Мобилно меню

В курорта Албена изхранват туристите с местна продукция

От ваканционното селище лансират Green All Inclusive, с което изразяват своята загриженост към опазването на природата и устойчивото разходване на ресурсите
В курорта Албена изхранват туристите с местна продукция

В края на летен сезон 2023, ваканционно селище “Албена” потвърждава високото търсене за офертите на база All Inclusive и Ultra All Inclusive, като гостите ги предпочитат заради удобството и сигурността им. За сметка на това обаче, мениджмънтът наблюдава над 20% хранителен отпадък на годишна база, което въпреки преработката му в биогаз, носи негативни последици за околната среда. Именно заради това Албена анонсира своя нов Green All Inclusive, с който иска да задълбочи отношението и приноса си към устойчивото развитие на българския туристически продукт.

“Със зеления All Inclusive ние се фокусираме още повече върху опазването на природата. Например, подкрепяме 17-те цели на ООН за устойчиво развитие на съвременното общество, като работим активно за прилагането на голяма част от тях”, споделя инж. Димитър Станев, зам.-директор “Бизнес развитие” в компанията.

“Това означава, че около 60% от доставките на храни за нашите ресторанти идват от собствените ни градини и стопанства. Отглеждаме повече от 400 телета от породата Black Angus, произвеждаме собствена марка вино от нашите лозя, а с плодовете на нашите градини - череши, ябълки, круши и сливи, правим натурални сокове и конфитюри. Отглеждаме пчели, които освен да се грижат за опрашването на растенията, дават мед за нашите ресторанти и лечебен восък, който използваме в рехабилитационните програми на “Медика - Албена”. Green All Inclusive означава, че повече от половината сервирана храна е произведена в региона на Албена. Към нея включваме и избор от над 40 вида спорт в комплекса, с което популяризираме активния и здравословен начин на живот”, допълва инж. Станев. 

Зелена енергия, чист въздух и електрически транспорт - включени в цената.

“Green All Inclusive означава още, че 50% от потребяваната енергия на годишна база идва от нашите соларни панели за производство на електричество и топла вода, или от инсталацията за биогаз. Лечебната минерална вода в хотелите, ресторантите и плувните басейни е от локални извори, а интелигентна система за мониторинг на потреблението ни казва дали и къде има аварии, бързото отстраняване на които допринася за минимизиране на загубите при преноса ѝ. Към водата добавяме чистия и наситен с кислород въздух от природен резерват “Балтата”, отличието “Син флаг” за прилежащата плажна зона, както и безплатния електрически вътрешен транспорт. Всичко това допринася за предлагането на устойчив туристически продукт, който гостите ни оценяват високо”, споделя Красимира Стоянова, мениджър “Устойчиво развитие и зелен преход” във ваканционното селище. 

"С концепцията Green All Inclusive искаме нашите гости да видят ангажимента ни в тази област. Защото в Албена те могат да се насладят на една безгрижна и устойчива почивка. И тъй като опазването на околната среда не е еднократна мярка, а процес, 1 евро от всяка нощувка отива за допълнителни екопроекти. Ние се застъпваме за устойчива консумация на храни и избягваме разхищението, рециклираме отпадъците в нашата инсталация за биогаз и по този начин затваряме кръга на стратегията "от фермата до масата". Това се възнаграждава от повече от 260 000 гости годишно", завършват представителите на компанията. 

С началото на новия летен туристически сезон Албена ще приложи редица мерки за популяризиране на място на идеите, заложени в концепцията Green All Inclusive, с което да мултиплицира ефекта от внедрените политики.

2023 © Варна е

Близо 12 хиляди френски туристи са посетили Варна през тази година

До 15 септември е отчетен ръст от 16% в сравнение със същия период на миналата година
Близо 12 хиляди френски туристи са посетили Варна през тази година

Община Варна се представя на едно от водещите международни туристически изложенияIFTM Top Resa 2025. Форумът се провежда в периода от 23 до 26 септември в Париж, Франция и всяка година събира над 30 000 професионалисти и представители от туристическия сектор – туроператори, агенции, хотелиери, авиокомпании и медии от цял свят. По време на събитието Варна е презентирана като целогодишна туристическа дестинация с богато културно-историческо наследство, разнообразен календар от събития, модерна леглова база и възможности за морски, културен, СПА и кулинарен туризъм.

Участието на морската столица в IFTM Top Resa 2025 има за цел да повиши международния интерес, да насочи вниманието към разнообразните възможности за туризъм и пребиваване в града и да го популяризира като притегателен център не само за морски ваканционен курорт, а като привлекателна дестинация през всички сезони. 

Още от първия ден на изложението бе отчетен голям интерес към Варна от страна на международни туроператори, професионалисти и медии, включително в контекста на нарастващото търсене на алтернативни морски дестинации в Европа, отбелязват от общинската дирекция "Туризъм". 

През последните години броят на френските туристи във Варна трайно нараства - към 15 септември 2025 г. французите, избрали Варна като дестинация, са 11 468, което е ръст от 16% в сравнение със същия период на миналата година, отчитат още специалистите. По техни наблюдения за това допринася и новата международна линия Варна – Париж, открита през пролетта, както и фактът, че до края на октомври от летище Варна може да се лети освен до Париж и до френските градове Нант и Лил.

Участието на Община Варна в IFTM Top Resa 2025 затвърждава един от ангажиментите на общинската администрация за устойчиво и целогодишно туристическо развитие на града, с фокус върху привличането на нови пазари и утвърждаването на Варна като водеща дестинация на Черноморието. Нарастващият интерес от страна на френските туристи потвърждава положителната тенденция и възможностите за разширяване на присъствието на Варна на един от ключовите европейски пазари.

IFTM Top Resa е водещо изложение за туристическата индустрия във Франция, провежда се в Париж, Porte de Versailles. Форумът е най-голямата професионална туристическа борса в Западна Европа, която обединява туроператори и професионалисти от целия свят с цел представяне на дестинации, нови тенденции и установяване на контакти. Събитието събира професионалисти, дистрибутори и доставчици на технологични решения, за да обменят знания и да открият нови възможности в сферата на свободното време, бизнес и MICE (Meetings, Incentives, Conferences и Events/Exhibitions) пътуванията. Изложението е място за споделяне на най-новите тенденции, технологии и бизнес модели в туризма.

2025 © Варна е / снимки: IFTM - International & French Travel Market