Мобилно меню

Първата приложна академия за учители вече работи в България

В онлайн обучения и семинари през миналата година са се включили и учители от Варна
Първата приложна академия за учители вече работи в България
622

В България стартира първата изцяло приложна академия за образование, която е насочена към учители и има за цел да ги подпомогне в придобиването на актуални знания, които да приложат в своята практика. „Синдео“ стартира своята дейност през 2023 г. и само за няколко месеца през специализираните курсове преминаха 500 учители, а участие в техните семинари взеха 5 300 човека.  

Обученията се провеждат онлайн и са лесно достъпни за всички учители в страната. До момента в курсовете и семинарите се включиха учители от София, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Шумен, Велико Търново, Русе, Пазарджик, Видин, Габрово, Смолян, Силистра, Дулово, Плевен, Козлодуй, Копривщица, Ботевград, Ахелой, Аксаково, Попово, Долни Дъбник, Две могили, Летница, Крумовград, Девня, Дупница, Добрич, Долна Оряховица, Гоце Делчев, Павликени, Априлци, Земен, Червен бряг, Кнежа, Хисаря, Петърница, Мартен, Ягодина, Нова махала, Черноочене, Ракево, Синдел, Лехчево, Ново село, Гавраилово, Горно Краище, Елин Пелин, Дреновец, Генерал Тошево, Лудогорци, Чернолик, Енина и други.

Програмите са структурирани така, че в тях да се включват както настоящи учители, така и хора, които искат да се развиват в професията в бъдеще. В рамките на обученията, водени от опитни лектори в областта на образованието и обученията се провеждат практически сесии и дискусии, което насърчава взаимното учене и обогатява образователния опит на участниците. Всички активности са ориентирани към приложните аспекти на образованието и целят да предоставят на участниците необходимите умения и инструменти, които могат да приложат незабавно в своите учебни практики.

„Идеята за създаването на „Синдео“ се появи в резултат на разговорите ни с различни представители на образованието, както и от нашия личен опит. Българските учители имат нужда от подкрепа, свързана с обучение за това как да прилагат нови технологии, практики и подходи, така че да ангажират вниманието на своите ученици.  Обученията, които разработваме помагат на учителите да приложат всички добри практики за ефективно обучение веднага и да дадат повече практическа стойност на образователния процес“, споделят основателите на „Синдео“ - д-р Теодора Димитрова и Ангел Георгиев.

Приложна академия за образование „Синдео“ обединява всички необходими умения за качествено и ефективно преподаване, при които акцентът е върху приложните аспекти на знанието и неговото прилагане в практически ситуации. Предлаганите обучения са акредитирани и предоставят образователни кредити, които могат да бъдат използвани за поддържане и развитие на професионалната квалификация на учителите.

През тази година Приложна академия за образование „Синдео“ стартира работа по разработване на цялостна програма за млади учители, които искат да се развиват в сферата на образованието.

Ето кои са основателите на „Синдео“

Теодора Димитрова е доктор по социално-икономическа география, учител по география и биология. Магистър по “Културна и политическа география” и “Образователен мениджмънт”. Притежава Първа квалификационна степен. Автор е на учебни пособия и научни статии. Участва в някои значими за обществото ни проекти като „Европейска политика по изменение на климата – за въвеждане на климатични действия в образователната програма на българските училища“. В професионално отношение Теодора постига успехи още през първата си година като учител като бива номинирана за „Учител будител“. През 2016 г. е отличена с награда по случай 24 май. През 2023г. е обявена за една от десетте най-изявени млади личности на България. Квалифицирана е по редица курсове, свързани с наука и образование. Има изключително богат опит като лектор в редица културно-образователни мероприятия. Тя силно вярва в максимата, че планетата ни се озарява от Слънцето, а човек от знанието.

Ангел Георгиев е образователен иноватор с над 15 години опит като технически обучител и продуктов презентатор. Провеждал е обучения в Европа, САЩ и Близкия Изток. През последните 6 години е част от образованието по Софтуерно инженерство у нас. Той е един от основателите на Знам.бе и Приложна академия за образование „Синдео“. Ангел е от хората, които изграждат СофтУни през годините, а в момента създава новите програми на професионалните направления в Software University, SoftUni Digital, SoftUni Creative. Ангел преподава ИТ и дизайн на процеси в Увекинд. Бил е гост преподавател в десетки училища в България. Водил е различни акредитирани обучения за учители. Част е от координационния екип на програмата “Обучение за ИТ Кариера” за създаване на учебни материали и организация на обучение в София-град.

2024 © Варна е / снимка: „Синдео“

Нужен е балансиран и устойчив подход в образователната политика в туризма

Около концепцията се обединиха двамата ресорни министри
Нужен е балансиран и устойчив подход в образователната политика в туризма

Министърът на туризма Мирослав Боршош инициира среща между министъра на образованието и науката Красимир Вълчев и представители на Асоциацията на професионалните гимназии по туризъм, на която беше обсъдена предложената концепция за промяна на учебните планове в гимназиалния етап, засягаща и професионалните училища по туризъм. Двамата министри отбелязаха, че започналият диалог ще продължи в партньорство с бизнеса и образователните институции, за да се намерят най-подходящите решения за бъдещето. Според тях развитието на туризма изисква добре подготвени кадри, а това може да бъде постигнато чрез балансиран и устойчив подход в образователната политика.

"Искам да подчертая ясно – няма да има промяна в броя на часовете по професионална подготовка за тази учебна година. Учебните планове остават в сегашния си вид, а предложените изменения са само на концептуален етап и се отнасят, най-рано, за учебната 2026–2027 г. Най-важното е да намерим балансиран подход, който да съчетае професионалната подготовка с общообразователното обучение и да гарантира добра реализация на младите хора", заяви министър Боршош.

Министър Вълчев поясни, че публикуваните материали са за предварително обсъждане и не представляват окончателен вариант или проект на нормативен документ. Той допълни, че Министерството на образованието и науката заедно с училищата ще търсят баланс на професионалната подготовка и общообразователното обучение, така че да се постигне баланс между широкия спектър от компетентности и изискванията на пазара на труда. Подчертано бе, че практическата подготовка не се предвижда да се намалява.

От Асоциацията на професионалните гимназии по туризъм изразиха своите притеснения, че евентуално намаляване на часовете в професионалните профили би ощетило подготовката на учениците и подчертаха значението на специализираната насоченост за качеството на кадрите в туризма. Те заявиха своята готовност да участват в експертен разговор за търсене на балансирано решение, което да даде перспектива на гимназиите им и конкурентоспособност.

2025 © Варна е