Мобилно меню

Всички училища във Варна ще започнат учебната година 2024/2025 г. в собствените си сгради, увериха от общината

Планираните ремонти ще започват поетапно след предварително изчерпателно информиране на обществеността поне два месеца преди началото им, поясниха от екипа на кмета Коцев
Всички училища във Варна ще започнат учебната година 2024/2025 г. в собствените си сгради, увериха от общината

Кметът на Варна Благомир Коцев и заместник-кметът по образованието Павел Попов обсъдиха на координационна среща с директори на училища в града предстоящите ремонти на образователна инфраструктура във Варна. Срещата е част от поредицата срещи, които се провеждат с училищните ръководства и администрацията във връзка с процеса по изпълнение на проектите за нови сгради и ремонти на училища по Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ). В разговорите, веднага след приключване на лятната ваканция, ще бъдат поканени и представители на училищните настоятелства и обществените съвети, за да се координират оптимално добре усилията и всички страни да са навреме и достатъчно добре информирани.

Кметът подчерта, че за него децата на Варна, родителите им и учителите трябва да имат пълно спокойствие и информация, че всички детайли около преместването на училищата заради ремонтите ще са координирани със заинтересованите страни и са взети най-добрите решения.

Заместник-кметът Павел Попов изтъкна, че директорите и родителите ще са първите информирани, когато има готовност за реално започване на строителните дейности. Ръководствата на училищата бяха уверени от кмета, че линейните графици на изпълнителите на ремонтите ще бъдат предоставени на училищата достатъчно време предварително, за да се задействат своевременно плановете за преместване.  

На срещата беше подчертано, че всички училища ще започнат учебната година 2024/2025 г. в собствените си сгради, а планираните ремонти ще започват поетапно след предварително изчерпателно информиране на обществеността поне два месеца преди началото им.

Община Варна спечели финансиране от над 50 млн. лв. за нови сгради, пристройки, ремонти и мерки за енергийна ефективност за училища и детски градини по НПВУ, които трябва да са готови до около средата на 2026 г. Мащабните инвестиции ще допринесат за разширяване, модернизиране и конкурентност на училищната база в морската столица.

2024 © Варна е

Организират безплатно обучение за приложение на изкуствения интелект в образованието

То ще се проведе от 22 до 31 януари и ще бъде водено от Ангел Георгиев – учител и основател на Приложна академия за образование "Синдео", и Светлин Наков – основател  на "СофтУни"
Организират безплатно обучение за приложение на изкуствения интелект в образованието

Внедряването на изкуствения интелект в класната стая, макар и противоречиво, се разглежда от организации като ЮНЕСКО, ОИСР и Световния икономически форум като ключова стъпка към модернизация на образованието и подготовка на учениците за изискванията на съвременния свят. Според екипа на Приложна академия за образование "Синдео", специализирана в обучения за учители, изкуственият интелект играе съществена роля в трансформацията на образователния процес, като въвежда персонализирани подходи към обучението, подобрява достъпа до качествени ресурси и оптимизира преподавателските методологии. Това допринася за по-висока ефективност и по-добри резултати за учащите.

В отговор на тези тенденции и с цел подкрепа на професионалното развитие на учителите, "Синдео" организира безплатно практическо обучение на тема

"Приложение на изкуствения интелект в образованието",

което ще се проведе от 22 до 31 януари. Обучението ще бъде водено от Ангел Георгиев – учител и основател на Приложна академия за образование "Синдео", и Светлин Наков – основател  на "СофтУни". Целта на обучението е да предостави на учителите практически умения за работа с иновативни инструменти и увереност за внедряване на изкуствения интелект в ежедневната учебна дейност.

"Като учител, често се сблъсквам със стереотипа, че изкуственият интелект може да намали мотивацията на учениците да учат, но това опасение произтича от липсата на знания и правилен подход към внедряването му.

Изкуственият интелект може да подпомогне преподаването и учениците да бъдат научени как да го използват ефективно като инструмент за задълбочаване на знанията, а не за избягване на усилията.

Ключът е в това учителите да предадат на учениците правилния начин на работа с тези технологии, така че те да стимулират критичното мислене и креативността, вместо да ги заменят. Най-голямото предизвикателство е да разберем как да интегрираме тези технологии в класната стая по начин, който да обогати процеса на обучение, без да подменя човешката връзка, която е сърцето на образованието", коментира Ангел Георгиев – учител и основател на Приложна академия за образование "Синдео".

Рамката за компетентност на учителите в областта на изкуствения интелект, публикувана от ЮНЕСКО през август 2024 г., подчертава, че учителите трябва да придобият основни знания за изкуствения интелект и да го внедряват по начин, който е етичен и критичен, като същевременно подкрепят социални и културни ценности. Учителите трябва да разбират основите на изкуствения интелект и да го прилагат в класната стая, като запазват човешкото взаимодействие, което остава ключово за образователния процес. Технологичният напредък поставя пред учителите и етични въпроси, които изискват внимателно разглеждане, за да се гарантира, че той се използва отговорно и с уважение към човешките аспекти на образованието. Учителите също така трябва да обучават учениците да използват изкуствения интелект по начин, който не вреди на техния процес на учене и да разбират кога е важно да се избягва прекомерната зависимост от технологията.

2025 © Варна е