Мобилно меню

В Германия, Полша и Румъния: Рекламират Варна като целогодишна туристическа дестинация

Целта е да се популяризират разнообразните възможности за ваканция в морската столица
В Германия, Полша и Румъния: Рекламират Варна като целогодишна туристическа дестинация

Община Варна се представя през ноември в три международни туристически изложения на най-важните чуждестранни пазари - Германия, Полша и Румъния. Целта е да се засили присъствието на водещите европейски пазари и да утвърди Варна като привлекателна целогодишна туристическа дестинация.

Първата спирка е международната туристическа борса "Touristik & Caravaning" в Лайпциг, която ще се проведе от 19 до 23 ноември. Изложението е сред най-значимите за крайни клиенти в Германия и именно в този период туристите планират своите почивки за следващата година. Варна и близките курорти вече присъстват широко в ранните каталози на германските туроператори за сезон 2026, а интересът към региона продължава да расте. От началото на годината до края на октомври 79 987 германски туристи са пренощували във Варна – ръст от 35% спрямо 2024 г., а реализираните нощувки достигат 573 301, което е увеличение от 30%. Принос за тази положителна тенденция имат двата проекта, с които Община Варна участва в "Програмата  за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини в Република България" на Министерството на туризма през 2024 година. Принос отбелязват и увеличеният полетен капацитет през сезон 2025 и реализираните домакинства през месеците май и юни на Erlebe Bulgarien (Открий България) – събитие, привлякло 250 представители на немски и швейцарски туроператори, авиокомпании, туристически организации и агенции и годишната конференция на RITA AG – водеща организация на независими пътнически и ваканционни консултанти в Германия.

Паралелно с това Варна ще бъде представена и в най-голямото туристическо изложение в Полша – ITTF Warsaw, което също се провежда от 19 до 23 ноември. Полският пазар е сред водещите за България, а дестинация Варна традиционно е предпочитана от полските туристи за семейни морски почивки. През сезон 2025 близо 57 000 полски граждани са избрали Северното Черноморие, като са реализирали почти 380 000 нощувки. Варна привлича полските туристи предимно с пакетите за морски семейни почивки, но е атрактивна и със своите спа и уелнес центрове. Полските граждани се интересуват също така и от възможности за вело, къмпинг, рафтинг туризъм и младежки лагери. Пред полските туристи Варна ще се представи с богати рекламни материали на родния им език – подход, който се оценява високо от посетителите на форума.

Третото участие е на туристическата борса TTR в Букурещ от 20 до 23 ноември – ключово събитие за най-големия чуждестранен пазар за Варна. Румъния формира 30% от общия туристопоток към града. За периода януари–октомври Варна е посетена от почти 310 000 румънски туристи – с 6% повече от миналата година, а реализираните нощувки надхвърлят 1 280 000 (+5%). На есенния форум в Букурещ традиционно интересът на посетителите е насочен към търсене на атрактивни оферти за Коледа и Нова година. Акцент ще бъдат и културно-историческите обекти, както и богатите възможности за спа и уелнес туризъм, позициониращи града като интересно място за посещение през всички сезони.

2025 © Варна е / снимка: Пресцентър Община Варна

Предложение от бранша: Около 2 млн. евро от туристическия данък във Варна да се използват за привличане на авиокомпании

Общинският съвет подкрепи създаването на фонд, който да подпомага транспортната свързаност на града
Предложение от бранша: Около 2 млн. евро от туристическия данък във Варна да се използват за привличане на авиокомпании

Създаването на фонд, който да подпомага транспортната свързаност на града, бе подкрепено от Общинския съвет във Варна на последното му за годината заседание. Средствата ще бъдат осигурени за сметка на приходната част от туристическия данък в бюджета на Община Варна за следващата година.

Решението, взето на последното за годината заседание на Съвета, е принципно, като параметрите и начинът на функциониране на фонда ще бъдат уточнени допълнително и ще се приемат с отделно решение на местния парламент. Целта е фондът да осигури финансова подкрепа за поддържане на редовни полети до Летище Варна. Подобен механизъм вече работи в други български туристически дестинации като Бургас, Пловдив и общините по Южното Черноморие.

Туристическият сектор настоява около 2 млн. евро от туристическия данък за 2026 г. да бъдат използвани целево за привличане на авиокомпании.

Искането е мотивирано от решението на компанията Electra Airways да прекрати полетите си до България, като именно тя е осигурявала близо 40% от всички туристи, пристигащи с полети от Германия. Според бранша това решение може да доведе до значителен спад на гости от чужбина през следващия летен сезон, което би оказало сериозен удар върху местната икономика и приходите на общината.

Туристическият данък за тази година е около 2,4 млн. евро. Част от тези средства традиционно се заделят за изграждане и поддържане на инфраструктурата, обслужваща туризма на територията на града. Друга част от тях се използват за озеленяване, паркоустрояване и организиране на събития с местно и национално значение, допринасящи за развитието на туризма.

2025 © Варна е / снимка: Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт