Мобилно меню

Агенция за закрила на детето обяви конкурс за лого

Всяко дете, на възраст от 11 до 16 години, може да изпрати своето творческо предложение до 30 юни, за лого на Националната телефонна линия за деца
Агенция за закрила на детето обяви конкурс за лого

Петнадесет години след отварянето на Националната телефонна линия за деца 116 111, Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) обяви национален детски конкурс за изработване на лого на линията и чат приложението към нея.

Националната телефонна линия за деца 116 111 е денонощна и предоставя възможност информация и консултация от обучени психолози. При данни за риск за дете,  незабавно се сезират органите за закрила на детето, в чийто обхват се намира то за проучване и предприемане на мерки и действия за защита, като Агенцията проследява предприетите мерки до отпадане на риска за детето. От началото на годината, на тел. 116 111 са приети почти 9500 обаждания.

Участие в конкурса за лого може да вземе всяко дете (само с 1 предложение) на възраст от 11 до 16 години, като авторите имат пълна свобода на действие в изработването на логото, включително дигитална графика, рисунка с пастели и др. Това изискването е съобразено с факта, че именно деца на такава възраст най-често се обаждат на телефонната линия или пишат в чата, обясни пред БНР психологът Георги Иванов, експерт в ДАЗД.

Детските творби може да бъдат изпращани:

  • По Български пощи за сметка на ДАЗД до 30 юни 2024 г.
    Адресът на получателя е: гр. София, 1051, ул. „Триадица” № 2 за ДАЗД
  • По електронна поща: logo116111@sacp.government.bg.

Изпратеното предложение трябва задължително да е придружено с кратка информация, която да съдържа трите имена и възраст на детето, име на родител/лице, полагащо грижи за него, адрес за кореспонденция, телефон за връзка с тях, както и декларация от родителя, че е съгласен детето да участва в конкурса и логото да бъде използвано единствено в кампании/материали на Националната телефонна линия за деца 116 111 и чата към нея.

Победителите в конкурса ще бъдат определени от специална комисия през месец септември. Освен много атрактивни награди за участващите деца, сред които лаптоп, мобилен телефон и др. Спечелилото лого ще бъде отпечатвано на информационните материали на ДАЗД. Всяко дете, на възраст от 11 до 16 години, може да изпрати своето творческо предложение до 30 юни, за лого на Националната телефонна линия за деца. Награждаването ще стане през месец октомври тази година.

2024 © Варна е

България е реализирала най-силния си зимен туристически сезон

Страната ни е сред водещите държави в ЕС по ръст на нощувките за първото тримесечие на 2025 г. , сочат данни на Евростат
България е реализирала най-силния си зимен туристически сезон

Изминалият зимен сезон е бил най-силният за България, съобщават от Министерството на туризма. За периода януари – април 2025 г. общият брой регистрации на туристи в местата за настаняване с 10 и повече легла е над 2 млн., като те са реализирали близо 4,5 млн. нощувки по данни на НСИ. Ръстът на туристите спрямо периода януари – април 2024 г. е с 6,4%, а на нощувките с 4,5%. 

По данни на НСИ, за периода януари – април 2025 г. е отчетен ръст на нощувките с 23,7 % спрямо същия период на 2019 година.

По данни на Евростат ръстът на нощувките за периода януари – март 2025 г. спрямо периода  януари – март 2024 г. е с 3,9 %, което нарежда България сред водещите 10 дестинации по ръст на нощувките спрямо същия период на 2024 година.

Важно значение за оценка развитието на туризма има не само ръстът, но и броят на нощувките, отбелязват експерти. По брой нощувки за първото тримесечие на 2025 г. страната ни изпреварва редица държави в Централна и Източна Европа, развиващи ски туризъм, културен туризъм и други видове туризъм. Данните на Евростат за периода януари – март 2025 г. са следните: България с 3,4 млн. нощувки, Словакия – близо 3,2 млн. нощувки, Сърбия – 2,5 млн. нощувки, Хърватия – близо 2,4 млн. нощувки, Албания - 751 хил. нощувки, Северна Македония – 314 хил. нощувки, Черна гора - 289 хил. нощувки. 

2025 © Варна е / снимка: Министерството на туризма на Република България