Мобилно меню

Организират безплатно обучение за приложение на изкуствения интелект в образованието

То ще се проведе от 22 до 31 януари и ще бъде водено от Ангел Георгиев – учител и основател на Приложна академия за образование "Синдео", и Светлин Наков – основател  на "СофтУни"
Организират безплатно обучение за приложение на изкуствения интелект в образованието

Внедряването на изкуствения интелект в класната стая, макар и противоречиво, се разглежда от организации като ЮНЕСКО, ОИСР и Световния икономически форум като ключова стъпка към модернизация на образованието и подготовка на учениците за изискванията на съвременния свят. Според екипа на Приложна академия за образование "Синдео", специализирана в обучения за учители, изкуственият интелект играе съществена роля в трансформацията на образователния процес, като въвежда персонализирани подходи към обучението, подобрява достъпа до качествени ресурси и оптимизира преподавателските методологии. Това допринася за по-висока ефективност и по-добри резултати за учащите.

В отговор на тези тенденции и с цел подкрепа на професионалното развитие на учителите, "Синдео" организира безплатно практическо обучение на тема

"Приложение на изкуствения интелект в образованието",

което ще се проведе от 22 до 31 януари. Обучението ще бъде водено от Ангел Георгиев – учител и основател на Приложна академия за образование "Синдео", и Светлин Наков – основател  на "СофтУни". Целта на обучението е да предостави на учителите практически умения за работа с иновативни инструменти и увереност за внедряване на изкуствения интелект в ежедневната учебна дейност.

"Като учител, често се сблъсквам със стереотипа, че изкуственият интелект може да намали мотивацията на учениците да учат, но това опасение произтича от липсата на знания и правилен подход към внедряването му.

Изкуственият интелект може да подпомогне преподаването и учениците да бъдат научени как да го използват ефективно като инструмент за задълбочаване на знанията, а не за избягване на усилията.

Ключът е в това учителите да предадат на учениците правилния начин на работа с тези технологии, така че те да стимулират критичното мислене и креативността, вместо да ги заменят. Най-голямото предизвикателство е да разберем как да интегрираме тези технологии в класната стая по начин, който да обогати процеса на обучение, без да подменя човешката връзка, която е сърцето на образованието", коментира Ангел Георгиев – учител и основател на Приложна академия за образование "Синдео".

Рамката за компетентност на учителите в областта на изкуствения интелект, публикувана от ЮНЕСКО през август 2024 г., подчертава, че учителите трябва да придобият основни знания за изкуствения интелект и да го внедряват по начин, който е етичен и критичен, като същевременно подкрепят социални и културни ценности. Учителите трябва да разбират основите на изкуствения интелект и да го прилагат в класната стая, като запазват човешкото взаимодействие, което остава ключово за образователния процес. Технологичният напредък поставя пред учителите и етични въпроси, които изискват внимателно разглеждане, за да се гарантира, че той се използва отговорно и с уважение към човешките аспекти на образованието. Учителите също така трябва да обучават учениците да използват изкуствения интелект по начин, който не вреди на техния процес на учене и да разбират кога е важно да се избягва прекомерната зависимост от технологията.

2025 © Варна е

До 15 октомври: Приемат заявления за еднократна помощ от 300 лв. за ученици

Финансовата подкрепа е за ученици, записани в първи и осми клас, както и за деца, които продължават обучението си във втори, трети и четвърти клас
До 15 октомври: Приемат заявления за еднократна помощ от 300 лв. за ученици
1226

Най-късно до 15 октомври се подават заявленията за отпускане на еднократна помощ от 300 лв. за ученици, записани в първи и осми клас, както и за ученици, които продължават обучението си във втори, трети и четвърти клас, напомнят от Дирекция "Социално подпомагане" - Варна.  Средствата се изплащат на два пъти – 50 на сто от размера се предоставя след влизане в сила на заповедта за отпускането на помощта, а остатъкът – в началото на втория учебен срок, ако детето продължава да посещава училище. Експертите от дирекцията обръщат внимание още, че заявленията се подават в дирекция "Социално подпомагане" по настоящ адрес.

Еднократната помощ за учебната 2025/2026 г. се предоставя независимо от доходите на семействата. Ако родителите на първокласници и осмокласници желаят да получат помощта преди началото на учебната година, е необходимо да приложат удостоверение от училището, че детето им е записано в съответния клас. Това е така, тъй като в тези етапи на обучение има задължително записване. По служебен път Агенция социално подпомагане получава от Министерството на образованието данните за реално записаните ученици в съответния клас на обучение най-рано на 5 октомври, т.е. след началото на учебната година. 

При подаване на заявлението за отпускане на еднократна помощ за учениците от втори, трети и четвърти клас не е необходимо да се представя такова удостоверение. Това е продиктувано от обстоятелството, че в общия случай учениците, успешно завършили първи, втори и трети клас, продължават автоматично обучението си в по-горен клас, без да е необходимо изрично да преминават процедура по записване в училище след завършването на. 

Подаването на заявление става лично чрез представяне на лична карта по настоящ адрес в ДСП - Варна. Може да се изпрати и чрез лицензиран пощенски оператор, включително чрез услуга за електронна препоръчана поща, както и по електронен път с квалифициран електронен подпис. Друга възможност е по електронен път посредством електронна административна услуга съгласно Закона за електронното управление. Помощта се предоставя и на настойник/попечител, който отглежда детето, както и на семействата на близки или роднини и на приемните семейства за настанените при тях деца.

Еднократната помощ за ученици се възстановява, когато детето не постъпи или не бъде записано в училище, освен ако това е невъзможно поради здравословното му състояние; ученикът не продължи обучението си през втория учебен срок до завършване съответно на първи, втори, трети, четвърти или осми клас, освен ако това е невъзможно поради здравословното му състояние; ако в рамките на един месец от учебната година има отсъствия от пет учебни часа, за които няма уважителни причини.

2025 © Варна е