Мобилно меню

Изграждат ново крило на СУ "Найден Геров" за 16 класни стаи

Това е част от мерките, които предприемаме за осигуряване на условия за преминаване към едносменен учебен процес в общинските училища, поясни кметът на Варна Иван Портних
Изграждат ново крило на СУ "Найден Геров" за 16 класни стаи
672

В ход е изграждането на нова пристройка на VII СУ "Найден Геров" във Варна, като проектът предвижда строителството на 4-етажна сграда с 16 класни стаи. Това е част от мерките за осигуряване на условия за преминаване към едносменен учебен процес в общинските училища, обясни кметът Иван Портних.

Той отбеляза също, че общината ще търси съдействие за решаване на проблема с незавършения физкултурен салон в училището.

"Проектът е на Министерството на спорта, при смяната на различни министри започна прехвърляне на отговорността, но в крайна сметка не може една почти готова сграда да бъде зарязана! СУ "Найден Геров" е едно от най-големите училища и няма физкултурен салон, затова този проект трябва да бъде изпълнен окончателно"

Кметът припомни, че Община Варна кандидатства по Плана за възстановяване за осигуряване на средства за цялостен ремонт на шест учебни заведения - четири училища: ОУ "Св. Св. Кирил и Методий", ОУ "Добри Чинтулов",  ОУ "Йордан Йовков", IV Езикова гимназия "Фредерик Жолио-Кюри" , и две детски градини: ДГ №17 "Д-р Петър Берон" и ДГ №18 "Чайка". По програма на МОН са изграждат четири спортни площадки в ОУ "Черноризец Храбър", ОУ "Патриарх Евтимий", ОУ "Стефан Караджа" и ОУ "Васил Априлов". 

2023 © Варна е

Организират безплатно обучение за приложение на изкуствения интелект в образованието

То ще се проведе от 22 до 31 януари и ще бъде водено от Ангел Георгиев – учител и основател на Приложна академия за образование "Синдео", и Светлин Наков – основател  на "СофтУни"
Организират безплатно обучение за приложение на изкуствения интелект в образованието

Внедряването на изкуствения интелект в класната стая, макар и противоречиво, се разглежда от организации като ЮНЕСКО, ОИСР и Световния икономически форум като ключова стъпка към модернизация на образованието и подготовка на учениците за изискванията на съвременния свят. Според екипа на Приложна академия за образование "Синдео", специализирана в обучения за учители, изкуственият интелект играе съществена роля в трансформацията на образователния процес, като въвежда персонализирани подходи към обучението, подобрява достъпа до качествени ресурси и оптимизира преподавателските методологии. Това допринася за по-висока ефективност и по-добри резултати за учащите.

В отговор на тези тенденции и с цел подкрепа на професионалното развитие на учителите, "Синдео" организира безплатно практическо обучение на тема

"Приложение на изкуствения интелект в образованието",

което ще се проведе от 22 до 31 януари. Обучението ще бъде водено от Ангел Георгиев – учител и основател на Приложна академия за образование "Синдео", и Светлин Наков – основател  на "СофтУни". Целта на обучението е да предостави на учителите практически умения за работа с иновативни инструменти и увереност за внедряване на изкуствения интелект в ежедневната учебна дейност.

"Като учител, често се сблъсквам със стереотипа, че изкуственият интелект може да намали мотивацията на учениците да учат, но това опасение произтича от липсата на знания и правилен подход към внедряването му.

Изкуственият интелект може да подпомогне преподаването и учениците да бъдат научени как да го използват ефективно като инструмент за задълбочаване на знанията, а не за избягване на усилията.

Ключът е в това учителите да предадат на учениците правилния начин на работа с тези технологии, така че те да стимулират критичното мислене и креативността, вместо да ги заменят. Най-голямото предизвикателство е да разберем как да интегрираме тези технологии в класната стая по начин, който да обогати процеса на обучение, без да подменя човешката връзка, която е сърцето на образованието", коментира Ангел Георгиев – учител и основател на Приложна академия за образование "Синдео".

Рамката за компетентност на учителите в областта на изкуствения интелект, публикувана от ЮНЕСКО през август 2024 г., подчертава, че учителите трябва да придобият основни знания за изкуствения интелект и да го внедряват по начин, който е етичен и критичен, като същевременно подкрепят социални и културни ценности. Учителите трябва да разбират основите на изкуствения интелект и да го прилагат в класната стая, като запазват човешкото взаимодействие, което остава ключово за образователния процес. Технологичният напредък поставя пред учителите и етични въпроси, които изискват внимателно разглеждане, за да се гарантира, че той се използва отговорно и с уважение към човешките аспекти на образованието. Учителите също така трябва да обучават учениците да използват изкуствения интелект по начин, който не вреди на техния процес на учене и да разбират кога е важно да се избягва прекомерната зависимост от технологията.

2025 © Варна е