Мобилно меню

Над 90% от първокласниците във Варна са приети по първо желание

Предстои втори етап на класирането за първи клас
Над 90% от първокласниците във Варна са приети по първо желание

 

91% или 2607 първокласници са приети по първо желание при класирането в общинските училища за предстоящата учебна 2023-2024 година във Варна.

6% (169 деца) влизат по второ желание, а 3% (97 деца) са приети по трето и следващо желание. Днес приключи първият етап от приема. От подадените 3021 заявления за 3179 свободни места, са класирани 2873 деца, включително и 60 близнаци.

Въпреки че през тази година са подадени 234 заявления повече в сравнение с миналата година, след първо класиране остават незаети 306 места, съобщиха от дирекция „Образование и младежки дейности“.

Родителите трябва да потвърдят приема на място в съответното училище, като датите за записване са от 1-ви до 6-ти юни в работното време на училищата. Некласирани остават 7% или 208 от подадените заявления, от тях с адрес в района на училището са 64 деца, като 56 от тях са с по-малко от 1 година уседналост на адреса в прилежащия на училището район. В останалите 144 некласирани заявления са посочени училища, за които бъдещите първокласници кандидатстват без адресна регистрация в прилежащия район за съответното училище, уточняват от ресорната дирекция.

Предстои втори етап на класирането за първокласници. В електронната платформа за прием www.school.uslugi.iо ще бъдат обявени и свободните места, подаването на заявления започва на 8 юни 2023 година. Родителите могат да кандидатстват само за училища, за които има обявени свободни места. В случай, че имат необходимост от техническо съдействие за работа с платформата, могат да посетят на място училището, което желаят, и да подадат заявление като първо желание.

Повече информация може да се получи от служител от отдел "Образование" на тел. 052/ 820 267.

 

2023 © Варна е / снимка: Пресцентър Община Варна

С “Анкети за учене” учителите ще следят за индивидуалните нужди и интереси на учениците

Софтуерът е разработен специално за платформата и е с безплатен достъп
С “Анкети за учене” учителите ще следят за индивидуалните нужди и интереси на учениците

В съвременния свят все повече се говори за персонализирано обучение и за нуждата училищното образование да познава по-добре индивидуалните нужди и интереси на учениците. 

Платформата "Анкети за учене" е първият инструмент в България, позволяващ на учителите да провеждат с учениците си анкети, да проследяват напредъка на възпитаниците си и да сравняват уменията им с уменията на връстниците им от цялата страна.

Тя помага на учителите да открият реалните нужди на учениците си и да работят целенасочено за развитието на уменията им.

“Основната цел на платформата е да даде възможност на учителите да развиват различни умения на учениците си, базирайки се на данни за текущото ниво на развитие. Уменията за учене и емоционалната интелигентност са ключови компетентности на 21. век и е важно учителите да работят целенасочено с учениците си за тяхното подобряване” - споделя Мариян Ранков, ръководител на програма “Учим заедно” на Фондация “Заедно в час”, в рамките на която е създадена платформата. 

Освен за развитие на уменията на учениците платформата е ценен инструмент за анализ на преподавателските умения на учителите. Чрез анкетата “7 сили на учителя” преподавателите могат да събират два пъти в година обратна връзка за своята работа и да анализират 7 показателя за добра учителска практика. 

Платформата е създадена по програма „Учим заедно” на Фондация „Заедно в час” и реализирана с финансовата подкрепа на Фондация „Америка за България“. Партньори в реализирането на проекта са Институт за изследвания в образованието, студио Appolica и образователният сайт prepodavame.bg. 

2024 © Варна е