Мобилно меню

На рекорден щанд от над 300 кв. м. рекламират България на туристическо изложение в Лондон

World Travel Market е едно от най-големите събития в бранша в световен мащаб и ще се проведе от 6 до 8 ноември
На рекорден щанд от над 300 кв. м. рекламират България на туристическо изложение в Лондон

Министерство на туризма организира представянето на България с национален щанд от 304 кв. м на международното туристическо изложение World Travel Market (WTM), което ще се проведе в периода 6-8 ноември 2023 г. в Лондон, Великобритания, информира TravelNews. Щандът е рекорден за българското участие в британската столица, а събитието е едно от най-големите за сектора в света. На WTM Лондон участват над 5000 представители на бизнеса, а изложението е посещавано от над 51 000 професионалисти от цял свят.

Промотирането на България като целогодишна дестинация е приоритет в рекламните кампании на британския пазар, които ще включват и различни форми като роуд шоу, дигитална реклама и сътрудничество с туроператори, заяви наскоро министърът на туризма Зарица Динкова. Тя подчерта, че страната ни се отличава с разнообразни културни и природни забележителности, които да предизвикат интереса на туристите от Великобритания и могат да бъдат посещавани не само през летния и зимен сезон.

На българския национален щанд ще се представят и рекорден брой представители на туристическия бизнес – 23 туроператори, туристически агенти, хотели и общини.

Най-големият британски туроператор – Jet2Holidays, наскоро обяви, че залага сериозен ръст от 47% на туристите за лято 2024 в България. Това съобщи пред TravelNews управителят на „МТС България“ Иван Грошев, която компания представлява британската у нас. Концернът планира сериозно увеличение на чартърите до Бургас, тъй като най-търсената дестинация за англичаните си остава Слънчев бряг. Туроператорът има амбициозен план за 2024 г. за България с огромен ръст от 47% повече самолетни седалки в чартърите. В цифрово изражение означава над 25 000 нови места и туристи. Програмата ще стартира през май догодина и ще продължи до октомври.

„Ранните записвания за следващия летен сезон тръгнаха много добре и в момента идват много положителни данни“, каза Грошев. Той обясни, че има увеличение от 5-7% на цените на хотелите при договарянето за догодина.

Търговското аташе на България в Лондон Красимир Киряков съобщи пред TravelNews, че по радиостанциите във Великобритания върви голяма рекламна кампания от Jet2Holidays на България. Според Иван Грошев обаче тя не е достатъчна, защото трябва активност и от страна на държавата. Няма никаква национална реклама на България на британския пазар, подчерта той.

Обединеното Кралство е третият най-важен пазар за летния ни туризъм след Румъния и Германия. През 2019 г. са дошли общо над 470 000 британци у нас.

2023 © Варна е

Полетите между Варна и Абу Даби ще разширят възможностите за сътрудничество

Около твърдението се обединиха кметът на морската столица Благомир Коцев и посланикът на Обединени арабски емирства в България Н. Пр. Абдулрахман Ахмед Алджабер по време на представянето на новата линия, която ще се изпълнява от и до Летище Варна целогодишно от 31 март
Полетите между Варна и Абу Даби ще разширят възможностите за сътрудничество

Новата връзка между Варна и Абу Даби не само ще улесни достъпа до една от най-динамичните и иновативни дестинации в света, но и ще разшири възможностите за икономическо, културно и туристическо сътрудничество между нашия регион и Обединените арабски емирства. Това заяви кметът Благомир Коцев по време на представянето на директната линия между морската столица на България и столицата на Обединените арабски емирства. Той изрази благодарност към всички, които са допринесли за реализирането на проекта. Вашите усилия са пример за това как партньорството и иновациите могат да създават нови перспективи за развитие, коментира кметът Коцев с пожелание за все повече отворени врати към света, които да допринесат за развитието на Варна.

Директните полети Абу Даби - Варна - Абу Даби ще се изпълняват от нискотарифната авиокомпания Wizz Air три пъти седмично – в понеделник, сряда и петък.

Линията е планирана като редовна и целогодишна.

Първите пътници по новата дестинация ще се качат на борда на 31 март.

По време на събитието на Летище Варна дестинацията беше представена от посланика на Обединени арабски емирства в България Н. Пр. Абдулрахман Ахмед Алджабер. Той описа емирствата като един от най-бързо развиващите се туристически маршрути в света заради високото ниво на сигурност, развитата инфраструктура, качеството на туристическата услуга, разнообразните предложения за прекарване на свободното време, природните и културните забележителности и не на последно място - безвизовото пътуване на български граждани до ОАЕ и на граждани на емирствата у нас. От своя страна посланик Алджабер увери, че ще продължи да популяризира България и в частност Варна, като туристическа дестинация за своите сънародници. 

От ръководството на концесионера на Летище Варна представиха полетната си програма за 2025 г. и новите акценти в нея. Wizz Air добавя втори базиран във Варна самолет Airbus, с което през настоящата година капацитетът на превозвача ще се увеличи с 90% или с над 400 000 места за годината, съобщиха от компанията-оператор на летището. От месец април авиокомпанията възобновява въздушната връзка на Варна с Франкфурт-Хан, Нюрнберг и Тел Авив. Скандинавска авиокомпания връща дестинацията Варна – Копенхаген, от май до септември ще се осъществяват още полети до 7 летища в Германия. Така варненци вече ще могат да летят до 60 дестинации, отчетоха от Летище Варна. 

Главният изпълнителен директор на компанията Франк Кванте представи проекта за т.нар. Gate Garden. Външното пространство на Терминал 2 на летището ще бъде устроено по нов начин – с много зеленина, заведения за хранене, възможности за почивка и пазаруване и директна пешеходна връзка към изходите на пистата. Зоната ще бъде открита през месец май. 

2025 © Варна е