Мобилно меню

Готова е новата пристройка на СУ "Найден Геров"

В нови класни стаи на първия учебен ден ще влязат над 400 ученици от начален етап
Готова е новата пристройка на СУ "Найден Геров"

Над 400 ученици от 2, 3 и 4 клас ще влязат в чисто нови, модерни класни стаи в новата пристройка на VII СУ "Найден Геров". Тя е на четири етажа с разгърната застроена площ от 6 553 кв. м.  Пристройката беше изградена по проект "Изграждане, пристрояване, надстрояване и реконструкция на детски ясли, детски градини и училища на територията на Община Варна" по Програма на МОН. Министерството финансира проекта с 2,6 млн. лв., а Община Варна добави още 2,6 млн. лв. с ДДС за строително-монтажни дейности.

Заместник-кметът по образованието Павел Попов и директорът на дирекция "Образование и младежки дейности" Антоанета Хинева посетиха училището и бяха запознати от директора Мария Нестерова с готовността на училището за откриване на новата 2024/2025 учебна година.

В новата пристройка в общо 14 класни стаи ще учат 14 паралелки от начален курс, всяка с по 29 ученици.

Всички те са с модерно обзавеждане и оборудване, специално подово покритие, лед осветление и видеонаблюдение.  

На първия етаж са изградени две класни стаи, просторно фоайе, както и санитарни помещения, включително за деца с увреждания. На същото ниво има и нова многофункционалната зала, в която ще се провеждат спортни и културни мероприятия от календара на училището. Предвидено е в залата да има модулна сцена, модерно обзавеждане и съблекални.

На втория, третия и четвъртия етаж са изградени по 4 класни стаи и просторни фоайета между тях. Помещенията, където децата ще прекарват времето между учебните часове, ще бъдат модерно и удобно обзаведени. Сградата разполага с асансьор, включително и за хора с увреждания.

На втория етаж е изградена "топла" връзка със стария корпус на училището.

В цялата сграда са изпълнени мерки за енергийна ефективност и достъпна среда.

В VII СУ "Найден Геров" учат 1 250 ученици от 1 до 12 клас. За учебната 2024/2025 година първокласниците са разпределени в 5 паралелки. Старият корпус на училището беше ремонтиран основно през 2017-2018 година. В двора му също са извършени дейности по благоустрояване, в това число рехабилитация на спортните площадки и уреди на училището.

В имота на училището по проект на Министерството на младежта и спорта (ММС) започна изграждането на физкултурен салон, но той остана недовършен. От месец януари 2023 г. работата в сградата окончателно беше спряна поради съдебни спорове между фирмата-изпълнител и ММС.

Кметът на Варна Благомир Коцев и неговият екип проведоха поредица от срещи с представители на двете страни, вследствие на което през месец март бе постигнато съдебно споразумение, така че да бъде запазен общественият интерес. Направени са разчети за необходимите средства за довършването на физкултурния салон.

До няколко седмици се очаква окончателната експертиза за състоянието на сградата въз основа на огледи и проби на конструкцията, инсталациите, подовото покритие, изолацията и др. елементи от строежа. Кметът Благомир Коцев е дал кратки срокове на заместник-кмета по общинската собственост и правните въпроси Диан Иванов да обяви обществена поръчка за завършване на салона, както и на заместник-кмета по образованието Павел Попов - да поддържа непрекъснат контакт и оказване на съдействие на училищната общност и на ръководството. Решението за отпускане на средствата следва да се вземе от Общинския съвет.

2024 © Варна е / снимки: Пресцентър Община Варна

Организират безплатно обучение за приложение на изкуствения интелект в образованието

То ще се проведе от 22 до 31 януари и ще бъде водено от Ангел Георгиев – учител и основател на Приложна академия за образование "Синдео", и Светлин Наков – основател  на "СофтУни"
Организират безплатно обучение за приложение на изкуствения интелект в образованието

Внедряването на изкуствения интелект в класната стая, макар и противоречиво, се разглежда от организации като ЮНЕСКО, ОИСР и Световния икономически форум като ключова стъпка към модернизация на образованието и подготовка на учениците за изискванията на съвременния свят. Според екипа на Приложна академия за образование "Синдео", специализирана в обучения за учители, изкуственият интелект играе съществена роля в трансформацията на образователния процес, като въвежда персонализирани подходи към обучението, подобрява достъпа до качествени ресурси и оптимизира преподавателските методологии. Това допринася за по-висока ефективност и по-добри резултати за учащите.

В отговор на тези тенденции и с цел подкрепа на професионалното развитие на учителите, "Синдео" организира безплатно практическо обучение на тема

"Приложение на изкуствения интелект в образованието",

което ще се проведе от 22 до 31 януари. Обучението ще бъде водено от Ангел Георгиев – учител и основател на Приложна академия за образование "Синдео", и Светлин Наков – основател  на "СофтУни". Целта на обучението е да предостави на учителите практически умения за работа с иновативни инструменти и увереност за внедряване на изкуствения интелект в ежедневната учебна дейност.

"Като учител, често се сблъсквам със стереотипа, че изкуственият интелект може да намали мотивацията на учениците да учат, но това опасение произтича от липсата на знания и правилен подход към внедряването му.

Изкуственият интелект може да подпомогне преподаването и учениците да бъдат научени как да го използват ефективно като инструмент за задълбочаване на знанията, а не за избягване на усилията.

Ключът е в това учителите да предадат на учениците правилния начин на работа с тези технологии, така че те да стимулират критичното мислене и креативността, вместо да ги заменят. Най-голямото предизвикателство е да разберем как да интегрираме тези технологии в класната стая по начин, който да обогати процеса на обучение, без да подменя човешката връзка, която е сърцето на образованието", коментира Ангел Георгиев – учител и основател на Приложна академия за образование "Синдео".

Рамката за компетентност на учителите в областта на изкуствения интелект, публикувана от ЮНЕСКО през август 2024 г., подчертава, че учителите трябва да придобият основни знания за изкуствения интелект и да го внедряват по начин, който е етичен и критичен, като същевременно подкрепят социални и културни ценности. Учителите трябва да разбират основите на изкуствения интелект и да го прилагат в класната стая, като запазват човешкото взаимодействие, което остава ключово за образователния процес. Технологичният напредък поставя пред учителите и етични въпроси, които изискват внимателно разглеждане, за да се гарантира, че той се използва отговорно и с уважение към човешките аспекти на образованието. Учителите също така трябва да обучават учениците да използват изкуствения интелект по начин, който не вреди на техния процес на учене и да разбират кога е важно да се избягва прекомерната зависимост от технологията.

2025 © Варна е