Мобилно меню

Кметът Портних: Всички деца във Варна трябва да имат равни възможности за обучение в иновативна образователна среда

51 училища в морската столица кандидатстват с проекти за изграждане на STEМ центрове и високотехнологични класни стаи
Кметът Портних: Всички деца във Варна трябва да имат равни възможности за обучение в иновативна образователна среда

 

"Като Град на знанието за нас е приоритет да работим така, че образованието да бъде в крак с новите технологии, и всички деца на Варна да имат равни възможности за обучение в иновативна образователна среда, за да бъдат знаещи, можещи, но и защитени при взаимодействието с изкуствения интелект, както и да имат време за игри и спорт."

Това заяви кметът Иван Портних по време на Третия международен образователен форум, който се провежда във Варна на 31 август и 1 септември. Той е на тема „Иновативната образователна среда през призмата на емоционалната интелигентност и изкуствения интелект – посоки и предизвикателства“ и е организиран от общинската дирекция „Образование и младежки дейности“, в партньорство с МОН и НСОРБ. Форумът се провежда в Икономическия университет и бе открит от Лилия Христова, директор на дирекцията.

Кметът на Варна припомни, че към момента STEM центрове са изградени в 4 варненски училища, 3 детски градини и в Логопедичния център. Още 51 училища участват с проектни предложения по Механизма за възстановяване и устойчивост – за изграждане на STEМ центрове и високотехнологични класни стаи.

„Работим по проект за изграждане на супермодерен учебен комплекс за Математическата гимназия, който ще бъде уникален за страната, като целта е да създадем отлични условия за развитие на младите хора, с интереси в сферите на точните науки“, отбеляза кметът. Той допълни, че във Варна вече има  Google референтно училище – Професионалната гимназия по компютърно моделиране и компютърни системи, а този тип модел на съчетаване на технологии и свободно общуване е въведен и в още 13 училища в града.

Община Варна организира през лятото безплатни курсове за деца по роботика и програмиране, които ще продължат, поради големия интерес, съобщи още кметът. Много активно е било и участието в инициативата „Ало Космос, говори България“ на Атлантическия клуб, на която Община Варна бе специален партньор тази година, както и във фестивала „Кибермагьосници“, по време на който бяха проведени обучения по програмиране, киберсигурност, защита в интернет.

„Предстоят още много нови проекти, защото инвестицията в образованието на децата ни е най-важната задача за нас. Вярвам, че това може да се постигне с добро сътрудничество между държава, местна власт и неправителствен сектор“, каза кметът Иван Портних.

Приветствия към участниците в международния образователен форум във Варна отправиха министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков, варненският евродепутат Емил Радев, председателят на комисията по образование и наука в НС Красимир Вълчев, областният управител на Варненска област Андрияна Андреева, председателят на синдиката на българските учители Янка Такева, ректорът на ИУ-Варна, който е домакин на събитието - проф. Евгени Станимиров.

Във форума, който продължава до 1 септември, се включват над 270 участници от България. Сред чуждестранните гости са представители на ЦЕРН - Европейска организация за ядрени изследвания, Universitat Politècnica de Catalunya · Barcelona Tech – UPC - Барселона, Испания, University of Szczecin - Полша, Satakunta University of Applied Sciences Pori, Финландия, училищата - Transylvania College Клуж - Напока, Румъния, IES Campanillas -  Malaga, Испания, MTÜ Sakala Eragümnaasium Талин, Естония, Eleneion Primary School Никозия, Кипър и други. Сред българските участници са представители на държавната администрация, работодателски организации, образователни институции, академичната общност в сферата на висшето, училищното и предучилищното образование.

2023 © Варна е / снимка: Пресцентър Община Варна

С “Анкети за учене” учителите ще следят за индивидуалните нужди и интереси на учениците

Софтуерът е разработен специално за платформата и е с безплатен достъп
С “Анкети за учене” учителите ще следят за индивидуалните нужди и интереси на учениците

В съвременния свят все повече се говори за персонализирано обучение и за нуждата училищното образование да познава по-добре индивидуалните нужди и интереси на учениците. 

Платформата "Анкети за учене" е първият инструмент в България, позволяващ на учителите да провеждат с учениците си анкети, да проследяват напредъка на възпитаниците си и да сравняват уменията им с уменията на връстниците им от цялата страна.

Тя помага на учителите да открият реалните нужди на учениците си и да работят целенасочено за развитието на уменията им.

“Основната цел на платформата е да даде възможност на учителите да развиват различни умения на учениците си, базирайки се на данни за текущото ниво на развитие. Уменията за учене и емоционалната интелигентност са ключови компетентности на 21. век и е важно учителите да работят целенасочено с учениците си за тяхното подобряване” - споделя Мариян Ранков, ръководител на програма “Учим заедно” на Фондация “Заедно в час”, в рамките на която е създадена платформата. 

Освен за развитие на уменията на учениците платформата е ценен инструмент за анализ на преподавателските умения на учителите. Чрез анкетата “7 сили на учителя” преподавателите могат да събират два пъти в година обратна връзка за своята работа и да анализират 7 показателя за добра учителска практика. 

Платформата е създадена по програма „Учим заедно” на Фондация „Заедно в час” и реализирана с финансовата подкрепа на Фондация „Америка за България“. Партньори в реализирането на проекта са Институт за изследвания в образованието, студио Appolica и образователният сайт prepodavame.bg. 

2024 © Варна е