Мобилно меню

В курорта Албена изхранват туристите с местна продукция

От ваканционното селище лансират Green All Inclusive, с което изразяват своята загриженост към опазването на природата и устойчивото разходване на ресурсите
В курорта Албена изхранват туристите с местна продукция

В края на летен сезон 2023, ваканционно селище “Албена” потвърждава високото търсене за офертите на база All Inclusive и Ultra All Inclusive, като гостите ги предпочитат заради удобството и сигурността им. За сметка на това обаче, мениджмънтът наблюдава над 20% хранителен отпадък на годишна база, което въпреки преработката му в биогаз, носи негативни последици за околната среда. Именно заради това Албена анонсира своя нов Green All Inclusive, с който иска да задълбочи отношението и приноса си към устойчивото развитие на българския туристически продукт.

“Със зеления All Inclusive ние се фокусираме още повече върху опазването на природата. Например, подкрепяме 17-те цели на ООН за устойчиво развитие на съвременното общество, като работим активно за прилагането на голяма част от тях”, споделя инж. Димитър Станев, зам.-директор “Бизнес развитие” в компанията.

“Това означава, че около 60% от доставките на храни за нашите ресторанти идват от собствените ни градини и стопанства. Отглеждаме повече от 400 телета от породата Black Angus, произвеждаме собствена марка вино от нашите лозя, а с плодовете на нашите градини - череши, ябълки, круши и сливи, правим натурални сокове и конфитюри. Отглеждаме пчели, които освен да се грижат за опрашването на растенията, дават мед за нашите ресторанти и лечебен восък, който използваме в рехабилитационните програми на “Медика - Албена”. Green All Inclusive означава, че повече от половината сервирана храна е произведена в региона на Албена. Към нея включваме и избор от над 40 вида спорт в комплекса, с което популяризираме активния и здравословен начин на живот”, допълва инж. Станев. 

Зелена енергия, чист въздух и електрически транспорт - включени в цената.

“Green All Inclusive означава още, че 50% от потребяваната енергия на годишна база идва от нашите соларни панели за производство на електричество и топла вода, или от инсталацията за биогаз. Лечебната минерална вода в хотелите, ресторантите и плувните басейни е от локални извори, а интелигентна система за мониторинг на потреблението ни казва дали и къде има аварии, бързото отстраняване на които допринася за минимизиране на загубите при преноса ѝ. Към водата добавяме чистия и наситен с кислород въздух от природен резерват “Балтата”, отличието “Син флаг” за прилежащата плажна зона, както и безплатния електрически вътрешен транспорт. Всичко това допринася за предлагането на устойчив туристически продукт, който гостите ни оценяват високо”, споделя Красимира Стоянова, мениджър “Устойчиво развитие и зелен преход” във ваканционното селище. 

"С концепцията Green All Inclusive искаме нашите гости да видят ангажимента ни в тази област. Защото в Албена те могат да се насладят на една безгрижна и устойчива почивка. И тъй като опазването на околната среда не е еднократна мярка, а процес, 1 евро от всяка нощувка отива за допълнителни екопроекти. Ние се застъпваме за устойчива консумация на храни и избягваме разхищението, рециклираме отпадъците в нашата инсталация за биогаз и по този начин затваряме кръга на стратегията "от фермата до масата". Това се възнаграждава от повече от 260 000 гости годишно", завършват представителите на компанията. 

С началото на новия летен туристически сезон Албена ще приложи редица мерки за популяризиране на място на идеите, заложени в концепцията Green All Inclusive, с което да мултиплицира ефекта от внедрените политики.

2023 © Варна е

На изложение в Щутгарт: Представят Варна като туристическа дестинация

Поставен е акцент върху възможностите за морски ваканционен туризъм, уикенд пътувания, спа и балнео, еко и вело маршрути, които са атрактивни не само през летния сезон
На изложение в Щутгарт: Представят Варна като туристическа дестинация

Община Варна традиционно се представя на едно от най-мащабните туристически изложения в света - СМТ Щутгарт (Германия), което се провежда в периода 18-26 януари. Морската столица е включена в българския информационен щанд, организиран от Министерство на туризма. Водещи теми на изложението и тази година са предложенията на туристически дестинации, къмпинг и караванинг, дейности на открито, уелнес и спа, круизи, голф.

Основни акценти в представянето на Варна са възможностите за морски ваканционен туризъм, уикенд пътувания, спа и балнео, еко и вело маршрути, които градът и близките курортни комплекси "Св.Св. Константин и Елена" и "Златни Пясъци" предлагат и извън активния летен сезон. 

Природните забележителности, богатото културно-историческо наследство, разширената транспортна достъпност също са на фокус в представянето с рекламни материали на немски език, карти и сувенири, посочват от ресорната дирекция по туризъм в общината.

CMT – Щутгарт е най-голямото туристическо изложение в Европа, ориентирано към крайния потребител. Тази година страна-партньор e Индия, а участниците - над 2200 представители от над 100 страни и повече от 350 региона, сред които и Варна. 

Панаирът съвпада с актуалните туроператорски намаления, валидни до края на месец януари, достигащи до 20% отстъпка от цената на пътуването, а

организаторите очакват около 300 000 посетители.

По данни на представителите на Община Варна в изложението, в периода на ранните записвания се наблюдава повишен интерес към българското Черноморие, в резултат и на реализираните рекламни кампании през 2024 г. по Програмата за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини в Република България на Министерство на туризма, както и на разширената летателна програма през 2025 година. В рамките на програмата, Община Варна в партньорство с водещите германски туроператори Alltоurs flugreisen GmBH и Schauinsland Reisen GmbH и летищния оператор Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт АД успешно реализираха маркетингови активности на стойност почти 800 000 лв., които да помогнат за повишаване на туристическата заетост чрез популяризиране на морския ни туризъм и предлагане на интегриран туристически продукт.

2025 © Варна е