Мобилно меню

На рекорден щанд от над 300 кв. м. рекламират България на туристическо изложение в Лондон

World Travel Market е едно от най-големите събития в бранша в световен мащаб и ще се проведе от 6 до 8 ноември
На рекорден щанд от над 300 кв. м. рекламират България на туристическо изложение в Лондон

Министерство на туризма организира представянето на България с национален щанд от 304 кв. м на международното туристическо изложение World Travel Market (WTM), което ще се проведе в периода 6-8 ноември 2023 г. в Лондон, Великобритания, информира TravelNews. Щандът е рекорден за българското участие в британската столица, а събитието е едно от най-големите за сектора в света. На WTM Лондон участват над 5000 представители на бизнеса, а изложението е посещавано от над 51 000 професионалисти от цял свят.

Промотирането на България като целогодишна дестинация е приоритет в рекламните кампании на британския пазар, които ще включват и различни форми като роуд шоу, дигитална реклама и сътрудничество с туроператори, заяви наскоро министърът на туризма Зарица Динкова. Тя подчерта, че страната ни се отличава с разнообразни културни и природни забележителности, които да предизвикат интереса на туристите от Великобритания и могат да бъдат посещавани не само през летния и зимен сезон.

На българския национален щанд ще се представят и рекорден брой представители на туристическия бизнес – 23 туроператори, туристически агенти, хотели и общини.

Най-големият британски туроператор – Jet2Holidays, наскоро обяви, че залага сериозен ръст от 47% на туристите за лято 2024 в България. Това съобщи пред TravelNews управителят на „МТС България“ Иван Грошев, която компания представлява британската у нас. Концернът планира сериозно увеличение на чартърите до Бургас, тъй като най-търсената дестинация за англичаните си остава Слънчев бряг. Туроператорът има амбициозен план за 2024 г. за България с огромен ръст от 47% повече самолетни седалки в чартърите. В цифрово изражение означава над 25 000 нови места и туристи. Програмата ще стартира през май догодина и ще продължи до октомври.

„Ранните записвания за следващия летен сезон тръгнаха много добре и в момента идват много положителни данни“, каза Грошев. Той обясни, че има увеличение от 5-7% на цените на хотелите при договарянето за догодина.

Търговското аташе на България в Лондон Красимир Киряков съобщи пред TravelNews, че по радиостанциите във Великобритания върви голяма рекламна кампания от Jet2Holidays на България. Според Иван Грошев обаче тя не е достатъчна, защото трябва активност и от страна на държавата. Няма никаква национална реклама на България на британския пазар, подчерта той.

Обединеното Кралство е третият най-важен пазар за летния ни туризъм след Румъния и Германия. През 2019 г. са дошли общо над 470 000 британци у нас.

2023 © Варна е

Представят туристическия потенциал на Варна в мащабно туристическо изложение в Дубай

Събитието посреща около 55 000 посетители от 161 държави
Представят туристическия потенциал на Варна в мащабно туристическо изложение в Дубай

В периода от 28 април до 1 май 2025 г., Община Варна участва в 32-рото издание на престижното международно туристическо изложение Arabian Travel Market (ATM) 2025, което се провежда в Дубай, Обединени арабски емирства.

Форумът е сред водещите световни събития в сферата на туризма и ежегодно привлича хиляди участници, както представители на бранша и специалисти, така и масовата публика. Arabian Travel Market (ATM) е едно от най-значимите изложения в индустрията, защото свързва туристически продукти и дестинации от всички континенти с купувачи и търговски посетители в световния търговски център на Дубай.

Участието на Община Варна е една от стъпките по пътя към популяризиране на морската столица като целогодишна туристическа дестинация, съчетаваща богато културно-историческо наследство, благоприятен климат и природни дадености, богата гама от възможности за отдих, бизнес и туризъм. В рамките на представянето на Варна в изложението са поставени акценти върху морския и развлекателния туризъм, балнео- и уелнес услугите, многоликия културен календар и стратегическото разположение на града, като вход към Черноморието.

Присъствието на Варна в Arabian Travel Market 2025 е заявка за засилено международно позициониране на града и последователни политики за привличане на нови партньорства в туристическия сектор, както и за утвърждаване на имиджа ѝ като модерен европейски туристически център.

Следваща стъпка в задълбочаването на сътрудничеството с региона на Близкия изток е организирането на рекламно опознавателно пътуване за водещи представители на туристическия сектор от Обединените арабски емирства. Обиколката ще се проведе от 2 до 6 май 2025 г. и ще включва над 30 участници – журналисти, туроператори и туристически агенти. Те ще имат възможност да се запознаят с културно-историческото наследство, съвременните туристически услуги и гостоприемството на Варна и да се убедят в нейните предимства като дестинация и маршрут за посетители от Близкия изток.

В 32-рото издание на Arabian Travel Market (ATM) 2025 се представят над 2800 компании изложители, като 17% от тях са от Близкия изток, а 83% – от различни части на света. Прогнозите са, че събитието ще посрещне 55 000 посетители от 161 държави в 14 изложбени зали. Тази година форумът е постигнал увеличение от близо 12% в участието на изложители, което превръща настоящото издание в най-мащабното досега.

2025 © Варна е / снимки: Arabian Travel Market; Пресцентър Община Варна