Мобилно меню

Ръст от 19% на пристигналите пътници през август отчита Летище Варна

На аеропорта са посрещнати 304 000 гости на морската столица
Ръст от 19% на пристигналите пътници през август отчита Летище Варна
628

304 000 пътници са посрещнати на Летище Варна през август. Аеропортът в морската столица бележи ръст от 19% на пристигналите пътници спрямо същия месец на миналата година. Данните са предоставени от фирмата концесионер на аерогарите във Варна и Бургас - "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт". На летище Варна през август са обслужени 2062 самолета, което е с 16% повече в сравнение със същия месец на 2022 г. Въпреки позитивната тенденция, нивата все още са под предковидната 2019-а. 

Най-голяма част от пътниците, посрещнати на Летище Варна са пристигнали от Германия, следват гостите от Полша, Чехия, България и Обединеното кралство.

През тази година британските туристи по Северното Черноморие са по-малко заради липсата на чартъри. Основно идват гости по редовните линии на нискотарифните авиокомпании.

Д-р Франк Кванте, главен изпълнителен директор на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД, обяви пред TravelNews, че страните с положителен тренд за летищата, както във Варна, така и в Бургас, са Полша и Чехия.

"Очакваме увеличение на пътниците от тези страни, дори в сравнение с 2019 г. През лятото на 2023 г. имаме още повече маршрути от Полша до Летище Варна и Летище Бургас."

Франк Кванте се надява летищата в Бургас и Варна да достигнат нивата от 2019 г. чак през 2026 г.

"Всички ние трябва да работим усилено и най-вече задружно в туристическия сектор, за да постигнем това", допълни той.

2023 © Варна е / снимка: Varna Airport

На туристическо изложение в Румъния: Засилен интерес към Коледа и Нова година във Варна

Румънските туристи са важни за морската столица и региона, отбелязват анализатори
На туристическо изложение в Румъния: Засилен интерес към Коледа и Нова година във Варна

От 20 до 23 ноември 2025 г. Варна се представи като туристическа дестинация на четиридневното есенно изложение TTR 2025 в Букурещ, където затвърди позициите си на търсена и предпочитана дестинация от румънските ни съседи и извън традиционния летен сезон. Морската столица участва във форума на щанда на България.

Основни акценти в представянето на Варна бяха многообразието от възможности за почивка, отдих и специализиран туризъм през всичките четири сезона, както и

богатата гама от културно-исторически обекти, природни ресурси и опции за СПА и уелнес туризъм. 

Румъния остава един от най-важните външни пазари за България поради целогодишната активност на румънските туристи, географската близост и устойчивия интерес към различните сегменти на туристическия продукт, посочват експертите от общинската дирекция "Туризъм". По тяхна информация за Варна Румъния е най-големият чуждестранен пазар – с 30% пазарен дял и със стратегическо значение за града и региона.

На есенния форум в Букурещ традиционно интересът на посетителите е насочен към търсене на атрактивни оферти за Коледа и Нова година, уикенд пътувания, възможности за СПА и уелнес ваканции, исторически забележителности, културни събития и атракции, посочват още експертите. По думите им интересна новост в представянето на Варна е участието на Юлия Баховски – румънски журналист и блогър, настоящ посланик на дестинацията в Румъния, след визитата си в морската столица и курортните комплекси през октомври по покана на Община Варна. По време на TTR тя представи дестинацията пред своята аудитория и многобройните посетители на изложението чрез вълнуваща поредица от публикации, снимки и видеа. За успешното и пълноценно представяне на Варна като устойчива дестинация допринася и силното участие на туристическия бизнес от региона – хотелските и курортни комплекси, туроператори, допълват още специалистите.

В есенното издание на румънския туристически форум TTR 2025 участваха над 100 компании, от които над 40% - чуждестранни изложители. Събитието се е наложило като всеобхватна платформа, където посетителите имат възможност да направят информиран и изгоден избор за почивка, а професионалистите – да тестват интереса на пазара, да развият нови сътрудничества и да изтъкнат предимствата на дестинациите, които представят.

2025 © Варна е / снимки: Пресцентър Община Варна