Мобилно меню

До 30 април варненци могат да платят данъците си с отстъпка

Гражданите, предплатили задълженията си за цялата година за данък върху недвижимите имоти, такса битови отпадъци и данък върху превозните средства, ползват 5% отстъпка
До 30 април варненци могат да платят данъците си с отстъпка

В срок до 30 април 2024 г. гражданите, предплатили задълженията си за цялата година за данък върху недвижимите имоти, такса битови отпадъци и данък върху превозните средства, ползват 5% отстъпка, информира Община Варна.

Няма промяна в размера на налозите в сравнение с миналата година.

Информация за задълженията може да се получи на гише "Информация" в дирекция "Местни данъци"  бул. "Сливница" № 191, на телефон 052/820-905 както и на следните интернет страници www.varna.bg, www.egov.bg, www.epay.bg.

В Информационния център на Община Варна вече работи допълнително гише за заплащането на данъци. За да се избегнат опашките пред гишетата, заплащането може да стане и онлайн.

Възможностите за плащане на местни данъци и такси към Община Варна са следните:

В брой или с ПОС на касите на Дирекция "Местни данъци", разположени на следните адреси:

  • бул. „Сливница” № 191 (сградата на Изчислителния център ), работно време с граждани: 09:00 ч. – 17:30 ч.;
  • бул. „Ген. Колев” № 92 (сградата на район „Приморски“), работно време с граждани: 09:00 - 17:30 ч.;
  • бул. „Осми Приморски полк“ № 43 (Информационен център в Община Варна), работно време с граждани: 09:00-17:00 ч. с почивки от 10:30 - 10:45 ч.; 12:00 - 12:30 ч.; 15:00 - 15:15 ч.;
  • ул. „Народни будители“ №2 (сградата на Район „Аспарухово“), работно време с граждани: 09:00 - 17:00 ч., с почивки от 10:30 - 10:45 ч.; 12:30 -13:00 ч.; 15:00 - 15:15 ч.;
  • кв. „Виница“ (сградата на район „Приморски“), работно време с граждани: 9:00 - 17:00 ч., с почивки от 10:30 - 10:45 ч.; 12:30 - 13:00 ч.; 15:15 - 15:30 ч. 

С виртуален ПОС терминал, чрез ПИН код през екрана за проверка на задълженията на сайта на Община Варна;

Централна кооперативна банка АД;

Банка ДСК, „Юробанк България“ АД,  Изипей АД, „ФАСТ ПЕЙ ХД“ АД;

Български пощи ЕАД;

Чрез системата за онлайн плащания на ТФС (www.transcard.bg), за всички притежатели на карти, издадени от Транскарт Файненшъл Сървисис (ТФС);

Чрез системата за онлайн плащане на Министерството на електронното управление  (egov.bg);

По интернет, чрез www.ePay.bg;

През дигиталния портфейл iCard (icard.com);

Чрез банков превод по банковата сметка на Община Варна:

“ЦКБ” АД – КЛОН ВАРНА

IBAN- BG 49 CECB 9790 8462 15 00 00

Кодове за вид плащане:

44 14 00  Патентен данък и лихви върху него;

44 21 00  Данък върху недвижимите имоти и лихви върху него;  

44 22 00  Данък върху наследствата и лихви върху него;

44 23 00  Данък върху превозните средства и лихви върху него;

44 24 00  Такса за битови отпадъци и лихви върху нея;

44 25 00 Данък при придобиване на имущества по дарения и възмезден начин и лихви върху него;

44 28 00  Туристически данък;

44 65 00  Приходи от глоби и санкции;

44 80 13  Такси за притежаване на куче. 

2024 © Варна е

Възрастна жена беше подмамена да купи масажор и “подаръци” за 4390 лв.

Експертът Габриела Руменова от “Ние, потребителите” посочва, че най-често жертва на подобни измами и нелоялни търговски практики са по-възрастни хора, които са от поколение с друго възпитание – наивни, добронамерени и доверчиви
Възрастна жена беше подмамена да купи масажор и “подаръци” за 4390 лв.

Покана, чрез телефонно обаждане, за масаж е отвело възрастната жена на презентация, на която са демонстрирани масажори и след проведена томбола тя и нейна приятелка се оказват печеливши. Печалбата е възможността да си закупят уреда за масаж на цена от 4390 лв., който бил с отстъпка и получавали много подаръци към него. Дамата разказва, че когато е пристигнала на мястото за презентацията, не е имало никакви фирмени обозначения, а името на търговеца така и не и било съобщено. Поискали са да си представи личната карта, да разкрие какви доходи получава и да си изключи телефона, а когато е пожелала да се чуе с дъщеря си, са я разубедили с аргументи, че ще е много доволна от покупката си. 

Никой няма право да притиска и принуждава потребителя да купи дадена стока, ако той самият не пожелае да го направи. Чрез умели и изпитани във времето маркетингови стратегии обаче много търговци успяват да привлекат предимно възрастни хора в презентационни зали, да ги приласкаят с галантно отношение и ловко да ги убедят, че предлаганите им продукти с чудотворни свойства за хиляди левове са почти подарък заради уж огромните отстъпки и ще излекуват всичките им болежки, споделя пред bTV експертът Габриела Руменова създател на платформата “Ние, потребителите”. 

Габриела Руменова посочва, че най-често жертва на подобни измами и нелоялни търговски практики са по-възрастни хора, които са от поколение с друго възпитание – наивни, добронамерени и доверчиви, притесняват се да откажат каквото и да било, дори на непознати хора, дори когато осъзнават, че ще си навредят.  

“Това ми бяха всичките пари. Останах с 67 лв., взех на заем от приятелка 100 лв., за да си завърша месеца.

Много зле се чувствах. Чаках пенсията.

Чаках с нетърпение и някой от шефовете да благоволи да разговаря с мен и да го помоля да ми приеме тези неща, да направи компромис.”, споделя потърпевшата. 

В Закона за защита на потребителите има специален текст, който трябва да осигури по-висока степен на защита на тези уязвими потребители. Той гласи, че е нелоялна търговската практика, която е възможно да промени съществено икономическото поведение на ясно установима група от потребители, особено уязвими към търговската практика или към стоката или услугата, за които се отнася търговската практика, поради техен умствен или физически недостатък, тяхната възраст или доверчивост, когато търговецът е могъл да предвиди това.

Габриела Руменова дава три важни съвета:

  • Бъдете критични към послания за чудодейни свойства на продукти и уреди
  • Не се поддавайте на притискането за покупка
  • Имате 14 дни да се откажете от сделката
  • При разваляне на договора за покупка се разтрогва и този за кредит (ако е сключен такъв)
  • Някои покупки не могат да бъдат отказани (по индивидуални параметри, хигиенни съображения, авторски права и др.), но търговецът трябва да е предупредил
2024 © Варна е