Мобилно меню

Във Варна представят нов прочит на балета "Ромео и Жулиета"

Премиерата ще е на 8 февруари от 19 часа на Основна сцена на Драматичния театър "Стоян Бъчваров"
Във Варна представят нов прочит на балета "Ромео и Жулиета"

На 8 февруари ще е премиерата на танцовия прочит на Сабрина Боско за Държавна опера Варна на балета от Сергей Прокофиев "Ромео и Жулиета". Сценографската идея е на Сергей Бобров, художник на представлението е Ася Стоименова. Премиерата на спектакъла ще започне в 19 часа, на Основна сцена на Драматичния театър "Стоян Бъчваров". В интервю за Виолета Тончева, Сабрина Боско споделя:

Във Варна за втори път поставям "Ромео и Жулиета", като следвайки сценографската идея на Сергей Бобров, влагам моите стъпки, моята хореография и моята представа за Ромео и Жулиета.

Сабрина Боско отбелязва, че постановките ѝ винаги се различават, най-малкото защото работи по тях с различни балетни трупи, но и има нещо основно, по което си приличат.

"Където и да се намирам, аз влагам, наред с опита, и цялата си душа. Според мен, най-същественото в хореографията е чувството". 

Сабрина Боско е завършила балетното си образование в Куба и Италия, след което танцува и поставя постановки в различни театри по целия свят.

"Моят хореографски стил се опира на класическата хореография, но използва и съвременни изразни средства. В моята хореография тялото се чувства свободно и артистът влага докрай своята чувствителност."

Сабрина Боско разкрива, че за нея е много приятно да работи с балетната трупа на Варненската опера.

Тук се почувствах сред приятели, още първия път, когато госпожа Димова ме покани да поставя "Либертанго". Сега правим "Ромео и Жулиета", а след това ще се подготвяме за лятната премиера на "Едит Пиаф". С удоволствие се връщам във Варна. 

В главните роли в балета "Ромео и Жулиета" ще влязат Мартина Префетто и Федерико Мелла. Двамата отбелязват, че интерпретацията на Сабрина Боско е различна и интересна. Мартина не крие вълнението си, че за първи път ще се превъплъти в образа на Жулиета във Варна.

Жулиета е мила и нежна, иска да обича и да бъде обичана. Харесвам я и съм щастлива, че имам възможността да се превъплътя в този красив персонаж.

Федерико Мелла има значителен опит в ролята на Ромео, която е играл на различни сцени в Италия. За него изпълнението във Варна няма да е дебютно, но той отбелязва, че харесва персонажа на Ромео, който е олицетворение на влюбения младеж, готов да се жертва за любимата.

Двамата танцьори разкриват, че за тях трудността в балета "Ромео и Жулиета" не е свързана със стъпките и движенията, а с пресъздаването на трепетите на любовта и страстта, на страха и всички останали чувства, с които е произведението е наситено.

2023 © Варна е

Кои са балетните педагози на Варненската опера

Те са ядрото, благодарение на което Варненският балет жъне аплодисменти на три континента
Кои са балетните педагози на Варненската опера

В навечерието на Световния ден на балета 29 април 2024 г. Варненската опера отбелязва с благодарност балетните педагози, които развиват и надграждат постиженията в балетната трупа на оперния театър. Балетните педагози стоят зад всеки вълшебен танцов спектакъл и несъмнено те са ядрото, благодарение на което Варненският балет жъне аплодисменти на три континента.

Главният балетмайстор СЕРГЕЙ БОБРОВ от безкомпромисната школа на московския Болшой театър е творчески център и двигател на обновената балетна трупа на Варненската опера. Убеден е, че „Има големи и не толкова големи режисьори, затова има и големи и не толкова големи театри. Добър хореограф означава добър театър.“ Работата му като постановчик е подчинена на непрестанния му стремеж варненската трупа да става все по-успешна и все по-добра.

Хореографката СВЕТЛАНА ТОНШЕВА от Воронеж споделя ежедневието си с варненската трупа вече 8 години. Тя смята, че работата с млади артисти води до добър резултат „само ако равиваш способността си да мислиш конструктивно, да анализираш, да правиш изводи, да реализираш стратегия и безкрайно да работиш върху грешките си. Да излъжеш публиката е невъзможно – ако артистите са искрени и излизат на сцената с любов към зрителите в залата, успехът е гарантиран.“

НАТАЛИЯ МАТУС-МАРЧУК и съпругът ѝ АЛЕКСАНДЪР МАТУС-МАРЧУК от Москва работят с варненската трупа от близо 2 години, а преди това в продължение на 20 години са солисти в Руския академичен ансамбъл „Игор Моисеев“, където натрупват огромен опит. Наталия смята, че „е важна чистотата в танца, линията на кордебалета, но е особено важно артистите да разбират емоцията на това, което изпълняват. За нас като педагози е важно и да създадем у младите артисти доверие. Основните качества, за да станеш наистина добър балетист, са физически данни, трудолюбие и амбиция.“ За АЛЕКСАНДЪР МАТУС-МАРЧУК професията е потомствена. „Най-важното е да се репетира много, да се полага много труд. Балетът е тежък, в тази професия е нужна издръжливост. Трябва постоянно да мислиш какво и как танцуваш. Мислещият, разбиращият артист е добър артист“, казва той.

БАХИДЖАН СМАГУЛОВ от Казахстан, медалист от Международния балетен конкурс във Варна, е бил водещ балетен солист на Татарския и Казахския оперен театър. Любимият му балет е „Дон Кихот“, а танцът, който най-много харесва, е бялото адажио от „Лебедово езеро“. „Публиката по света приема много добре Балета на Варненската опера, защото спектаклите ни са на много високо ниво и винаги даваме максимума от себе си. Отличен кордебалет, добра актьорска игра, ярки, интересни солисти. По случай празника пожелавам на всички нас търпение, защото балетът е като раждането на дете – трябва да си търпелив, за да го гледаш как расте и се развива.“

НАТАЛИЯ БОБРОВА идва от Красноярск, за да стане балетна прима на Варненската опера. Като балетен педагог тя се старае да види във всеки артист индивидуалните му силни качества, за да подбере репертоар, който му подхожда. „Руската балетна школа акцентира върху емоциите, а западната школа е по-насочена към техниката. Не е интересно обаче да гледаш само техника, изпълнителят трябва да е артист. На публиката пожелавам, без значение какви спектакли посещава – балет, опера, театър – да обича изкуството, както го обичаме ние.“

МЕГАН РЕЙД, която е част от варненския балет от 5 години, първо като танцьор, а по-късно и като педагог, е родена в Лондон. За нея „сценичното присъствие е от особено значение, защото балетът разказва истории чрез танц“. Убедена е, че за варненската балетна трупа все повече ще се говори по цял свят, а предстоящата премиерна постановка на „Катарина, или Дъщерята на разбойника“ ще се нареди сред най-добрите заглавия на балетната компания.

2024 © Варна е / снимки: Държавна опера - Варна