Мобилно меню

Средства за нови детски градини и ремонти на училища са планирани в бюджета на общината

Предвидено е и финансиране за проектирането на нова сграда на Математическата гимназия
Средства за нови детски градини и ремонти на училища са планирани в бюджета на общината

Проектирането на нова сграда на Математическата гимназия "Д-р Петър Берон" е заложено в проектобюджета за 2023 година. Сред приоритетите в сектор образование са още строителството на две нови детски градини - на ул. "Хъшове“ № 2 и в село Тополи и новият корпус в СУ "Найден Геров", съобщи кметът на Варна Иван Портних.

Заложени са проекти за основен ремонт на четири училища: IV ЕГ, ОУ "Св. Св. Кирил и Методий", ОУ "Добри Чинтулов", ОУ "Йордан Йовков" и на три детски градини – "Д-р Петър Берон", "Чайка" и филиала на ДГ "Пушкин".

"Няма проблем с местата в детските градини, работим в посока да решим и въпроса с местата в детските ясли – предстои проектиране и основен ремонт на детска ясла „Щурче“, изграждане на нова пристройка към детска ясла "Роза" и ремонт на площадки в яслите „Приказен свят“ и „Моряче“, коментира още кметът.

2023 © Варна е

С “Анкети за учене” учителите ще следят за индивидуалните нужди и интереси на учениците

Софтуерът е разработен специално за платформата и е с безплатен достъп
С “Анкети за учене” учителите ще следят за индивидуалните нужди и интереси на учениците

В съвременния свят все повече се говори за персонализирано обучение и за нуждата училищното образование да познава по-добре индивидуалните нужди и интереси на учениците. 

Платформата "Анкети за учене" е първият инструмент в България, позволяващ на учителите да провеждат с учениците си анкети, да проследяват напредъка на възпитаниците си и да сравняват уменията им с уменията на връстниците им от цялата страна.

Тя помага на учителите да открият реалните нужди на учениците си и да работят целенасочено за развитието на уменията им.

“Основната цел на платформата е да даде възможност на учителите да развиват различни умения на учениците си, базирайки се на данни за текущото ниво на развитие. Уменията за учене и емоционалната интелигентност са ключови компетентности на 21. век и е важно учителите да работят целенасочено с учениците си за тяхното подобряване” - споделя Мариян Ранков, ръководител на програма “Учим заедно” на Фондация “Заедно в час”, в рамките на която е създадена платформата. 

Освен за развитие на уменията на учениците платформата е ценен инструмент за анализ на преподавателските умения на учителите. Чрез анкетата “7 сили на учителя” преподавателите могат да събират два пъти в година обратна връзка за своята работа и да анализират 7 показателя за добра учителска практика. 

Платформата е създадена по програма „Учим заедно” на Фондация „Заедно в час” и реализирана с финансовата подкрепа на Фондация „Америка за България“. Партньори в реализирането на проекта са Институт за изследвания в образованието, студио Appolica и образователният сайт prepodavame.bg. 

2024 © Варна е