Мобилно меню

На рекорден щанд от над 300 кв. м. рекламират България на туристическо изложение в Лондон

World Travel Market е едно от най-големите събития в бранша в световен мащаб и ще се проведе от 6 до 8 ноември
На рекорден щанд от над 300 кв. м. рекламират България на туристическо изложение в Лондон

Министерство на туризма организира представянето на България с национален щанд от 304 кв. м на международното туристическо изложение World Travel Market (WTM), което ще се проведе в периода 6-8 ноември 2023 г. в Лондон, Великобритания, информира TravelNews. Щандът е рекорден за българското участие в британската столица, а събитието е едно от най-големите за сектора в света. На WTM Лондон участват над 5000 представители на бизнеса, а изложението е посещавано от над 51 000 професионалисти от цял свят.

Промотирането на България като целогодишна дестинация е приоритет в рекламните кампании на британския пазар, които ще включват и различни форми като роуд шоу, дигитална реклама и сътрудничество с туроператори, заяви наскоро министърът на туризма Зарица Динкова. Тя подчерта, че страната ни се отличава с разнообразни културни и природни забележителности, които да предизвикат интереса на туристите от Великобритания и могат да бъдат посещавани не само през летния и зимен сезон.

На българския национален щанд ще се представят и рекорден брой представители на туристическия бизнес – 23 туроператори, туристически агенти, хотели и общини.

Най-големият британски туроператор – Jet2Holidays, наскоро обяви, че залага сериозен ръст от 47% на туристите за лято 2024 в България. Това съобщи пред TravelNews управителят на „МТС България“ Иван Грошев, която компания представлява британската у нас. Концернът планира сериозно увеличение на чартърите до Бургас, тъй като най-търсената дестинация за англичаните си остава Слънчев бряг. Туроператорът има амбициозен план за 2024 г. за България с огромен ръст от 47% повече самолетни седалки в чартърите. В цифрово изражение означава над 25 000 нови места и туристи. Програмата ще стартира през май догодина и ще продължи до октомври.

„Ранните записвания за следващия летен сезон тръгнаха много добре и в момента идват много положителни данни“, каза Грошев. Той обясни, че има увеличение от 5-7% на цените на хотелите при договарянето за догодина.

Търговското аташе на България в Лондон Красимир Киряков съобщи пред TravelNews, че по радиостанциите във Великобритания върви голяма рекламна кампания от Jet2Holidays на България. Според Иван Грошев обаче тя не е достатъчна, защото трябва активност и от страна на държавата. Няма никаква национална реклама на България на британския пазар, подчерта той.

Обединеното Кралство е третият най-важен пазар за летния ни туризъм след Румъния и Германия. През 2019 г. са дошли общо над 470 000 британци у нас.

2023 © Варна е

Утвърждават България като дестинация за винен туризъм

По този начин страната ни ще има чуждестранни гости целогодишно, убедени са експерти
Утвърждават България като дестинация за винен туризъм

Развитието на винения туризъм като стратегически продукт, който допълва традиционните силни направления в българския туризъм и може да превърне страната в целогодишна дестинация – това е акцентът от срещата на министъра на туризма Мирослав Боршош с Българската организация за винен туризъм (БОВТ) – първото национално сдружение, което обединява водещи винарни в страната.

"Виненият туризъм е продукт, който има потенциал да утвърди България като целогодишна дестинация. Хората търсят преживявания и са готови да инвестират в тях, а нашите вина впечатляват международните пазари и може да бъдат силен фактор за имиджа на страната. Министерството на туризма ще работи заедно с вас, за да изградим ясна стратегия, която да включва регионите, местните власти и международната реклама", заяви министър Боршош.

В рамките на разговора бяха обсъдени ключови теми за развитието на сектора – дигитализация, изграждане на винени маршрути, както и по-добра координация между винопроизводителите и общините. Министър Боршош подчерта и работата по създаването на национален фонд, който ще представя страната ни през големите международни канали и ще популяризира винения туризъм като част от общата визия за българския туризъм.

Беше обсъдено и домакинството на страната ни на деветото издание на Глобалната конференция за винен туризъм. Инициативата, организирана от Министерството на туризма в партньорство със Световната организация по туризъм към ООН (UN Tourism), ще се проведе в Пловдив от 5 до 7 октомври 2025 г. Форумът ще събере над 150 чуждестранни участници – институции, експерти, университети и медии, и ще даде възможност българските винопроизводители и винени региони да бъдат представени широко на международната сцена.

2025 © Варна е