Мобилно меню

Откриха новата учебна година в Спортното училище във Варна

Националният флаг бе издигнат от Европейската шампионка по вдигане на тежести Мария Арнаудова и нейните съотборници в СК Титан
Откриха новата учебна година в Спортното училище във Варна

По традиция новата учебна година във варненското спортно училище "Герги Бенковски" бе открита в началото на септември. 620 ученици, трениращи в 19 вида спорт и разпределени в 26 паралелки, чуха първия звънец за новата учебна 2024/25 година. На тържеството присъстваха заместник кметът Илия Коев, директорът на общинската дирекция Спорт Кристиан Димитров, както и новият директор на общинското предприятие Спорт Юрджан Ахмед, началникът на Регионалното управление по образованието Ирена Радева, олимпийският шампион Ивайло Маринов и други.

По време на церемонията националният флаг бе издигнат от Европейската шампионка по вдигане на тежести за кадети до 15 години Мария Арнаудова и нейните съотборници в СК "Титан" Александра Николова, София Стефанова, Валентина Арнаудова и Атанас Атанасов, с треньор Живко Николов.

Директорът на варненското спортно училище "Георги Бенковски" Евелина Янчева пожела на всички възпитаници още по големи успехи през новата учебна година и изказа специални благодарности на Община Варна, Министерство на младежта и спорта и частна фирма, дарила ново обзавеждане за класните стаи.

2024 © Варна е / снимки: Пресцентър Община Варна

Организират безплатно обучение за приложение на изкуствения интелект в образованието

То ще се проведе от 22 до 31 януари и ще бъде водено от Ангел Георгиев – учител и основател на Приложна академия за образование "Синдео", и Светлин Наков – основател  на "СофтУни"
Организират безплатно обучение за приложение на изкуствения интелект в образованието

Внедряването на изкуствения интелект в класната стая, макар и противоречиво, се разглежда от организации като ЮНЕСКО, ОИСР и Световния икономически форум като ключова стъпка към модернизация на образованието и подготовка на учениците за изискванията на съвременния свят. Според екипа на Приложна академия за образование "Синдео", специализирана в обучения за учители, изкуственият интелект играе съществена роля в трансформацията на образователния процес, като въвежда персонализирани подходи към обучението, подобрява достъпа до качествени ресурси и оптимизира преподавателските методологии. Това допринася за по-висока ефективност и по-добри резултати за учащите.

В отговор на тези тенденции и с цел подкрепа на професионалното развитие на учителите, "Синдео" организира безплатно практическо обучение на тема

"Приложение на изкуствения интелект в образованието",

което ще се проведе от 22 до 31 януари. Обучението ще бъде водено от Ангел Георгиев – учител и основател на Приложна академия за образование "Синдео", и Светлин Наков – основател  на "СофтУни". Целта на обучението е да предостави на учителите практически умения за работа с иновативни инструменти и увереност за внедряване на изкуствения интелект в ежедневната учебна дейност.

"Като учител, често се сблъсквам със стереотипа, че изкуственият интелект може да намали мотивацията на учениците да учат, но това опасение произтича от липсата на знания и правилен подход към внедряването му.

Изкуственият интелект може да подпомогне преподаването и учениците да бъдат научени как да го използват ефективно като инструмент за задълбочаване на знанията, а не за избягване на усилията.

Ключът е в това учителите да предадат на учениците правилния начин на работа с тези технологии, така че те да стимулират критичното мислене и креативността, вместо да ги заменят. Най-голямото предизвикателство е да разберем как да интегрираме тези технологии в класната стая по начин, който да обогати процеса на обучение, без да подменя човешката връзка, която е сърцето на образованието", коментира Ангел Георгиев – учител и основател на Приложна академия за образование "Синдео".

Рамката за компетентност на учителите в областта на изкуствения интелект, публикувана от ЮНЕСКО през август 2024 г., подчертава, че учителите трябва да придобият основни знания за изкуствения интелект и да го внедряват по начин, който е етичен и критичен, като същевременно подкрепят социални и културни ценности. Учителите трябва да разбират основите на изкуствения интелект и да го прилагат в класната стая, като запазват човешкото взаимодействие, което остава ключово за образователния процес. Технологичният напредък поставя пред учителите и етични въпроси, които изискват внимателно разглеждане, за да се гарантира, че той се използва отговорно и с уважение към човешките аспекти на образованието. Учителите също така трябва да обучават учениците да използват изкуствения интелект по начин, който не вреди на техния процес на учене и да разбират кога е важно да се избягва прекомерната зависимост от технологията.

2025 © Варна е