Мобилно меню

Аниматорът Теодор Ушев обяви, че спира да се изказва пред български медии

След всеки анонс за филма са се изливали по 400-500 обидни коментара срещу него
Аниматорът Теодор Ушев обяви, че спира да се изказва пред български медии

Според аниматорът Теодор Ушев в България сме свидетели на пълзящ фашизъм. Това каза той в предаването „120 минути“, дни след официалната премиера на филма му „φ1.618“. Броени часове след това обяви, че дава последното си интервю за българска медия.

Пълзящият фашизъм винаги започва с изгарянето на книги. Вижте какво се случи в Русия – не бяха убийствата на журналисти, фашизмът започва с изгарянето на книги и със затварянето на театри. Същото се случва и в България. Започва се с театрите, журналистите са следващите.

Според Тео Ушев българското общество е разделено само в социалните мрежи и в новогодишното обръщение на президента. Разделението е изкуствено. Хората в страната обаче са нормални, притеснени от случващото се.  

„Не вярвах, че агресията в социалните медии е действителна. Затова направихме един тур с филма в Бургас, Варна и Пловдив. Исках да видя как наистина реагира публиката. Оказах се прав – хората са нормални, не са агресивни, диалогични са и премиерата беше истински празник за екипа на филма. В същото време от месеци срещу филма имаше тролски атаки, които са платени от някого“, обясни той.

След всеки анонс за филма са се изливали по 400-500 обидни коментара срещу Теодор Ушев или някои от актьорите, които са участвали във филма. Ушев призна, че няма проблем с това да бъде обиждан, но изживява много болезнено нападките срещу актьорите и други хора от екипа му.

„Един артист, за да стане добър, трябва да развие дадена чувствителност – всичко да минава през сърцето му. Това е един мускул, който трябва да се упражнява, да бъде, колкото се може по-чувствителен. Но за да работиш в България, трябва да си сложиш скафандър, който да те пази от токсичната атмосфера“, признава още Теодор Ушев.

2022 © Варна е / източник: bTV Media Group
Още по темата: Филм Ушев
Още по темата: Филм Ушев

Творби, постигнати с рядка и загадъчна техника, представят в галерия Графит

Експозицията "Цветна фантазия" на Диян Златев може да бъде разгледана до 6 юни
Творби, постигнати с рядка и загадъчна техника, представят в галерия Графит

Изложба ебру на Диян Златев, озаглавена "Цветна фантазия", открива тази вечер варненската галерия Графит. Експозицията, в която творбите са постигнати с рядка и загадъчна техника, може да бъде разгледана до 6 юни. 

"Със своите прекрасни цветове и невероятни форми, тези произведения на изкуството ви ще отведат в свят на въображение и красота" отбелязват от галерия Графит.

Ето какво разказва за произведенията си Диян Златев:

"Рисуването е не просто моята страст, а начинът, по който изразявам себе си. От най-ранните ми дни се занимавам с изобразителното изкуство, а днес с гордост ви представям третата си самостоятелна изложба.

"Цветна фантазия" е не само заглавието на изложбата, но и описание на това, което ще видите.

Творбите, които ще срещнете, са създадени с древната техника на рисуване "Ебру". През последните девет години съм разучавал тази техника, която ме вълнува и вдъхновява с неизчерпаемия си потенциал за изразност". 

Авторът подчертава, че уникалната техника ебру е не просто начин за рисуване. "Това е изкуство, което произлиза от дълбоката история на Средна Азия, като е тясно свързано с красотата и символиката на цветовете. Всяко ебру е уникално и неповторимо, както всеки миг от живота ни. Заповядайте да се потопим заедно в този цветен свят на фантазията, където цветовете танцуват във вода и се сливат в единство. Ще се радвам да споделя този магически момент с вас и да ви запозная с творбите си, които отразяват моите собствени вътрешни светове", допълва Диян Златев.

Ебру или на японски Суминагаши е техника за рисуване върху водна повърхност и прехвърляне на изображението на хартия, плат или друга основа.

Тази техника от векове е популярна в източна и централна Азия, а също в ислямския свят. При нея творецът никога не знае как точно ще изглежда бъдещата му картина. Има само най-обща представа за композицията ѝ. 

В действителност ебру е трудно изкуство, което изисква голямо търпение и усет, макар по дефиниция и наглед да изглежда просто и лесно. При него не може да предположи точно каква шарка ще се получи и рисункът е неповторим. Невъзможно е едно и също ебру да бъде направено два пъти. 

2024 © Варна е