Мобилно меню

Първите британски туристи за новия зимен сезон пристигнаха в курортите ни навръх Коледа

Те ще посрещнат и Нова година у нас, Великобритания е третият по важност пазар за България като туристическа дестинация
Първите британски туристи за новия зимен сезон пристигнаха в курортите ни навръх Коледа
592

Първите чартъри с британски туристи за ски туризъм пристигнаха навръх Коледа, на 26 декември 2022 г., съобщава TravelNews, като се позовава на информация на изпълнителния директор на туроператора Balkan Holidays UK Александър Стоянов. Чуждестранните гости са настанени в Банско и Боровец, като ще посрещат и Нова година у нас. Полети са осъществени от Лондон, Манчестър, Нюкасъл, Бирмингам, Бристол, Ийст Мидландс и др. Чартърната програма ще продължи до края на март 2023 г. Стоянов се надява да навали сняг в зимните курорти, за да няма откази от резервации.

„На база на миналия сезон, който беше феноменален, сега имаме почти 15% повече записвания“, каза Александър Стоянов. Великобритания е най-големият пазар за зимните ни курорти Банско, Боровец и Пампорово. "Надяваме се високата инфлация, очакваната световна рецесия, нова Ковид вълна и войната в Украйна да бъдат овладяни, защото в противен случай ще се отразят на зимния сезон", каза той. Според него от тези фактори ще зависят пътуванията през зимния сезон.

Другият голям туроператор - Crystal Ski Holidays (част от TUI UK), също стартира програмите си до България. Ръстове отчитат още от Iski Holidays, SNO ski holidays, Loveholidays и Penguin travel. По-малките туристически компании правят пакети с полети по редовните линии на Ryanair, Wizz Air, EasyJet, British Airways, „България Еър“ и Jet2.

Министерството на туризма планира да организира в началото на следващата година роуд шоу във Великобритания, с което ще рекламира българския туризъм. Роуд шоуто ще се проведе в най-големите британски градове, като вероятно ще бъде през февруари. Срещите ще бъдат между бизнеса от двете страни. На тях ще бъде презентирана България още пред британски журналисти и инфлуенсъри.

Александър Стоянов обясни, че през януари и февруари трябва да бъде направена мощна реклама на летния сезон във Великобритания. Тогава е най-сериозният период за ранни записвания на британците за лятото. "След Нова година започват да мислят за пътуванията си през лятото", подчерта той.

Стоянов съобщи още, че са започнали записванията за България за летния сезон през 2023 г. Първоначалните индикации според него са добри на британския пазар, който може да се възстанови изцяло догодина и дори да реализира ръст. Balkan Holidays UK води най-много туристи от Великобритания у нас. Другите два големи туроператора TUI UK и Jet2Holidays също обявиха добри прогнози за летния сезон.

Обединеното Кралство е и третият най-важен пазар за летния туризъм след Румъния и Германия. През 2019 г. са дошли общо над 470 000 британци у нас.

2022 © Варна е / Източник: Travelnews.bg, снимка: Pixabay
Още по темата: Англия Туризъм
Още по темата: Англия Туризъм

България трябва да постави фокус върху непопулярни туристически дестинации

Страната ни трябва да разнообрази туристическата си оферта като покаже скритите си съкровища, отбеляза министър Мирослав Боршош, който се включи в дискусия за нова устойчива стратегия за европейския туризъм
България трябва да постави фокус върху непопулярни туристически дестинации

България остава фокусирана върху стратегическото, приобщаващо и регионално балансирано развитие изтъкна министърът на туризма Мирослав Боршош, който се включи в дискусия за нова устойчива стратегия за европейския туризъм. Той настоя за отделен бюджет за развитие на сектора в ЕС, по време на неформалната среща на министрите на туризма, която се проведе в периода 23-24 юни 2025 г. във Варшава, Полша.

Боршош поясни, че България подкрепя изработването на нова, практична и перспективна стратегия за устойчив туризъм на ЕС.

Министърът подчерта, че тя следва да отчита взаимозависимостта на туризма с други сектори – като транспорт, селско стопанство, строителство, здравеопазване и търговия.

"Изказваме благодарност към полското председателство за поставянето на бъдещето на устойчивия туризъм в Европа в центъра на общия ни диалог," заяви министърът и подчерта, че приложението на тази  стратегия следва да бъде съпроводено от целево финансово обезпечаване, за да се гарантира реалното ѝ изпълнение,

насърчаването на зелени инвестиции и развитието на по-слабо познати дестинации.

Специален фокус трябва да се постави върху подкрепа на малките и средни предприятия, които често срещат ресурсни ограничения за внедряването на иновации и екологични решения.

По време на срещата министър Мирослав Боршош очерта и виждането на страната ни за ключовите приоритети, които са фундаментални при изготвянето на тази стратегия. Сред тях е ускоряването на зеления преход чрез насърчаване на практики, които минимизират отрицателното въздействие върху околната среда и допринасят за възстановяването на природните ресурси.

Наблягането на дигиталната трансформация на туризма също е ключов приоритет с фокус върху внедряването на цифрови технологии, които подобряват ефективността, достъпността и туристическото преживяване, без да изместват човешкия фактор.

Друг ключов приоритет е укрепването на социалната устойчивост и териториалното сближаване, за да се гарантира, че развитието на туризма ще допринесе за благосъстоянието на местните общности, за създаването на качествени работни места и намаляване на регионалните неравенства.

В своето изказване министърът на туризма призова за разширяване на статистическите източници чрез използване на онлайн съдържание, мобилни данни, екологични и финансови показатели. Въвеждането на обща европейска методология и интегрирането на информацията от тях в Европейското пространство за данни  са от съществено значение за сравнимостта и прозрачността на анализите в туризма.

По време на втората панелна сесия на срещата беше обърнато специално внимание на необходимостта от преодоляване на дисбаланса в развитието на туризма. В тази връзка министър Мирослав Боршош определи дискусията като навременна относно едно от най-належащите предизвикателства в сектора, а именно небалансираното развитие. Подобно на много държави членки, България е изправена пред две паралелни реалности:

концентриран туристопоток в популярни дестинации и недоразвит потенциал на други.

Справянето с този дисбаланс е от съществено значение за екологичната, социалната и културната устойчивост, подчерта още министърът.

Страната ни ще продължи да инвестира в интегрирани маркетингови комуникации и дигитален storytelling, за да покаже скритите съкровища на България и да разнообрази туристическата си оферта. В основата на този подход стои принципа на ангажирането на общността. Министерството работи в тясно сътрудничество с общините и местната власт, за да съгласува развитието на туризма с местните приоритети.

В позицията на българската страна, изложена от министър Мирослав Боршош по време на срещата, беше подчертана

необходимостта от общоевропейски подход за промотиране на дестинациите в близост до конфликта в Украйна като сигурни, надеждни и гостоприемни.

Министърът поясни още, че неравномерното развитие и предизвикателствата пред сигурността не са пречки, а възможности – за преосмисляне, укрепване на устойчивостта и обединяване на усилията за по-балансиран и отговорен туризъм в Европа.

В заключение министър Мирослав Боршош се обърна към своите европейски колеги с думите: "Тази среща е повече от дискусия – тя е подновен ангажимент за партньорство, координация и трансформация. Заедно предстои да очертаем стратегия в сектор туризъм, която подкрепя нашите общности, зачита околната среда и подготвя нашите икономики за предизвикателствата на утрешния ден."

2025 © Варна е / снимки: Фейсбук