Мобилно меню

На рекорден щанд от над 300 кв. м. рекламират България на туристическо изложение в Лондон

World Travel Market е едно от най-големите събития в бранша в световен мащаб и ще се проведе от 6 до 8 ноември
На рекорден щанд от над 300 кв. м. рекламират България на туристическо изложение в Лондон

Министерство на туризма организира представянето на България с национален щанд от 304 кв. м на международното туристическо изложение World Travel Market (WTM), което ще се проведе в периода 6-8 ноември 2023 г. в Лондон, Великобритания, информира TravelNews. Щандът е рекорден за българското участие в британската столица, а събитието е едно от най-големите за сектора в света. На WTM Лондон участват над 5000 представители на бизнеса, а изложението е посещавано от над 51 000 професионалисти от цял свят.

Промотирането на България като целогодишна дестинация е приоритет в рекламните кампании на британския пазар, които ще включват и различни форми като роуд шоу, дигитална реклама и сътрудничество с туроператори, заяви наскоро министърът на туризма Зарица Динкова. Тя подчерта, че страната ни се отличава с разнообразни културни и природни забележителности, които да предизвикат интереса на туристите от Великобритания и могат да бъдат посещавани не само през летния и зимен сезон.

На българския национален щанд ще се представят и рекорден брой представители на туристическия бизнес – 23 туроператори, туристически агенти, хотели и общини.

Най-големият британски туроператор – Jet2Holidays, наскоро обяви, че залага сериозен ръст от 47% на туристите за лято 2024 в България. Това съобщи пред TravelNews управителят на „МТС България“ Иван Грошев, която компания представлява британската у нас. Концернът планира сериозно увеличение на чартърите до Бургас, тъй като най-търсената дестинация за англичаните си остава Слънчев бряг. Туроператорът има амбициозен план за 2024 г. за България с огромен ръст от 47% повече самолетни седалки в чартърите. В цифрово изражение означава над 25 000 нови места и туристи. Програмата ще стартира през май догодина и ще продължи до октомври.

„Ранните записвания за следващия летен сезон тръгнаха много добре и в момента идват много положителни данни“, каза Грошев. Той обясни, че има увеличение от 5-7% на цените на хотелите при договарянето за догодина.

Търговското аташе на България в Лондон Красимир Киряков съобщи пред TravelNews, че по радиостанциите във Великобритания върви голяма рекламна кампания от Jet2Holidays на България. Според Иван Грошев обаче тя не е достатъчна, защото трябва активност и от страна на държавата. Няма никаква национална реклама на България на британския пазар, подчерта той.

Обединеното Кралство е третият най-важен пазар за летния ни туризъм след Румъния и Германия. През 2019 г. са дошли общо над 470 000 британци у нас.

2023 © Варна е

Учредиха нова Българска хотелска асоциация

Целта на организацията е да подпомага развитието на хотелиерството като изработва стратегии и програми за развитие и подпомага комуникацията с институциите
Учредиха нова Българска хотелска асоциация

Новата Българска хотелска асоциация вече е учредена и е вписана в Търговския регистър. Това съобщи нейният председател Веселин Данев пред TravelNews.bg. 

Целта на новата асоциация е да насърчава и подпомага развитието на хотелиерството, като част туристическия сектор в България; да защитава правата и интересите на членовете си пред държавни, общински, административни и други органи и организации, пише в Търговския регистър. Тя ще изработва стратегии и програми за развитие на съответните пазари и популяризиране на търговската дейност на членовете си и ще осъществява посредничество в комуникацията между Министерство на туризма и други административни органи и търговските партньори. 

Сред задачите на новоучредената организация също така е да популяризира модерни търговски практики и технологични решения; да осъществява на сътрудничество с други браншови организации;  да оказва съдействие за решаване на проблеми в областта на хотелиерския бизнес; да съдейства за стабилизиране на хотелиерския туристически бранш от маркетингова гледна точка. Планира се също организацията да осъществява активен диалог с български и европейски институции, специалисти, журналисти, за популяризиране на България като туристическа дестинация. Освен това ще създава условия за сътрудничество на заинтересованите публични институции, неправителствени организации и предприятия за развитие на хотелиерския туристически сектор в България.

Българска хотелиерска асоциация ще участва в национални и международни програми. Ще отговаря и съдейства за подготовка на проектни предложения, осигуряване на партньори и подпомагане. Нейна задача ще е също да оказва помощ при проблеми, свързани с развитието на хотелиерския сектор.

2024 © Варна е