Мобилно меню

С уеб базирана платформа разнообразяват занятията във факултета по фармация на МУ-Варна

Целта на инициативата е да изгради у студентите навици за употреба на приложен софтуер, който да игнорира субективния елемент при получаване на знания
С уеб базирана платформа разнообразяват занятията във факултета по фармация на МУ-Варна
984

Специална уеб базирана платформа за обучение е разработена за образователни цели във факултета по фармация към Медицинския университет във Варна. Инициативата цели да постави акцент върху използването на дигитални решения от студентите, като целта е занятията да станат по-интересни и иновативни, а навикът за използването на приложен софтуер да игнорира субективния елемент при получаването на знания. Дигиталната образователна концепция е разработена по идея на преподавателите по дисциплината “История на фармацията“ доц. Анна Тодорова и доц. Евгени Григоров, съвместно с Уолоу интернешънъл ЕООД и с подкрепата на МУ-Варна.

Инициаторите се съсредоточават върху възможността за получаване на практически знания чрез съвместни дейности с Музея по история на медицината във Варна, който е уникален за България. Една от традиционните дейности, предвидени в партньорството, е посещение на първокурсници в Музея. При първото си гостуване, студентите научиха интересни факти относно ценни експонати, свързани с историята на медицината и фармацията. След посещението си в Музея, студентите отговориха на тематични въпроси в дигиталната платформа.

2023 © Варна е / снимки: Музей по история на медицината

Нужен е балансиран и устойчив подход в образователната политика в туризма

Около концепцията се обединиха двамата ресорни министри
Нужен е балансиран и устойчив подход в образователната политика в туризма

Министърът на туризма Мирослав Боршош инициира среща между министъра на образованието и науката Красимир Вълчев и представители на Асоциацията на професионалните гимназии по туризъм, на която беше обсъдена предложената концепция за промяна на учебните планове в гимназиалния етап, засягаща и професионалните училища по туризъм. Двамата министри отбелязаха, че започналият диалог ще продължи в партньорство с бизнеса и образователните институции, за да се намерят най-подходящите решения за бъдещето. Според тях развитието на туризма изисква добре подготвени кадри, а това може да бъде постигнато чрез балансиран и устойчив подход в образователната политика.

"Искам да подчертая ясно – няма да има промяна в броя на часовете по професионална подготовка за тази учебна година. Учебните планове остават в сегашния си вид, а предложените изменения са само на концептуален етап и се отнасят, най-рано, за учебната 2026–2027 г. Най-важното е да намерим балансиран подход, който да съчетае професионалната подготовка с общообразователното обучение и да гарантира добра реализация на младите хора", заяви министър Боршош.

Министър Вълчев поясни, че публикуваните материали са за предварително обсъждане и не представляват окончателен вариант или проект на нормативен документ. Той допълни, че Министерството на образованието и науката заедно с училищата ще търсят баланс на професионалната подготовка и общообразователното обучение, така че да се постигне баланс между широкия спектър от компетентности и изискванията на пазара на труда. Подчертано бе, че практическата подготовка не се предвижда да се намалява.

От Асоциацията на професионалните гимназии по туризъм изразиха своите притеснения, че евентуално намаляване на часовете в професионалните профили би ощетило подготовката на учениците и подчертаха значението на специализираната насоченост за качеството на кадрите в туризма. Те заявиха своята готовност да участват в експертен разговор за търсене на балансирано решение, което да даде перспектива на гимназиите им и конкурентоспособност.

2025 © Варна е