Мобилно меню

Рекламират Варна като дестинация за целогодишен туризъм

Представители на морската столица участват в най-голямото международно изложение в България в сферата на туризма - "Ваканция и СПА ЕКСПО 2023"
Рекламират Варна като дестинация за целогодишен туризъм

Разнообразните възможности за туризъм във Варна, който може да се осъществява през цялата година, рекламират представители на морската столица по време на изложението "Ваканция и СПА ЕКСПО 2023". Това е най-големият международен форум за туризъм у нас. През тази година се провежда в София от 15 до 17 февруари.

Презентациите за Варна са обединени от мотото "Варна, морето… отпечатък в сърцето". Те представят пред посетителите на изложението причини да посетят града и близките курорти през цялата година, а не само през лятото, когато се наслаждават на чудесните условия за морски туризъм. По време на форума се поставя акцент върху възможностите за културен, спортен, бизнес, СПА и уелнес туризъм, които се предлагат във Варна.  

Тридневното изложение "Ваканция и СПА ЕКСПО 2023" привлича многобройна публика, професионалисти от сферата на туризма и журналисти. В тазгодишното издание участват изложители от 15 държави.

2023 © Варна е / снимка: Пресцентър Община Варна

Половината от туристите търсят слънце, море и пясък

Останалите 50% от клиентите се насочват към други форми туризъм - културен, СПА, бизнес и др.
Половината от туристите търсят слънце, море и пясък

Над 50% от потребителите в туризма търсят слънце, море и пясък. Това показва проучване на Университета за национално и световно стопанство (УНСС), което обяви проф. Мариана Янева, ръководител на катедра "Икономика на туризма", по време на дискусионен форум "Туроператорите и бранд България. Район Южно Черноморие - слънчевото здраве" в "Парадисо Дриймс хотел" в Несебър.

Останалите 50% от клиентите се насочват към другите форми туризъм - културен, СПА, бизнес и др., каза Янева.

"Ако не говорим за един нов бранд България с няколко подбранда, няма как да постигнем по-високо ниво на развитие на българския туризъм" коментира тя. Според нея е много важно да се насочим към бизнес туризма, който носи по-големи приходи за хотелиерите и създава много имидж за дестинацията. Освен това е необходимостта да се ребрандира имиджът на дестинация България в посока гостоприемство в четири сезона. Ако не се говори за един нов бранд България, няма как да се постигне по-високо ниво на развитие на българския туризъм и привличане на по-висок клас туристи, в четири сезона, посочи проф. Мариана Янева.

Слънчев бряг е най-големият ни и популярен курорт, който привлича най-много туристи и инвеститори. Той е самостоятелен подбранд на дестинация България, смята Янева.

Проф. Димитър Димитров, ректор на УНСС, който също откри форума, обяви, че университетът е тясно свързан и работи с бизнеса. Катедрата "Икономика в туризма" е с много добър опит в тази сфера. Правим стажове на студенти и имаме споразумения с доста асоциации в туризма, подчерта той.

Проф. Мариана Янева коментира пред TravelNews, че трябва да привличаме кадри от трети страни, които да учат и да работят в България. Става въпрос за млади хора от Азия. "Има желание да идват да учат туризъм у нас и да работят в страната, но срещаме спънки по отношение на приравняването на дипломите им", каза Янева. По такъв начин може да се работи за привличането на кадри в бранша.

Доц. Ася Панджерова от УНСС, която е и управляващ директор на мениджмънт компанията Paradiso Dreams, обяви, че се стремят да работят целогодишно. Те управляват "Апартхотел Лъки Банско" и го превръщат в целогодишна дестинация. "Хотелът се утвърди с добър продукт, храна и обслужване", подчерта тя. Според нея Банско вече е целогодишна дестинация. Компанията управлява от тази година и хотел Paradiso Dreams в Несебър.

Димитър Кръстев, докторант в УНСС и управляващ директор на Paradiso Dreams, допълни, че сезонът по Българското Черноморие е изключително скъсен. Реално се пълнят хотелите само през юли и август. Целта ни е да разширим сезона и да започнем да предлагаме различни услуги, за да може хотелът в Несебър да работи целогодишно и да развиваме бизнес туризма, посочи Димитър Кръстев.

2024 © Варна е / източник: TravelNews