Мобилно меню

Около половин милион чужденци са посетили музеите ни тази година

Отчита се ръст спрямо 2022-ра, но все още не са достигнати нивата от преди ковид пандемията
Около половин милион чужденци са посетили музеите ни тази година

Посещенията на чужди туристи в българските музеи и културни институти все още не са възстановени на нивата от преди Ковид пандемията. Това обяви Амелия Гешева, заместник министър на културата по време на деветата работна среща на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА) в Пловдив, информира travelnews.bg.

От началото на тази година до момента в музеите са влезли около 545 000 чужденци, като има ръст спрямо миналата година. За сравнение през 2019 г. са посетени от над 1,2 млн. туристи. През 2022 година има 4 млн. заедно с българите, което е 50% ръст спрямо пандемичната 2020 година.

Приходите от музеите са 2 млн. лв. от януари до ноември 2023 г., което е повече в сравнение със същия период на 2022 г. Гешева посочи, че се работи по създаването на единен национален културен календар, който да включва и представянето на българската култура в чужбина. Освен това Министерството на културата работи по изграждането на силен бранд на България, който да представя културното наследство.

Страната ни разполага с огромно богатство от артефакти - над 7 милиона експоната, които са в музеите из цялата държава. Зам.- министър Гешева посочи, че ще се направи дигитализация на всички експонати. Според нея представянето на артефактите в българските музеи трябва да бъде направено атрактивно, като за целта трябва да бъдат обучени по-добре екскурзоводите.

2023 © Варна е
Още по темата: България Чужденци Музеи
Още по темата: България Чужденци Музеи

Половината от туристите търсят слънце, море и пясък

Останалите 50% от клиентите се насочват към други форми туризъм - културен, СПА, бизнес и др.
Половината от туристите търсят слънце, море и пясък

Над 50% от потребителите в туризма търсят слънце, море и пясък. Това показва проучване на Университета за национално и световно стопанство (УНСС), което обяви проф. Мариана Янева, ръководител на катедра "Икономика на туризма", по време на дискусионен форум "Туроператорите и бранд България. Район Южно Черноморие - слънчевото здраве" в "Парадисо Дриймс хотел" в Несебър.

Останалите 50% от клиентите се насочват към другите форми туризъм - културен, СПА, бизнес и др., каза Янева.

"Ако не говорим за един нов бранд България с няколко подбранда, няма как да постигнем по-високо ниво на развитие на българския туризъм" коментира тя. Според нея е много важно да се насочим към бизнес туризма, който носи по-големи приходи за хотелиерите и създава много имидж за дестинацията. Освен това е необходимостта да се ребрандира имиджът на дестинация България в посока гостоприемство в четири сезона. Ако не се говори за един нов бранд България, няма как да се постигне по-високо ниво на развитие на българския туризъм и привличане на по-висок клас туристи, в четири сезона, посочи проф. Мариана Янева.

Слънчев бряг е най-големият ни и популярен курорт, който привлича най-много туристи и инвеститори. Той е самостоятелен подбранд на дестинация България, смята Янева.

Проф. Димитър Димитров, ректор на УНСС, който също откри форума, обяви, че университетът е тясно свързан и работи с бизнеса. Катедрата "Икономика в туризма" е с много добър опит в тази сфера. Правим стажове на студенти и имаме споразумения с доста асоциации в туризма, подчерта той.

Проф. Мариана Янева коментира пред TravelNews, че трябва да привличаме кадри от трети страни, които да учат и да работят в България. Става въпрос за млади хора от Азия. "Има желание да идват да учат туризъм у нас и да работят в страната, но срещаме спънки по отношение на приравняването на дипломите им", каза Янева. По такъв начин може да се работи за привличането на кадри в бранша.

Доц. Ася Панджерова от УНСС, която е и управляващ директор на мениджмънт компанията Paradiso Dreams, обяви, че се стремят да работят целогодишно. Те управляват "Апартхотел Лъки Банско" и го превръщат в целогодишна дестинация. "Хотелът се утвърди с добър продукт, храна и обслужване", подчерта тя. Според нея Банско вече е целогодишна дестинация. Компанията управлява от тази година и хотел Paradiso Dreams в Несебър.

Димитър Кръстев, докторант в УНСС и управляващ директор на Paradiso Dreams, допълни, че сезонът по Българското Черноморие е изключително скъсен. Реално се пълнят хотелите само през юли и август. Целта ни е да разширим сезона и да започнем да предлагаме различни услуги, за да може хотелът в Несебър да работи целогодишно и да развиваме бизнес туризма, посочи Димитър Кръстев.

2024 © Варна е / източник: TravelNews