Мобилно меню

Половината от туристите търсят слънце, море и пясък

Останалите 50% от клиентите се насочват към други форми туризъм - културен, СПА, бизнес и др.
Половината от туристите търсят слънце, море и пясък

Над 50% от потребителите в туризма търсят слънце, море и пясък. Това показва проучване на Университета за национално и световно стопанство (УНСС), което обяви проф. Мариана Янева, ръководител на катедра "Икономика на туризма", по време на дискусионен форум "Туроператорите и бранд България. Район Южно Черноморие - слънчевото здраве" в "Парадисо Дриймс хотел" в Несебър.

Останалите 50% от клиентите се насочват към другите форми туризъм - културен, СПА, бизнес и др., каза Янева.

"Ако не говорим за един нов бранд България с няколко подбранда, няма как да постигнем по-високо ниво на развитие на българския туризъм" коментира тя. Според нея е много важно да се насочим към бизнес туризма, който носи по-големи приходи за хотелиерите и създава много имидж за дестинацията. Освен това е необходимостта да се ребрандира имиджът на дестинация България в посока гостоприемство в четири сезона. Ако не се говори за един нов бранд България, няма как да се постигне по-високо ниво на развитие на българския туризъм и привличане на по-висок клас туристи, в четири сезона, посочи проф. Мариана Янева.

Слънчев бряг е най-големият ни и популярен курорт, който привлича най-много туристи и инвеститори. Той е самостоятелен подбранд на дестинация България, смята Янева.

Проф. Димитър Димитров, ректор на УНСС, който също откри форума, обяви, че университетът е тясно свързан и работи с бизнеса. Катедрата "Икономика в туризма" е с много добър опит в тази сфера. Правим стажове на студенти и имаме споразумения с доста асоциации в туризма, подчерта той.

Проф. Мариана Янева коментира пред TravelNews, че трябва да привличаме кадри от трети страни, които да учат и да работят в България. Става въпрос за млади хора от Азия. "Има желание да идват да учат туризъм у нас и да работят в страната, но срещаме спънки по отношение на приравняването на дипломите им", каза Янева. По такъв начин може да се работи за привличането на кадри в бранша.

Доц. Ася Панджерова от УНСС, която е и управляващ директор на мениджмънт компанията Paradiso Dreams, обяви, че се стремят да работят целогодишно. Те управляват "Апартхотел Лъки Банско" и го превръщат в целогодишна дестинация. "Хотелът се утвърди с добър продукт, храна и обслужване", подчерта тя. Според нея Банско вече е целогодишна дестинация. Компанията управлява от тази година и хотел Paradiso Dreams в Несебър.

Димитър Кръстев, докторант в УНСС и управляващ директор на Paradiso Dreams, допълни, че сезонът по Българското Черноморие е изключително скъсен. Реално се пълнят хотелите само през юли и август. Целта ни е да разширим сезона и да започнем да предлагаме различни услуги, за да може хотелът в Несебър да работи целогодишно и да развиваме бизнес туризма, посочи Димитър Кръстев.

2024 © Варна е / източник: TravelNews

Представят дестинация Варна на три международни изложения до края на ноември

Форумите са в Германия, Румъния и Полша
Представят дестинация Варна на три международни изложения до края на ноември

Възможностите за туризъм във Варна и региона ще бъдат промотирани по време на три международни туристически изложения в края на ноември, съобщават от Общината. Форумите ще са в Германия, Румъния и Полша, които са в топ 5 на емитивните пазари за 2024 г. и заедно формират над  60% от входящия чуждестранен туристопоток.

Представители на Община Варна ще участват в изложението Touristik & Caravaning в Лайпциг, което е най-голямото туристическо изложение в източните германски провинции. Форумът се провежда от 20 до 24 ноември 2024 г. Над 450 фирми -изложители от секторите туризъм, караванинг, кулинария, представят ваканционни тенденции на около 60 000 квадратни метра изложбена площ. Тази година посетителите се очакват да надминат 80 000. За пет дни любителите на пътуванията ще имат възможност да разгледат цялото ваканционно портфолио и да направят своя избор. Борсата съвпада с началото на записванията за следващия летен сезон. Представят се новите каталози на туроператорите с предложения за 2025 година. Записванията на място са с допълнителни отстъпки, посочват експерти от ресорната дирекция. 

Варна се представя като туристическа дестинация и в есенното издание на туристическото изложение TTR Букурещ 2024, което ще се проведе от 21 до 24 ноември 2024 г. в румънската столица. Общината се представя на националния щанд на България, организиран от Министерството на туризма. Варна и регионът са добре познати на румънската публика и основен фокус на участието са възможностите за ваканция през четирите сезона, уикенд и спа, коледни и новогодишни пакети.

Представители на Общината участват и в международното изложение International Travel & Tourism Fair, което е едно от най-значимите събития, свързани с туристическата индустрия в Полша, както с бизнес, така и с туристическа насоченост. Форумът се провежда от 21 до 23 ноември във Варшава, в емблематичния Дворец на културата и науката, а България е официален партньор. Представянето има за цел да повиши и затвърди интереса към морската ни столица и да популяризира града и курортните комплексите в близост до него като целогодишна дестинация.

Дирекция "Туризъм" към община Варна очаква засилен интерес и множество посетители на туристическите борси. 

2024 © Варна е