Концернът планира сериозно увеличение на чартърите до Бургас, тъй като най-търсената дестинация за англичаните си остава Слънчев бряг. Туроператорът има амбициозен план за 2024 г. за България с огромен ръст от 47% повече самолетни седалки в чартърите. В цифрово изражение означава над 25 000 нови места и туристи. Програмата ще стартира през май догодина и ще продължи до октомври.

„Ранните записвания за следващия летен сезон тръгнаха много добре и в момента идват много положителни данни“, каза Грошев. Той обясни, че има увеличение от 5-7% на цените на хотелите при договарянето за догодина.

Търговското аташе на България в Лондон Красимир Киряков съобщи пред TravelNews, че по радиостанциите във Великобритания върви голяма рекламна кампания от Jet2Holidays на България. Според Иван Грошев обаче тя не е достатъчна, защото трябва активност и от страна на държавата. Няма никаква национална реклама на България на британския пазар, подчерта той.

Обединеното Кралство е третият най-важен пазар за летния ни туризъм след Румъния и Германия. През 2019 г. са дошли общо над 470 000 британци у нас.

2023 © Варна е

Черноморски туристически форум се проведе във Варна

Основната тема, която беше разгледана по време на тазгодишното 17-о издание на форума, беше "Зеленият и дигиталният преход - предизвикателства и възможности за развитието на туризма"
Черноморски туристически форум се проведе във Варна

17-ото издание на Черноморски туристически форум се се проведе във Варна на 17 и 18 октомври. Основната тема, която беше разгледана е "Зеленият и дигиталният преход - предизвикателства и възможности за развитието на туризма". Организатор на събитието е Варненска туристическа камара, с подкрепата на Община Варна и Министерството на туризма.

Статистиката на национално и местно ниво е основен фактор за правилна оценка на бизнеса, идентификация на проблемите и взимането на ефективни управленски решения за устойчиво развитие на регионите. Това посочи по време на дискусиите общинският експерт Невена Кеманова. По думите ѝ дигитализацията в туристическия бранш е най-качественият начин за бърз достъп до информация и за правилен анализ на данните, което я прави изключително преимущество за бранша. Тя посочи, че добър пример за дигитална трансформация е официалният туристически портал на морската столица Visit Varna, който работи успешно вече 10 години. Община Варна е първата администрация, която е въвела Електронна система за категоризация и регистрация на туристически обекти, където са отбелязани местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения, допълниха от ресорната дирекция.

Системата за категоризация се ползва успешно и до ден днешен, интегрирана е с Националния туристически регистър и с Единната система за туристическа информация (ЕСТИ), обогатява се и се оптимизира непрекъснато, отчете Кеманова. От 2020 г. насам Община Варна ползва активно данните от платформата. Информацията в единната система е безплатна и достъпна, получава се бързо, справките се зареждат в рамките на няколко минути и позволяват конвертиране в различни формати, поясни общинският експерт. За сравнение тя посочи справките на Националния статистически институт, които се бавят с месеци, отчитат като туристически обекти само местата с налични над 10 легла, докато ЕСТИ обхваща всички възможности за настаняване.

Към края на септември на територията на община Варна функционират над 3 500 места за настаняване, като 70% от тях са т.нар. места за настаняване с малък капацитет - стаи и апартаменти за гости, стана ясно по време на дискусиите. В този смисъл достъпът до единната система е от изключителна важност за общинската администрация, защото дава реална картина за резервираните нощувки и броя на настанените лица, възможност да се откроят важните и емитивни пазари и новите пазарни ниши, както и да се планира бъдещето на туризма във Варна, подчерта още Кеманова. В заключение тя предложи, да се осигури достъп на бизнеса и всички пазарни субекти от туристическия бранш до ЕСТИ, за по голяма ефективност и успеваемост на сектора.

Зеленият преход не е тенденция а необходимост, посочи по време на форума д-р инж. Меглена Плугчиева, член на Института по икономика и международни отношения. По думите й последните данни сочат, че в света има 2,5 млн. юридически лица, които осигуряват 12,3 млн. работни места в сферата на туризма, а броят на туристите е нараснал през последните години и достига до 1,46 млрд. души. Това налага спешни промени и мерки в бранша, поради повишената консумация на електричество и водни ресурси и прекомерното производство на битов отпадък, посочи Плугчиева. По думите ѝ препоръките на Европейската комисия към управлението на държавите и към глобалния туристически сектор са свързани с пестеливо и устойчиво използване на природните ресурси, активен преход към дигитализация, промени в нормативната уредба за постигане към устойчив туризъм.   

Черноморският туристически форум има за цел да представи теоретични идеи и прагматични предложения за използване на зелените и дигиталните трансформации за развитието на устойчив, конкурентоспособен и ефективен туристически бизнес в дестинацията. В изданието му тази година се включиха представители на държавни, общински и образователни институции, туристическия бизнес, неправителствени организации, експерти.

2024 © Варна е / снимки: Пресцентър Община Варна