Мобилно меню

На рекорден щанд от над 300 кв. м. рекламират България на туристическо изложение в Лондон

World Travel Market е едно от най-големите събития в бранша в световен мащаб и ще се проведе от 6 до 8 ноември
На рекорден щанд от над 300 кв. м. рекламират България на туристическо изложение в Лондон

Министерство на туризма организира представянето на България с национален щанд от 304 кв. м на международното туристическо изложение World Travel Market (WTM), което ще се проведе в периода 6-8 ноември 2023 г. в Лондон, Великобритания, информира TravelNews. Щандът е рекорден за българското участие в британската столица, а събитието е едно от най-големите за сектора в света. На WTM Лондон участват над 5000 представители на бизнеса, а изложението е посещавано от над 51 000 професионалисти от цял свят.

Промотирането на България като целогодишна дестинация е приоритет в рекламните кампании на британския пазар, които ще включват и различни форми като роуд шоу, дигитална реклама и сътрудничество с туроператори, заяви наскоро министърът на туризма Зарица Динкова. Тя подчерта, че страната ни се отличава с разнообразни културни и природни забележителности, които да предизвикат интереса на туристите от Великобритания и могат да бъдат посещавани не само през летния и зимен сезон.

На българския национален щанд ще се представят и рекорден брой представители на туристическия бизнес – 23 туроператори, туристически агенти, хотели и общини.

Най-големият британски туроператор – Jet2Holidays, наскоро обяви, че залага сериозен ръст от 47% на туристите за лято 2024 в България. Това съобщи пред TravelNews управителят на „МТС България“ Иван Грошев, която компания представлява британската у нас. Концернът планира сериозно увеличение на чартърите до Бургас, тъй като най-търсената дестинация за англичаните си остава Слънчев бряг. Туроператорът има амбициозен план за 2024 г. за България с огромен ръст от 47% повече самолетни седалки в чартърите. В цифрово изражение означава над 25 000 нови места и туристи. Програмата ще стартира през май догодина и ще продължи до октомври.

„Ранните записвания за следващия летен сезон тръгнаха много добре и в момента идват много положителни данни“, каза Грошев. Той обясни, че има увеличение от 5-7% на цените на хотелите при договарянето за догодина.

Търговското аташе на България в Лондон Красимир Киряков съобщи пред TravelNews, че по радиостанциите във Великобритания върви голяма рекламна кампания от Jet2Holidays на България. Според Иван Грошев обаче тя не е достатъчна, защото трябва активност и от страна на държавата. Няма никаква национална реклама на България на британския пазар, подчерта той.

Обединеното Кралство е третият най-важен пазар за летния ни туризъм след Румъния и Германия. През 2019 г. са дошли общо над 470 000 британци у нас.

2023 © Варна е

Варна е сред Топ 10 дестинациите за туризъм сред германците

Възможностите за ученически пътувания и дентални услуги за граждани на Германия в морската ни столица бяха представени на форум във Франкфурт
Варна е сред Топ 10 дестинациите за туризъм сред германците

Варна беше представена като една от възможните дестинации в България за ученически пътувания и дентални услуги за граждани на Германия. Това стана по време на информационен форум във Франкфурт, което се провежда под мотото "Bulgarien – bekannt und unbekannt. Ein Traumreiseziel stellt sich vor" ("България – позната и непозната. Една мечтана туристическа дестинация се представя."). Пред гостите на форума бяха представи данни, че за първи път от 2018 г. България отново е сред 10-те предпочитани дестинации за туристическата 2024-2025 г., която в Германия завършва на 30 октомври. 

По време на международните туристически изложения в Германия, в които Община Варна участва,

представители на туристически агенции са проявили интерес към българската "Ривиера" като предпочитана дестинация за т.н. "училищни пътувания".

Подобни ваканционни услуги са традиционни за германските училища и колежи и се организират след края на учебната година. Отбелязано бе, че в 17-те германски провинции училищните ваканции започват в различно време, като първите са от средата на месец юни и продължават 6 седмици. Най-късно новата учебна година започва от 9-12 септември в провинциите Байер и Баден Вюртемберг. Българските хотели по Черноморието предлагат възможност за подобни пътувания, които варират от 7 до 10 дни.

Сред обсъжданите теми на форума беше и възможността да бъде удължен минималният престой на германския турист, който, според анализ на Travel Talk, е около 5 дни. Инкаминг агенциите на големите германски туроператори имат професионален опит в тази насока и биха могли да предложат т.н. "дълги пътувания", особено за пенсионери в крилата на сезона. Такива оферти от близо 30 години предлагат Турция и Канарските острови. 

От страна на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (BUPSPA) във форума участва и Меглена Плугчиева - бивш посланик на страната ни в Германия. Тя запозна представителите на над 40 туристически агенции, туроператори и журналисти с възможностите на страната ни като уелнес и спа дестинация, като акцентът беше върху сключеното през септември 2019 г. споразумение между Здравно-осигурителните каси на Германия и BUBSPA. То дава възможност много от медицинските и СПА услуги за германските туристи с направление от своите лекари да бъдат поети от ЗОК.

Плугчиева засегна възможността германските туристи да ползват дентални услуги в клиниките във Варна, които предлагат през цялата година и настаняване в хотели, трансфер и дори полети от германски летища до Варна.

Тихомир Патарински  - българското аташе по туризъм в посолството ни в Берлин, информира, че информационните пътувания до българското Черноморие през 2024-2025 г, в които участваха над 200 представители на германски туроператори, туристически агенции и райзебюра, са дали възможност те да получат актуална информация за морските курорти, както и за културните и исторически забележителности, които те предлагат на своите потребители.  

Информационният форум във Франкфурт се провежда със съдействието на Министерството на туризма, Генералното консулство на страната ни във Франкфурт и BUBSPA. Това е първото официално събитие, в което Община Варна се включва, след присъединяването си като асоцииран член на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (БСБСПА). Решението за членството беше одобрено от Общинския съвет с цел насърчаване на устойчивото развитие на здравния, балнео и СПА туризъм във Варна и курортните ѝ комплекси, както и за по-тясно сътрудничество между публичния и частния сектор.

2025 © Варна е / снимки: Министерство на външните работи