Мобилно меню

Половината от туристите търсят слънце, море и пясък

Останалите 50% от клиентите се насочват към други форми туризъм - културен, СПА, бизнес и др.
Половината от туристите търсят слънце, море и пясък

Над 50% от потребителите в туризма търсят слънце, море и пясък. Това показва проучване на Университета за национално и световно стопанство (УНСС), което обяви проф. Мариана Янева, ръководител на катедра "Икономика на туризма", по време на дискусионен форум "Туроператорите и бранд България. Район Южно Черноморие - слънчевото здраве" в "Парадисо Дриймс хотел" в Несебър.

Останалите 50% от клиентите се насочват към другите форми туризъм - културен, СПА, бизнес и др., каза Янева.

"Ако не говорим за един нов бранд България с няколко подбранда, няма как да постигнем по-високо ниво на развитие на българския туризъм" коментира тя. Според нея е много важно да се насочим към бизнес туризма, който носи по-големи приходи за хотелиерите и създава много имидж за дестинацията. Освен това е необходимостта да се ребрандира имиджът на дестинация България в посока гостоприемство в четири сезона. Ако не се говори за един нов бранд България, няма как да се постигне по-високо ниво на развитие на българския туризъм и привличане на по-висок клас туристи, в четири сезона, посочи проф. Мариана Янева.

Слънчев бряг е най-големият ни и популярен курорт, който привлича най-много туристи и инвеститори. Той е самостоятелен подбранд на дестинация България, смята Янева.

Проф. Димитър Димитров, ректор на УНСС, който също откри форума, обяви, че университетът е тясно свързан и работи с бизнеса. Катедрата "Икономика в туризма" е с много добър опит в тази сфера. Правим стажове на студенти и имаме споразумения с доста асоциации в туризма, подчерта той.

Проф. Мариана Янева коментира пред TravelNews, че трябва да привличаме кадри от трети страни, които да учат и да работят в България. Става въпрос за млади хора от Азия. "Има желание да идват да учат туризъм у нас и да работят в страната, но срещаме спънки по отношение на приравняването на дипломите им", каза Янева. По такъв начин може да се работи за привличането на кадри в бранша.

Доц. Ася Панджерова от УНСС, която е и управляващ директор на мениджмънт компанията Paradiso Dreams, обяви, че се стремят да работят целогодишно. Те управляват "Апартхотел Лъки Банско" и го превръщат в целогодишна дестинация. "Хотелът се утвърди с добър продукт, храна и обслужване", подчерта тя. Според нея Банско вече е целогодишна дестинация. Компанията управлява от тази година и хотел Paradiso Dreams в Несебър.

Димитър Кръстев, докторант в УНСС и управляващ директор на Paradiso Dreams, допълни, че сезонът по Българското Черноморие е изключително скъсен. Реално се пълнят хотелите само през юли и август. Целта ни е да разширим сезона и да започнем да предлагаме различни услуги, за да може хотелът в Несебър да работи целогодишно и да развиваме бизнес туризма, посочи Димитър Кръстев.

2024 © Варна е / източник: TravelNews

Стратегия за развитие на националните курорти разработват от министерството

Планират се законодателни промени, за да могат курортите да привличат по-големи инвестиции и в инфраструктура и свързаност – въздушна и сухоземна
Стратегия за развитие на националните курорти разработват от министерството

 

"Туризмът е от първостепенно значение за страната. Той създава работни места там, където другите икономики не могат". Това заяви министър Мирослав Боршош в Разлог по време на конференцията "Бъдещето на туризма в България и Европа – имидж, иновации и развитие", организирана от Министерството на туризма и евродепутата Андрей Новаков. В събитието взеха участие представители от Европейския парламент, национални институции, местната власт, туристическия бизнес и експертната общност, сред които евродепутатите Николина Бърняц и Андрей Новаков – активни членове на Комисията по транспорт и туризъм в ЕП, Георги Динев – областен управител на Благоевград, Красимир Герчев – кмет на гр. Разлог, Десислав Тасков – председател на комисията по туризъм, Кирил Добрев – председател на комисията по транспорт в парламента.

В дискусията се включиха и водещи представители на сектора, сред които д-р Сийка Кацарова от Българския съюз по балнеология и СПА туризъм и д-р Полина Карастоянова от Националния борд по туризъм.

Форумът постави акцент върху необходимостта от изграждане на устойчива туристическа екосистема чрез стратегическо партньорство между европейските институции, българската държава, местната власт и бранша. "Променихме начина, по който представяме България като туристическа дестинация като поставихме фокуса върху качеството и устойчивостта на българския туристически продукт в отделните региони. Наши основни партньори са хората по места, активните кметове, които търсят възможности за развитие на местната икономика". С тези думи министърът на туризма откри форума.

Евродепутатът Андрей Новаков приветства всички участници в една от най-значимите конференции, посветени на туризма днес и заяви, че има политическа воля и стратегия за развитие на сектора в България като част от еврозоната. От своя страна  Николина Бърняц благодари на министъра на туризма и на Андрей Новаков за възможността отново да посети нашата красива страна. Тя подчерта изключителната важност на стабилността в държавата, не само, но особено за развитието на туризма и сподели опита на своята страна, като част от еврозоната, в разработването на стратегии за туризма, работа  с регионите, преминаване през кризи и предизвикателства.

В рамките на конференцията министър Мирослав Боршош обяви, че се работи и по стратегията за развитие на националните курорти, техния статут, включително върху законодателни промени, за да могат тези курорти да привличат по-големи инвестиции и в инфраструктура и свързаност – въздушна и сухоземна.

Министърът на туризма обърна специално внимание на представителите от Професионалната гимназия по туризъм и Професионалната гимназия по механизация на селското стопанство в Разлог, които, по думите му, са смисълът на всички тези съвместни усилия, насочени към гарантирането на тяхното успешно професионално бъдеще в България.

Всички участници в конференцията откроиха ползите от приемането на България в еврозоната, което е не само икономически процес – това е възможност за изграждане на нова идентичност на страната ни в европейски и глобален контекст, която носи повече сигурност, стабилност, гъвкавост и повече инвестиции в България. Министърът подчерта, че ефективното управление на туризма в тази нова реалност ще изисква съгласувани усилия за постигане на приобщаващо и регионално балансирано развитие, допълнителна бюджетна рамка, както и изграждане на механизми за справяне с кризи и по-добра свързаност между държавите.

Конференцията продължи с два дискусионни панела, по време на които бяха поставени редица актуални въпроси и бяха обсъдени, както проблемите, така и успехите в сектор туризъм. Министърът изтъкна още веднъж, че сътрудничеството с местната власт е ключов фактор за устойчивото развитие на сектора. "Бъдещето на туризма в България и Европа е споделена отговорност. Конференцията днес показа, че това е възможно, събирайки на едно място представители на всички тези звена на управлението. Зад думите, които се казаха тук, виждате колко много работа е свършена за краткото време от началото на управлението на това правителство. Това е пълна отдаденост на работата с визия и прилагане на решения", заяви в заключение министър Мирослав Боршош.

2025 © Варна е / снимка: Министерство на туризма