Мобилно меню

Около 8 млн. лв. ще струва новата билетна система за градския транспорт във Варна

Одитът на системата показал, че старите валидатори са неприложими към новите технологични решения за покупка на превозен документ и са морално остарели
Около 8 млн. лв. ще струва новата билетна система за градския транспорт във Варна

Варненци ще получат най-съвременната билетна система с предплатени карти и всякакви способи за плащане – заплащане с дебитни и кредитни карти, QR-кодове, използвани най-често от туристите и гостите на града, мобилно приложение, абонаментни карти и други, увери заместник-кметът Христо Рафаилов

Община Варна има готовност да обяви обществената поръчка за билетната система за градския транспорт. Процедурите по предварителна проверка, одитиране, пазарни консултации и изработване на документацията със съответната техническата спецификация са преминали успешно. До дни поръчката ще бъде обявена в електронната Централизирана автоматизирана информационна система (ЦАИС). Това съобщи в интервю за Радио Варна ресорният заместник-кмет Христо Рафаилов.

Обществената поръчка е за 36 месеца и е с прогнозна стойност до 8 млн. лв., от които 6 млн. лв. за доставка, монтаж и оборудване и 2 млн. лв. за поддръжка, като спечелилата компания ще поддържа и гаранцията на системата през целия период, обясни Рафаилов.

Той поясни, че одитът на системата показва, че старите валидатори са неприложими към новите технологични решения за покупка на превозен документ и са морално остарели.

Относно твърденията, че билетната система не работи, Рафаилов обясни, че приходите, реализирани от продажба на билети през 2023 година, са същите като през 2024 година. Той каза още, че досегашните разходи за поддръжка от външна фирма са преустановени и ОП ТАСРУД със собствени средства поддържат системата в същото състояние, въпреки зачестилите вандалски прояви.

Одитите на „Градски транспорт“ са разделени на два етапа и вече имаме констатациите. Какво по-логично от това собственикът на капитала, в случая Община Варна, да поиска да знае за какво са харчени парите на варненци. Това попита Рафаилов във връзка с обявената позиция на дружеството, че кметът не може да иска щатното разписание и информация за заплатите. Желанието на Община Варна е да се предприемат необходимите оздравителни действия и търговското дружество да работи ефективно, категоричен бе Рафаилов. Той напомни, че по искане на кмета Благомир Коцев са проведени срещи с работниците и синдикатите, на които са изказани опасения относно това, накъде се води дружеството. Във всичките си действия и разговори ние искаме добри условия на труд за хората, прозрачност и целево разходване на средствата в търговското дружество, обясни Рафаилов.

2024 © Варна е

Хотелиери настояват за повече автобуси до курортите през лятото

Удължаване на графика на линия 409 или линии 209Б (бърз), 109 и 9 ще е от полза, както за туристите, така и за персонала, който работи на смени
Хотелиери настояват за повече автобуси до курортите през лятото

Възможността за изменение в маршрутните разписания на линиите, които обслужват курортните комплекси край Варна ще бъде разгледана от Общинската администрация, съвместно с представители на Общинския съвет, Общинското предприятие ТАСРУД и "Градски транспорт" ЕАД, по настояване на хотелиерите. Това стана ясно по време на среща с представителите на туристическия бранш в Община Варна. .

До дни хотелиерите ще изготвят писмено искане за удължаване на графика на линия 409 или линии 209Б (бърз), 109 и 9. По думите им това се налага от една страна от нуждите на персонала, който работи на смени, а от друга – от невъзможността на туристите да пътуват от и до центъра на града в часовете след полунощ. Комисията ще разгледа всички аргументирани предложения и ще излезе със становище кои от тях са законосъобразни, целесъобразни и възможни за изпълнение, предвид на недостига на превозни средства и шофьори в дружеството.

Директорът на ОП ТАСРУД Георги Киряков увери, че от 1 май ще бъде пусната линия 209Б, която обслужва маршрут от кв. "Владислав Варненчик" до КК "Златни пясъци". Обсъдена е и възможността линията да остане целогодишна. Към настоящия момент е увеличен броят на колите по линия 31A от ЖП гара до кв. "Виница", която обслужва и КК "Св. Св. Константин и Елена".

Сериозни маршрутни промени не са възможни в краткосрочен план, защото дружеството работи по утвърдена транспортна схема. Временни изменения се правят във връзка с празници, ремонтни дейности и извънредни ситуации, обясни директорът на "Градски транспорт" ЕАД Николай Антонов. Заместник кметът Христо Рафаилов допълни, че в бюджета за 2025 г. администрацията е заложила средства, с които да започне процедура по изменение на действащата транспортна схема на Община Варна. Тя е в сила от 2000 г. и не отчита промяната и нарастването на нуждите от обществен транспорт, коментира Рафаилов.   

Той съобщи още, че процедурата за въвеждане на нова билетна система е към финала си, като се очаква тя да заработи още преди края на туристическия сезон. В момента тече международна сертификация за използването на банкови карти, като системата ще позволява закупуване на превозен документ с разнообразни платежни средства чрез дигитални банкови карти, приложения, QR-кодове и др., обясни Рафаилов.

Заместник кметът Снежана Апостолова увери, че вече има подписан договор за поддръжка и ремонт на автобусните спирки, като приоритетно ще бъдат възложени най-неугледните и тези в централната част на града, а веднага след приключването на ремонта на пътя за комплексите, ще бъдат възстановени спиркозаслоните и в този участък.  

2025 © Варна е