Мобилно меню

Директорът на СУЕО "А.С.Пушкин" със специална награда от МОН

Приз "Св. Иван Рилски" получиха директорите на четири училища в страната, които стимулират развитието на учителите и ги мотивират да търсят и прилагат нови и модерни методи на образование
Директорът на СУЕО "А.С.Пушкин" със специална награда от МОН
682

Четирима директори на училища, които стимулират развитието на учителите и ги мотивират да търсят и прилагат нови и модерни методи на образование, бяха отличени с традиционната награда на Министерството на образованието и науката "Св. Иван Рилски". Това са Милена Стефанова, директор на Основно училище „Цанко Церковски“ в село Средище, област Силистра, директорът на Средно училище с езиково обучение "Aл. С. Пушкин" във Варна - Светлин Илиев, директорът на СУ "Христо Ботев" в Карнобат - Иван Стоянов и Валентина Тодорова, директор на Средно училище "Йоан Екзарх Български" в Шумен.

Заместник-министърът на образованието и науката д-р Мария Гайдарова връчи грамотите на директорите.

"Моята мечта днес е чрез Вас, посланиците на качественото образование и иновациите да работим заедно за бъдещето за нашите деца. Нашата мисия е да те да бъдат добри граждани и да могат да се справят с предизвикателствата."

Отличените директори имат дългогодишен опит, включват иновативни практики и технологии в обучението, работят по проекти и имат принос за развитието не само на своите училища, а на българското образование като цяло. Всички наградени подчертаха, че призът е признание не само за техните усилия, но и за труда на учителските екипи, които ръководят. Те получиха също икони на св. Иван Рилски, осветени в храма на Рилския манастир, и парични награди от по 1000 лева.

Милена Стефанова, директор на Основно училище „Цанко Церковски“ в Средище, община Кайнарджа, област Силистра, работи в предизвикателна среда. В училището се обучават ученици от 4 етноса – българи, турци, роми, татари. Там умело комбинират традиции и иновации, а учебният процес е подсигурен с възможности за прилагане на дигитални технологии.

Директорът на СУЕО „Aл. С. Пушкин“ във Варна Светлин Илиев акцентира върху създаването на интердисциплинарни уроци от учителите в екипа си. През последните две години училището интензивно работи по създаване на интердисциплинарните уроци и методи в STE(A)M обучението“. Издаден е Сборник „Споделено: Добри педагогически практики-STE(A)M уроци“.

Директорът на СУ „Христо Ботев“ в Карнобат Иван Стоянов има професионален усет към иновациите. Училището е на челни позиции като пример за промяна на образователната среда както на областно, така и на национално ниво. Иван Стоянов и неговият екип са лидери по представяне на STEM практики и вдъхновители на образователни трансформации, работейки с водещи образователни експерти и неправителствени организации в страната и чужбина.

Валентина Тодорова, директор на Средно училище „Йоан Екзарх Български“ в Шумен има значим личен принос за развитието на училището като иновативно. Педагогическите специалисти участват в разработването и прилагането на съвременните иновативни дигитални образователни решения като членове на екипа, включени в адаптиране на ресурсите на платформата за електронно обучение mozaWeb за българската образователна система. Те се явяват част от създателите на „Дигиталната раница' за онлайн образование на edu.mon.bg, разработвана по проект „Образование за утрешния ден" на МОН.

За наградата „Св. Иван Рилски“ бяха номинирани 24 директори на образователни институции от началниците на регионалните управления на образованието, постигнали високи резултати в професионалната дейност и с принос в развитието на българското образование.

2023 © Варна е / снимки: Пресцентър МОН

Организират безплатно обучение за приложение на изкуствения интелект в образованието

То ще се проведе от 22 до 31 януари и ще бъде водено от Ангел Георгиев – учител и основател на Приложна академия за образование "Синдео", и Светлин Наков – основател  на "СофтУни"
Организират безплатно обучение за приложение на изкуствения интелект в образованието

Внедряването на изкуствения интелект в класната стая, макар и противоречиво, се разглежда от организации като ЮНЕСКО, ОИСР и Световния икономически форум като ключова стъпка към модернизация на образованието и подготовка на учениците за изискванията на съвременния свят. Според екипа на Приложна академия за образование "Синдео", специализирана в обучения за учители, изкуственият интелект играе съществена роля в трансформацията на образователния процес, като въвежда персонализирани подходи към обучението, подобрява достъпа до качествени ресурси и оптимизира преподавателските методологии. Това допринася за по-висока ефективност и по-добри резултати за учащите.

В отговор на тези тенденции и с цел подкрепа на професионалното развитие на учителите, "Синдео" организира безплатно практическо обучение на тема

"Приложение на изкуствения интелект в образованието",

което ще се проведе от 22 до 31 януари. Обучението ще бъде водено от Ангел Георгиев – учител и основател на Приложна академия за образование "Синдео", и Светлин Наков – основател  на "СофтУни". Целта на обучението е да предостави на учителите практически умения за работа с иновативни инструменти и увереност за внедряване на изкуствения интелект в ежедневната учебна дейност.

"Като учител, често се сблъсквам със стереотипа, че изкуственият интелект може да намали мотивацията на учениците да учат, но това опасение произтича от липсата на знания и правилен подход към внедряването му.

Изкуственият интелект може да подпомогне преподаването и учениците да бъдат научени как да го използват ефективно като инструмент за задълбочаване на знанията, а не за избягване на усилията.

Ключът е в това учителите да предадат на учениците правилния начин на работа с тези технологии, така че те да стимулират критичното мислене и креативността, вместо да ги заменят. Най-голямото предизвикателство е да разберем как да интегрираме тези технологии в класната стая по начин, който да обогати процеса на обучение, без да подменя човешката връзка, която е сърцето на образованието", коментира Ангел Георгиев – учител и основател на Приложна академия за образование "Синдео".

Рамката за компетентност на учителите в областта на изкуствения интелект, публикувана от ЮНЕСКО през август 2024 г., подчертава, че учителите трябва да придобият основни знания за изкуствения интелект и да го внедряват по начин, който е етичен и критичен, като същевременно подкрепят социални и културни ценности. Учителите трябва да разбират основите на изкуствения интелект и да го прилагат в класната стая, като запазват човешкото взаимодействие, което остава ключово за образователния процес. Технологичният напредък поставя пред учителите и етични въпроси, които изискват внимателно разглеждане, за да се гарантира, че той се използва отговорно и с уважение към човешките аспекти на образованието. Учителите също така трябва да обучават учениците да използват изкуствения интелект по начин, който не вреди на техния процес на учене и да разбират кога е важно да се избягва прекомерната зависимост от технологията.

2025 © Варна е