Мобилно меню

Удължават срока за регистрация на български таланти в Световния шампионат по сценични изкуства

За първи път в България се организира кастинг за Световния шампионат по сценични изкуства, който се провежда в Рим
Удължават срока за регистрация на български таланти в Световния шампионат по сценични изкуства

До 5-и април 2024 г. (включително) се удължава срокът, в който българските таланти може да се запишат в кастинга за Световния шампионат по сценични изкуства на F.I.P.A.S.S. (International Federation of Performers of the Scenic-Sporting Arts). Събитието се реализира в България за пръв път и организаторите признават, че не са очаквали такъв голям интерес.

Специално, за да оценят българските кандидати, от Италия ще пристигнат взискателният „ловец на таланти“ Милена Базиле и един от най-атрактивните мултифункционални артисти на Европа - Джон Нини (Jonathan Nininahazwe).

За Милена Базиле говорят като за човека, който има шесто чувство за таланта и го разпознава още от пръв поглед. Тя е talent scout за програми на Mediaset, чийто основател е Силвио Берлускони. Базиле разкрива и най-талантливите личности за италианската телевизия RAI, немските телевизии Super RTL, Sat 1, френския канал THT и много други.

Атрактивният Джон Нини е артистът, чието сърце бие в ритъма на музиката. Освен изключителен танцьор, Джон е и собственик на Komeraneza Studio, в което заедно с екипа си обучава стотици свои ученици в смела хореография. Нини е и вокален изпълнител, а това му дава перфектния поглед на добър мултифункционален наблюдател.

Кастингът за Световния шампионат по сценични изкуства се провежда за първи път в България. Организаторите търсят най-добрите таланти в различни дисциплини, които да се явят на финала на шампионата в Рим.

Желаещите да се явят на кастинг в категориите: пеене, танци и балет, актьорско майсторство, инструменталисти или пълен пърформанс (включва поне две дисциплини едновременно) трябва да  пуснат своите заявки на e-mail: performercupbulgaria@fipass.org или coppabulgariaarts@gmail.com. Заявките трябва да включват описание на участника и видео или аудио с кратка демонстрация на възможностите му. Кандидатстващите може да са в различни възрастови групи (6/11 години - 12/15 години - 16/18 години - над 18 години).

Кастинги за Световния шампионат на F.I.P.A.S.S. се организират в 36 държави, сред които Аржентина, САЩ, Мексико, Бразилия, Италия, Северна Македония, Швеция, Гърция. По традиция освен от международното жури, в Рим участниците са наблюдавани и от световни продуценти, режисьори и сценаристи. Организаторите издават, че освен авторитетните купа и медали на F.I.P.A.S.S.  най-атрактивните таланти ще получат покана за мастър класове на световно известни артисти, стипендии за професионално обучение, както и конкретни оферти за работни ангажименти.

2024 © Варна е

Кои са балетните педагози на Варненската опера

Те са ядрото, благодарение на което Варненският балет жъне аплодисменти на три континента
Кои са балетните педагози на Варненската опера

В навечерието на Световния ден на балета 29 април 2024 г. Варненската опера отбелязва с благодарност балетните педагози, които развиват и надграждат постиженията в балетната трупа на оперния театър. Балетните педагози стоят зад всеки вълшебен танцов спектакъл и несъмнено те са ядрото, благодарение на което Варненският балет жъне аплодисменти на три континента.

Главният балетмайстор СЕРГЕЙ БОБРОВ от безкомпромисната школа на московския Болшой театър е творчески център и двигател на обновената балетна трупа на Варненската опера. Убеден е, че „Има големи и не толкова големи режисьори, затова има и големи и не толкова големи театри. Добър хореограф означава добър театър.“ Работата му като постановчик е подчинена на непрестанния му стремеж варненската трупа да става все по-успешна и все по-добра.

Хореографката СВЕТЛАНА ТОНШЕВА от Воронеж споделя ежедневието си с варненската трупа вече 8 години. Тя смята, че работата с млади артисти води до добър резултат „само ако равиваш способността си да мислиш конструктивно, да анализираш, да правиш изводи, да реализираш стратегия и безкрайно да работиш върху грешките си. Да излъжеш публиката е невъзможно – ако артистите са искрени и излизат на сцената с любов към зрителите в залата, успехът е гарантиран.“

НАТАЛИЯ МАТУС-МАРЧУК и съпругът ѝ АЛЕКСАНДЪР МАТУС-МАРЧУК от Москва работят с варненската трупа от близо 2 години, а преди това в продължение на 20 години са солисти в Руския академичен ансамбъл „Игор Моисеев“, където натрупват огромен опит. Наталия смята, че „е важна чистотата в танца, линията на кордебалета, но е особено важно артистите да разбират емоцията на това, което изпълняват. За нас като педагози е важно и да създадем у младите артисти доверие. Основните качества, за да станеш наистина добър балетист, са физически данни, трудолюбие и амбиция.“ За АЛЕКСАНДЪР МАТУС-МАРЧУК професията е потомствена. „Най-важното е да се репетира много, да се полага много труд. Балетът е тежък, в тази професия е нужна издръжливост. Трябва постоянно да мислиш какво и как танцуваш. Мислещият, разбиращият артист е добър артист“, казва той.

БАХИДЖАН СМАГУЛОВ от Казахстан, медалист от Международния балетен конкурс във Варна, е бил водещ балетен солист на Татарския и Казахския оперен театър. Любимият му балет е „Дон Кихот“, а танцът, който най-много харесва, е бялото адажио от „Лебедово езеро“. „Публиката по света приема много добре Балета на Варненската опера, защото спектаклите ни са на много високо ниво и винаги даваме максимума от себе си. Отличен кордебалет, добра актьорска игра, ярки, интересни солисти. По случай празника пожелавам на всички нас търпение, защото балетът е като раждането на дете – трябва да си търпелив, за да го гледаш как расте и се развива.“

НАТАЛИЯ БОБРОВА идва от Красноярск, за да стане балетна прима на Варненската опера. Като балетен педагог тя се старае да види във всеки артист индивидуалните му силни качества, за да подбере репертоар, който му подхожда. „Руската балетна школа акцентира върху емоциите, а западната школа е по-насочена към техниката. Не е интересно обаче да гледаш само техника, изпълнителят трябва да е артист. На публиката пожелавам, без значение какви спектакли посещава – балет, опера, театър – да обича изкуството, както го обичаме ние.“

МЕГАН РЕЙД, която е част от варненския балет от 5 години, първо като танцьор, а по-късно и като педагог, е родена в Лондон. За нея „сценичното присъствие е от особено значение, защото балетът разказва истории чрез танц“. Убедена е, че за варненската балетна трупа все повече ще се говори по цял свят, а предстоящата премиерна постановка на „Катарина, или Дъщерята на разбойника“ ще се нареди сред най-добрите заглавия на балетната компания.

2024 © Варна е / снимки: Държавна опера - Варна