Мобилно меню

Машинист на влак беше ранен край Варна

Причината са хвърлени по влака камъни, при навлизане в гара Провадия
Машинист на влак беше ранен край Варна
611

Пореден случай на грубо посегателство причини наранявания на машинист на бърз влак № 2654 от Варна за Враца, съобщават от БДЖ. При преминаване на композицията преди входния сигнал на гара Провадия, малко след 17:00 ч. на 9 юли 2023 г. влакът е замерян с камъни, при което е счупено челното стъкло на кабината на локомотива.

Вследствие на вандалската проява е пострадал машинистът в локомотива, получил наранявания в рамото, засегнато е и едното му око. Веднага е подаден сигнал на тел. 112, към компетентните служби. Извършват се  необходимите следствени действия за установяване на извършителите.

Поради инцидента влак № 2654 се движи със закъснение от 185 мин., като за пътниците е осигурена вода в гара Шумен. Предвид създалата се ситуация се очакват смущения в графика за движение и на други влаковете.

БДЖ за пореден път алармира, че подобни прояви могат да доведат до сериозни последствия, застрашаващи живота и здравето на персонала и пътниците от влака. Дружеството осъжда остро всяко подобно застрашаващо човешки животи посегателство и се надява срещу извършителите им да бъде упражнена цялата строгост на закона.

Хвърлянето на камъни по влаковете може да има трагични последствия. При средна скорост на влака от 65 км/ч, дори и малко камъче би могло да пробие стъклото и да рани човек! 

Щетите, които БДЖ понася всяка година от счупени с камъни стъкла на вагони, мотриси и локомотиви, са в размер на стотици хиляди левове. Неизмеримо по-важни от парите, обаче, са човешкият живот и здраве, обобщават от държавните железници.

2023 © Варна е / снимката е илюстративна

След потопа в Елените: Откриха редица нередности по Черноморието

Проверки на експерти от Басейнова дирекция са извършени на територията на областите Бургас, Варна и Добрич
След потопа в Елените: Откриха редица нередности по Черноморието

Затрупани с отпадъци дерета и изградени върху тях съоръжения, които ограничават проводимостта им. Това показва проверка на експерти от Басейнова дирекция във Варна по северното и южното Черноморие. Проверката беше разпоредена от министъра на околната среда и водите след водното бедствие във ваканционен комплекс Елените, когато загинаха четирима души, информира БНТ.

Проверките са извършени на територията на областите Бургас, Варна и Добрич. С особено внимание се следи за нередности в курортни и ваканционни селища.

"В много от случаите се натъкваме предимно на натрупани отпадъци - строителни и битови, в коритата на деретата, намалена проводимост, полагани са тръби, неясно как оразмерени. Има изградени и мостови съоръжения, очевидно неоразмерени да приемат високи води", обяви директорът на Басейнова дирекция "Черноморски район" инж. Явор Димитров.

Сред проблемните във Варна са Балъм дере и дерето в квартал "Изгрев". Части от тях са застроени, като на някои места има изградени и паркинги.

"В някои от случаите установяваме извършено строителство или покриване на речни корита, като част от проверката е дали това е съгласувано и извършено по надлежния ред, тъй като не е забранено от закона покриването на водни обекти", коментира инж. Явор Димитров.

Архитекти често проектират сгради за такъв вид застрояване.

"Когато Подробният устройствен план да строиш на 3 метра от дерето и съответно, ако има хидро-технически проект за бетониране на коритото, когато е доказано с такъв проект, не би трябвало да е проблем. Обикновено те стъпват върху изчисления на хидролози. Истината е, че качествените хидролози в България са малко", заяви арх. Христо Топчиев.

Според архитекти, застрояването на деретата и отводнителните канали у нас е сериозен проблем.

"Общините рядко имат бюджети за събаряне. Отделно от това, повечето политици не искат да си създават проблеми заради мандатността. Фактът, че голямата част от това незаконно строителство е в категории, които са в правомощията на общините", каза арх. Христо Топчиев.

След проверките, служителите на Басейнова дирекция ще издадат предписания за осигуряване на проводимост на деретата. Там, където е установено застрояване, ще бъдат сезирани компетентните органи.

2025 © Варна е / източник: БНТ