Мобилно меню

Над 90% от първокласниците във Варна са приети по първо желание

Предстои втори етап на класирането за първи клас
Над 90% от първокласниците във Варна са приети по първо желание

 

91% или 2607 първокласници са приети по първо желание при класирането в общинските училища за предстоящата учебна 2023-2024 година във Варна.

6% (169 деца) влизат по второ желание, а 3% (97 деца) са приети по трето и следващо желание. Днес приключи първият етап от приема. От подадените 3021 заявления за 3179 свободни места, са класирани 2873 деца, включително и 60 близнаци.

Въпреки че през тази година са подадени 234 заявления повече в сравнение с миналата година, след първо класиране остават незаети 306 места, съобщиха от дирекция „Образование и младежки дейности“.

Родителите трябва да потвърдят приема на място в съответното училище, като датите за записване са от 1-ви до 6-ти юни в работното време на училищата. Некласирани остават 7% или 208 от подадените заявления, от тях с адрес в района на училището са 64 деца, като 56 от тях са с по-малко от 1 година уседналост на адреса в прилежащия на училището район. В останалите 144 некласирани заявления са посочени училища, за които бъдещите първокласници кандидатстват без адресна регистрация в прилежащия район за съответното училище, уточняват от ресорната дирекция.

Предстои втори етап на класирането за първокласници. В електронната платформа за прием www.school.uslugi.iо ще бъдат обявени и свободните места, подаването на заявления започва на 8 юни 2023 година. Родителите могат да кандидатстват само за училища, за които има обявени свободни места. В случай, че имат необходимост от техническо съдействие за работа с платформата, могат да посетят на място училището, което желаят, и да подадат заявление като първо желание.

Повече информация може да се получи от служител от отдел "Образование" на тел. 052/ 820 267.

 

2023 © Варна е / снимка: Пресцентър Община Варна

Нужен е балансиран и устойчив подход в образователната политика в туризма

Около концепцията се обединиха двамата ресорни министри
Нужен е балансиран и устойчив подход в образователната политика в туризма

Министърът на туризма Мирослав Боршош инициира среща между министъра на образованието и науката Красимир Вълчев и представители на Асоциацията на професионалните гимназии по туризъм, на която беше обсъдена предложената концепция за промяна на учебните планове в гимназиалния етап, засягаща и професионалните училища по туризъм. Двамата министри отбелязаха, че започналият диалог ще продължи в партньорство с бизнеса и образователните институции, за да се намерят най-подходящите решения за бъдещето. Според тях развитието на туризма изисква добре подготвени кадри, а това може да бъде постигнато чрез балансиран и устойчив подход в образователната политика.

"Искам да подчертая ясно – няма да има промяна в броя на часовете по професионална подготовка за тази учебна година. Учебните планове остават в сегашния си вид, а предложените изменения са само на концептуален етап и се отнасят, най-рано, за учебната 2026–2027 г. Най-важното е да намерим балансиран подход, който да съчетае професионалната подготовка с общообразователното обучение и да гарантира добра реализация на младите хора", заяви министър Боршош.

Министър Вълчев поясни, че публикуваните материали са за предварително обсъждане и не представляват окончателен вариант или проект на нормативен документ. Той допълни, че Министерството на образованието и науката заедно с училищата ще търсят баланс на професионалната подготовка и общообразователното обучение, така че да се постигне баланс между широкия спектър от компетентности и изискванията на пазара на труда. Подчертано бе, че практическата подготовка не се предвижда да се намалява.

От Асоциацията на професионалните гимназии по туризъм изразиха своите притеснения, че евентуално намаляване на часовете в професионалните профили би ощетило подготовката на учениците и подчертаха значението на специализираната насоченост за качеството на кадрите в туризма. Те заявиха своята готовност да участват в експертен разговор за търсене на балансирано решение, което да даде перспектива на гимназиите им и конкурентоспособност.

2025 © Варна е