Мобилно меню

В Лондон представят Варна като привлекателна дестинация през всички сезони

Над 7 000 британски туристи са посетили морската ни столица през миналата година
В Лондон представят Варна като привлекателна дестинация през всички сезони

Община Варна се представя на международното туристическо изложение World Travel Market (WTM) в Лондон - ключово събитие, обединяващо британския и световния туристически сектор. От 4 до 6 ноември се провежда 45-ото издание на форума, в който България участва с национален щанд от 400 кв. м, организиран от Министерството на туризма. Отчита се засилен интерес от страна на българските изложители – общини, туроператорите и хотелиерите. За поредна година Община Варна участва в изложението с цел да рекламира и популяризира морската столица като привлекателна дестинация не само за летен туризъм, а като комплексна дестинация с богата гама от възможности за пълноценно изживяване през всички сезони на годината

Представен е пълният спектър от туристически възможности в региона, а посетителите на българския национален щанд могат да опознаят страната ни и в частност Варна и като винено-кулинарна дестинация и място за алтернативен, устойчив целогодишен туризъм. Предоставена е полезна и изчерпателна информация за предлаганите туристическите услуги, както и разнообразни предложения и начини за опознаване на забележителностите на града и региона, за безплатните пешеходни турове, за акцентите от многожанровия събитиен календар. 

Посетителите на българския щанд проявяват засилен интерес към ваканционен, културен, СПА и уелнес и винен туризъм, посочват експертите от дирекция „Туризъм“ в Община Варна. Те допълват още, че провеждат предварително организирани  срещи с травел блогъри, инфлуенсъри, представители на медии за запознаване с богатото културно наследство на града, възможностите за развлечения и преживявания в региона. Туристически агенции проучват опциите за включване на различни обекти за посещение в обиколни пътувания.

Традиционно най-голям е интересът към златното съкровище от халколитния некропол на Варна, отчитат експертите от Община Варна в изложението. 

С представители на туроператори и авиокомпании се обсъждат възможностите за съвместни маркетингови инициативи, експедиентски посещения и опознавателни обиколки през следващата година. Важна новина от проведените срещи е намерението на швейцарската авиокомпания Edelweiss да разшири своята полетна програма от Цюрих до летище Варна през 2026 г.  

България е разпознаваема и утвърдена ваканционна дестинация, позната с конкурентни цени и високо качество на услугите, посочват още експертите. По техни данни през последните години Варна също набира популярност на британския пазар, а красивите курорти, природните, културните и историческите дадености на региона привличат все повече вниманието на чуждестранните туристи. В сравнение с 2024 г., през 2025 г. британските туристи във Варна са се увеличили с 19%, като техният брой към 30.09.2025г. е бил над 7 000, с реализирани почти 28 000 нощувки. Перспектива за увеличаване на посещенията от острова е и целогодишната авиосвързаност на града ни с британската столица.

2025 © Варна е / снимки: World Travel Market (WTM)

На изложение във Франкфурт: Представят Варна като дестинация за балнеология и СПА туризъм

Акцент ще бъде уникалното съчетание на морски и минерални ресурси, което превръща Варна в естествен център на здравния туризъм по Черноморието
На изложение във Франкфурт: Представят Варна като дестинация за балнеология и СПА туризъм

Първото официално събитие след присъединяването на Община Варна като асоцииран член на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (БСБСПА) ще се проведе днес - 28 октомври, във Франкфурт, Германия. Решението за членството беше одобрено от Общинския съвет с цел насърчаване на устойчивото развитие на здравния, балнео и СПА туризъм във Варна и курортните ѝ комплекси, както и за по-тясно сътрудничество между публичния и частния сектор.

Организатори на форума са Министерството на туризма, Генералното консулство на България във Франкфурт и БСБСПА. Събитието се провежда под мотото "Bulgarien – bekannt und unbekannt. Ein Traumreiseziel stellt sich vor" ("България – позната и непозната. Една мечтана туристическа дестинация се представя."). Сред гостите се очакват представители на германския туристически бизнес – туроператори, агенции, медии, както и HR мениджъри на компании с голям брой служители.

Варна ще се представи под слогана "Варна – там, където морето и минералната вода се срещат".

Гостите на изложението ще бъдат запознати с богатството на минералните извори в града и околните курорти, дългогодишните традиции в балнеолечението и съвременната СПА инфраструктура. Акцент ще бъде уникалното съчетание на морски и минерални ресурси, което превръща Варна в естествен център на здравния туризъм по Черноморието.

Ще бъдат представени и стратегическите предимства на Варна като леснодостъпна дестинация – с директни полети от шест германски града (Берлин, Дортмунд, Франкфурт, Хамбург, Меминген и Нюрнберг), както и ежедневна въздушна връзка с Виена, която представлява логистично удобство за германските туристи.

Акцент ще бъде поставен и върху факта, че от 2019 г. България е призната от немската здравна каса като дестинация за здравно обслужване. Варна активно развива тази насока чрез модерни балнеоцентрове в курортите Св. Св. Константин и Елена, Златни пясъци, Слънчев ден и Ривиера, както и чрез съвременни клиники за дентално лечение.

Следващо представяне на Варна се планира за 15–18 януари 2026 г. във Виена в рамките на международното туристическо изложение Ferien Messe Wien.

2025 © Варна е