Мобилно меню

Наказаха машинист и помощника му - нарушили правилата за движение на влаковете

Действията им довели до закъснение на 6 влака 
Наказаха машинист и помощника му - нарушили правилата за движение на влаковете

Локомотивният персонал на пътнически влак 8601, с направление София-Бургас, е допуснал нарушение на установените правила за движение на влаковете, като е създал опасност от инцидент. При влизане на композицията на втори коловоз в гара Караджалово, локомотивният машинист не е спрял пред затворения изходен сигнал, подминал го е и в резултат на което е срязана стрелка. В същото време от срещуположната страна на трети коловоз преминава пътнически влак 10260, като двата влака се разминават на минимално разстояние един от друг. 

Описаната ситуация се случила на 19 октомври и при нея няма пострадали пътници и нанесени щети на подвижния железопътен състав. Закъснели са шест влака с общо закъснение от 357 минути, информират от БДЖ.  

На машиниста и помощник-машиниста са наложени дисциплинарни наказания за нарушението. Те са отстранени от извършване на дейност по управление на подвижен железопътен състав, съобщават още от БДЖ.

2023 © Варна е
Още по темата: Влак Машинист БДЖ
Още по темата: Влак Машинист БДЖ

Емил Радев: Черноморският регион е уязвим

Варненският евродепутат акцентира върху тревожната тенденция с увеличаващите се смущения в глобалната навигационна система и необходимостта от спешни мерки в ЕС
Емил Радев: Черноморският регион е уязвим

Смущенията в глобалната навигационна система се увеличиха лавинообразно след началото на войната в Украйна и Черноморският регион е особено уязвим. Това заяви евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП Емил Радев по време на дебатите в Европейския парламент относно новите заплахи за въздушния и морския транспорт и необходимостта от спешни мерки в ЕС.

"Част от руските системи за смущаване и нарушаване на сигналите като "Оптима–2.2", "Поле–21", "Мурманск–БН" са разположени на полуостров Крим", посочи Радев, подчертавайки рисковете за региона. Той цитира данни за България, които ясно показват тревожната тенденция. "От един през 2021 г., случаите са се увеличили до 183 през 2022 г., 199 през 2023 г., 312 през 2024 г., а до септември тази година са 128. В тази статистика попада и случаят с полета на председателя на Европейската комисия на 31 август", отбеляза българският евродепутат.

"Да, самолетите и корабите могат да се справят и без сателити. Но заплахите растат, а Европа не може да си позволи да бъде парализирана при атака", добави Емил Радев, като повдигна въпроса за готовността на ЕС да се защити при хибридни нападения.

При изказването си от трибуната на ЕП евродепутатът изтъкна три неотложни задачи пред държавите членки – "да гарантираме безопасността на гражданите, да защитим инфраструктурата и да укрепим стратегическата автономност на ЕС."

В рамките на дебатите Андрюс Кубилюс, еврокомисар с ресор "Отбрана и космическо пространство", започна изказването си с благодарност към пилотите, които въпреки заглушаването на сателитната система за навигация са приземили безопасно самолета при полета на председателя на ЕК Урсула фон дер Лайен за България. 40% от гражданските полети се извършват в зони, където има заглушавания, коментира Кубилюс. Той информира, че от юли европейската система "Галилео" разполага с нови възможности и осигурява защита от спуфинг атаки, която след 2027 г. ще бъде още по-усъвършенствана. Наред с устойчивостта на инфраструктурата, еврокомисарят изтъкна и ролята на криптираните навигационни сигнали. Предстои оборудване на сателитите с нови средства за наблюдение на радиочестотния спектър. Предвиждат се съвместни мерки с държавите членки за укрепване на гражданската и военната сигурност и развитие на националните наземни способности. Еврокомисарят обяви, че ЕК вече подготвя план за действие за авиацията и за създаването на експертна група, която заедно с държавите членки и Агенцията за морска безопасност да се бори с намесата по море.

2025 © Варна е / снимки: Пресцентър Емил Радев